بهترین خودرو برقی ۲۰۲۴ جهان

0
بهترین خودرو برقی 2024 جهان

بهترین خودرو برقی 2024 جهان

زمان تقریبی برای مطالعه: 4 دقیقه

با توجه به توسعه انواع خودرو برقی و توسعه فناوری های مرتبط با آنها در شرکت های خودرو سازی مختلف، استقبال رانندگان نیز به شدت افزایش یافته است. کاهش آلایندگی و جلوگیری از انتشار کربن در سراسر جهان به یک هدف بزرگ تبدیل شده و صنایع مختلف سعی دارند تا با تغییراتی در خط تولید، محصولاتی با ضرر کمتر برای طبیعت و محیط زیست تولید کنند. در این مقاله به معرفی ۴ خودرو برقی برتر جهان در سال ۲۰۲۴ می پردازیم.

خودرو برقی هیوندای Ioniq 6 در نسخه پایه به یک موتور ۵۳ کیلو وات ساعتی مجهز شده که قابلیت تولید حداکثر توان ۱۴۹ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. محدوده پیمایش این محصول برابر با ۳۸۶ کیلومتر اعلام شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن برابر با ۷ ثانیه است. نسخه مجهز به باتری ۷۷٫۴ کیلو وات ساعتی آن قادر به تولید ۲۲۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر است. محدوده پیمایش این مدل از هیوندای برابر با ۵۷۷٫۶ کیلومتر اعلام شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در حدود ۶ ثانیه است. قدرتمندترین نسخه از هیوندای یونیک ۶ به دو موتور با قابلیت انتقال قدرت به تمام چرخ ها (AWD) با توان ۳۲۰ اسب بخار و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور مجهز شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن فقط ۴٫۴ ثانیه است.

خودرو برقی هیوندای Iqoniq 6 SE
۲۰۲۴ Hyundai Ioniq 6 محدوده قیمت ۳۷۵۰۰ تا ۵۳۶۵۰ دلار

مزایا:
فست شارژ باتری

حالت رانندگی تک پدال

متریال داخلی مناسب

داشبورد و فضای داخلی خودرو برقی هیوندای آیکونیک 6 اس ای
داشبورد و فضای داخلی خودرو برقی هیوندای Iqoniq 6 SE

معایب:

پلاستیکی بودن نقاطی از داشبورد

طراحی ظاهری خنثی

فضای بار نامناسب

خودرو برقی Chevrolet Bolt EV 2023 محدوده قیمت 26500 تا 29700 دلار
خودرو برقی Chevrolet Bolt EV 2023 محدوده قیمت ۲۶۵۰۰ تا ۲۹۷۰۰ دلار

موتور مجهز به باتری ۶۵ کیلو واتی در خودرو برقی شورلت بولت برقی قادر به ارائه حداکثر توان ۲۰۰ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این محصول پر فروش و با کیفیت برند آمریکایی برابر با ۶٫۴ ثانیه است. با فشردن یک کلید روی داشبورد می توانید حالت رانندگی با یک پدال را فعال کنید. محدوده پیمایش ۴۱۶ کیلومتری و مدت زمان شارژ ۷ ساعته با برق ۲۴۰ ولتی، شباهت های زیادی با Nissan Leaf و Tesla Model 3 دارد. هاچ بک تک موتوره برقی شورلت از اولین نسل خود تا به امروز تحولات قابل توجهی به خود دیده و استقبال قابل توجهی از آن صورت گرفته است.

مشاهده  با سریع ترین خودرو های جهان آشنا شوید

مزایا:
قیمت ارزان تر در نسخه ۲۰۲۳

محدوده پیمایش قابل رقابت

کاربرد شگفت انگیز

رانندگی لذت بخش

موتور برقی خودروی Chevrolet Bolt EV 2023

معایب:

طراحی ظاهری قطبی

فاقد سوپر کروز

متریال ضعیف تزئینات داخلی

پیش از عرضه دو مدل خودرو برقی EV6 و EV9 توسط کمپانی کره ای کیا، دومین نسل از اتومبیل الکتریکی Nitro EV در دسترس علاقمندان قرار گرفت. نسخه جدید این خودرو به ظاهر جذاب تر مجهز شده و محدوده پیمایش آن نیز افزایش یافته است. اتومبیل Nitro EV کیا به یک موتور برقی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۴ نیوتن متر با قابلیت انتقال قدرت به چرخ های جلو مجهز شده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ برابر با ۶٫۵ ثانیه توسط KIA اعلام شده که حدود ۱ ثانیه کمتر از نسخه های PHEV به شمار می رود. محدوده قابل پیمایش با ۴۰۴ کیلومتر افزایش یافته که از Nissan Leaf بیشتر و در مقایسه با Chevrolet Bolt کمتر است. شارژر استاندارد این خودرو برقی قادر به ارائه توان ۸۵ کیلو وات ساعت بوده و شارژر سریع آن با قابلیت ارائه توان ۳۵۰ کیلو وات را دارد. با بهره گیری از شارژر سریع می توانید در مدت ۴۳ دقیقه به ۸۰ درصد شارژ دست پیدا کنید.

Kia Niro EV 2024 محدوده قیمت 39600 تا 44600 دلار
Kia Niro EV 2024 محدوده قیمت ۳۹۶۰۰ تا ۴۴۶۰۰ دلار

مزایا:
محدوده پیمایش بسیار خوب

آپشن های قابل توجه و کاربردی

طراحی ظاهری عضلانی و جذاب

موتور برقی و فضای بار Kia Niro EV 2024

معایب:

فرآیند شارژ کُند

گشتاور بیشتر در نسخه پیشین

ضعیف بودن در مقابل رقبا

دو موتور برقی با مشخصات متفاوت برای خودرو برقی Nissan Leaf 2024 در نظر گرفته شده که نسخه اول آن دارای قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر است. نسخه قوی تر آن دارای قدرت ۲۱۴ اسب بخار و گشتاور ۳۳۹ نیوتن متر بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ برابر با ۶٫۴ ثانیه را ارائه می دهد. نسخه ۱۴۷ اسب بخاری نیسان لیف می تواند در مدت زمان ۷٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همانند موتور برقی این خودرو که دارای دو نسخه با توان متفاوت است، باتری های مورد استفاده در خودرو برقی کیا نیز شامل دو نسخه ۴۰ کیلو وات ساعتی و ۶۲ کیلو وات ساعتی می شود. نسخه S در مدت ۷٫۵ ساعت می تواند باتری ۴۰ کیلو وات ساعتی را شارژ کامل کند که این مقدار برای باتری ۶۲ کیلو واتی نسخه SV Plus برابر با ۱۱٫۵ ساعت است.

مشاهده  معرفی کامل خودروی ملی ترکیه با نام TOGG
Nissan Leaf 2024 محدوده قیمت 28140 تا 36190 دلار

مزایا:

کیفیت رانندگی عالی

قیمت اولیه قابل دسترس

شتاب قوی با باتری بزرگتر

شارژ کردن Nissan Leaf 2024 در ایستگاه شارژ عمومی

معایب:

دینامیک رانندگی ضعیف

محدوده پیمایش کم

فضای بار کوچک

لینک به مطلب اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *