تعویض هارد پلی استیشن ۴ (PS4 Slim) – به روز رسانی شده

112
تعویض هارد پلی استیشن 4 (PS4 Slim)
زمان تقریبی برای مطالعه: 5 دقیقه

تعویض هارد پلی استیشن ۴ (PS4 Slim)

پلی استیشن ۴ یکی از پر فروش ترین کنسول های بازی تولید شده در جهان به شمار می رود و در حال حاضر دومین کنسول بازی پر فروش سونی است. سونی به صورت پیش فرض هارد دیسک هایی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت را در کنسول بازی PS4 SLIM مورد استفاده قرار می دهد که همه آنها با سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه، عملکرد متوسط و البته متناسبی با نیاز کنسول فعالیت می کنند.

چرا هارد دیسک پلی استیشن ۴ را تعویض کنیم؟

سونی با توجه به ماهیت هارد دیسک ها، امکان تعویض و ارتقا را فراهم ساخته و روش بسیار ساده ای برای این کار در نظر گرفته است تا در سریع ترین زمان ممکن، هارد دیسک کنسول پلی استیشن ۴ اسلیم را با هارد دیسک جدید یا حتی یک SSD تعویض کنید. ابتدا باید به برخی از دلایل نیاز به تعویض هارد دیسک پلی استیشن ۴ بپردازیم:

  1. خرابی هارد دیسک بر اثر کارکرد زیاد و در شرایط غیر استاندارد
  2. افزایش دمای داخلی کنسول پلی استیشن ۴ اسلیم و در نتیجه انتقال دمای زیاد به هارد دیسک
  3. ضربه خوردن یا افتادن کنسول
  4. نوسانات الکترونیکی
  5. کمبود فضای ذخیره سازی

چهار دلیلی که در بالا ذکر شد، شایع ترین دلایل به وجود آورنده مشکل برای هارد دیسک PS4 Slim به شمار می روند و در صورت بروز هر از کدام از آنها به تعویض HDD نیاز خواهید داشت. کندی بیش از حد کنسول و راه اندازی آن در زمانی بیش از حد استاندارد و در نهایت عدم راه اندازی کنسول مهم ترین نشانه های خرابی هارد دیسک کنسول بازی هستند که برای اطمینان خاطر بهتر است شرایط را به درستی بررسی کنید.

مشاهده  راهنمای خرید سرور (روش های اسمبل سرور)

تعویض هارد پلی استیشن 4 (PS4 Slim)

اولین قدم برای تعویض هارد دیسک پلی استیشن ۴ چیست؟

پیش از باز کردن هارد دیسک و تعویض آن به بک آپ گرفتن از داده های کنسول نیاز دارید، ابتدا باید بدانید که امکان بک آپ گرفتن از بازی ها وجود ندارد و فقط داده های مرتبط با Save بازی ها قابلیت ذخیره سازی در یک درایو جانبی از جمله هارد پرتابل، هارد اکسترنال یا فلش مموری دارند. برای این منظور نیز ابتدا درایو ذخیره سازی مورد نیاز را به کنسول PS4 Slim متصل کرده و به منوی Setting و بخش Application saved data management و پس از آن گزینه Save data in system storage را انتخاب کنید.

 

معرفی سه نرم افزار تست هارد دیسک و SSD

البته در صورتی که از سرویس PS PLUS استفاده می کنید، نیازی به بک آپ گرفتن روی فلش مموری یا هارد پرتابل نیست و تمام داده های مرتبط با سیو بازی ها در سرویس ابری سونی ذخیره می شود.

تعویض هارد پلی استیشن 4 (PS4 Slim)

اقدامات بعدی برای تعویض هارد PS4

اکنون که از بک آپ گرفتن داده های خود مطمئن شدید، زمان آن فرا رسیده تا برای عملیات بزرگ تعویض هارد آماده شوید. باقی اقدامات شما کاملا سخت افزاری است و روی تمام این مراحل باید با دقت فراوان کار کنید. قبلا از باز کردن محفظه مخصوص هارد دیسک پلی استیشن ۴، اطمینان حاصل کنید که دیسک بازی درون کنسول نباشد و آن را خارج کرده باشید. از سوی دیگر مطمئن شوید که کنسول PS4 در حالت استندبای قرار نداشته و به طور کامل خاموش شده باشد.

مشاهده  راهنمای خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 + قیمت

تعویض هارد پلی استیشن 4 (PS4 Slim)

اکنون با در دست گرفتن یک چهارسوی ریز، خودتان را برای عملیات اصلی آماده می کنید. باز کردن محفظه هارد پلی استیشن ۴ بسیار آسان است و با قرار دادن ناخن یا ابزاری مانند پیک پلاستیکی هم می توانید بخشی از محفظه هارد را به سادگی باز کرده و در ادامه این پوشش پلاستیکی را به طور کامل باز کنید.

تعویض هارد پلی استیشن 4 (PS4 Slim)

تعویض هارد پلی استیشن 4 (PS4 Slim)

پس از باز کردن درب پوشش HDD، با یک عدد پیچ فلزی با کیفیت در گوشه کنسول مواجه می شوید. اکنون با چهارسوی خود، این پیج را باز کنید.

تعویض هارد پلی استیشن 4 (PS4 Slim)

با نگاه کردن به هارد دیسک می توانید نگه دارنده یا Holder هارد دیسک را مشاهده کنید و با کشیدن آن به سمت بیرون، هارد دیسک نیز از کنسول خارج می شود.

تعویض هارد پلی استیشن 4 (PS4 Slim)

هارد دیسک ۲٫۵ اینچی PS4 همانند هارد دیسک لپ تاپ درون یک محفظه فلزی قرار گرفته تا به خوبی درون کنسول نصب شود و با بازکردن چهار عدد پیچ می توانید به صورت مستقیم به هارد دیسک دسترسی پیدا کنید.

درایو جایگزین را انتخاب کنید

برای انتخاب درایو جایگزین دو راه حل دارید، یا باید یک هارد دیسک ۲٫۵ اینچی با ظرفیت بالاتر (به عنوان مثال ۱ یا ۲ ترابایت) خریداری کنید یا اینکه برای دستیابی به سرعت بیشتر، یک عدد SSD با ظرفیت مناسب خریداری کنید. هر چند قیمت SSD به مراتب بالاتر از هارد دیسک های ۲٫۵ اینچی است، اما به طور حتم تاثیر قابل قبولی روی سرعت لود کنسول و تا حدودی هم روی سرعت اجرای بازی ها دارد.

در ادامه برخی از گزینه های پیشنهادی را به همراه مشخصات و قیمت معرفی می کنم:

مشاهده  ۱۰ دلیل برای خرید مادربرد Aorus Z390 Pro
برند سازنده مدل مشخصات قیمت – ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
Seagate Video ۵۰۰ / ۱۶ مگابایت بافر / ۵۴۰۰ دور در دقیقه ۳۷۰٫۰۰۰
WD WD5000LPCX ۵۰۰ گیگابایت / ۱۶ مگابایت بافر / ۵۴۰۰ دور در دقیقه ۴۳۰٫۰۰۰
TOSHIBA MQ01ABD100 ۱ ترابایت / ۶۴ مگابایت بافر / ۵۴۰۰ دور در دقیقه ۱٫۳۵۰٫۰۰۰
TOSHIBA MQ01ABD050 ۵۰۰ گیگابایت / ۸ مگابایت بافر / ۵۴۰۰ دور در دقیقه ۳۷۰٫۰۰۰
WD WD10SPSX ۱ ترابایت / ۷۲۰۰ دور در دقیقه ۱٫۳۹۰٫۰۰۰
WD WD10JPVX ۱ ترابایت / ۵۴۰۰ دور در دقیقه ۱٫۷۰۰٫۰۰۰
Samsung ۸۷۰ EVO ۵۰۰ گیگابایت / ۵۶۰ مگابایت خواندن / ۵۳۰ مگابایت نوشتن ۱٫۸۲۰٫۰۰۰
WD GREEN ۴۸۰ گیگابایت / ۵۴۰ مگابایت خواندن / ۴۳۰ مگابایت نوشتن ۱٫۵۳۰٫۰۰۰
LEXAR NS100 ۱ ترابایت / ۵۵۰ مگابایت خواندن ۲٫۳۵۰٫۰۰۰

112 thoughts on “تعویض هارد پلی استیشن ۴ (PS4 Slim) – به روز رسانی شده

  1. درود
    من میخوام هارد کنسول رو عوض کنم آیا هارد چهار ترابایت جواب میده یا همون یک ترابایت باید بزارم رو دستگاه قبلا از خرید هارد میخواستم مطمئن باشم

  2. با سلام
    آیا میشه هارد ps4 تعویض کرد وهمان ورژنی که داره روش آپدیت کرد
    چونکه اگر ورژن دستگاه به بالاتر آپدیت بشه نمیشه هکی کرد

    1. سلام
      وقتی که هارد دستگاه تعویض میشه، وظیفه نصب سیستم عامل بر عهده خودتون هست و شما تصمیم می گیرید که چه نسخه ای را نصب کنید. البته در وب سایت سونی معمولا جدیدترین ورژن ها برای دانلود وجود داره و باید از سایت های دیگری برای دانلود نسخه های قدیمی استفاده کنید. در لینک زیر هم آموزش نصب سیستم عامل را پس از تعویض هارد دیسک پلی استیشن ۴ می توانید مشاهده کنید:

      https://hesamshalikarian.ir/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d8%b6-%d9%87%d8%a7/

  3. سلام وقت بخیر
    من هارد دیسک و تعویض کردم اما موقع نصب آپدیت ۸.۵۰ ارور میده! به نظرتون چه باید کرد؟

  4. سلام . من دستگاه ps4slim دارم قبلا هکی بوده و الان اکانتی هستش میخواستم بازی بریزم که فروشنده گفت هارد ضعیف شده و سرعتش پایین اومده و بعضی مواقع کمی هنگ میکنه راه حل چیه؟؟؟؟

  5. سلام ، ممنون از مطلب و سایت خوبتون
    اگه میشه من رو راهنمایی کنید

    من از اولین روزی ک کنسولو خریدم باهاش بازی های آنلاین میکردم یا با دیسک بازی میکردم
    بعد یه سال یه فیفا ۱۶ هکی روش ریختم ک تا الآن ، نزدیک ۵ سال هیچ مشکلی براش پیش نیومده بود
    تقریبا هر هفته هم بازیش میکردم ، این ۲ ، ۳ سال پیش هم بخش آنلاینشو با پلاس بازی کردم و هیچ مشکلی نداشت
    تا اینکه دیشب آپدیت سونی رو نصب کردم و بعد آپدیت ارور SU-30746-0 داد ک تقریبا ب معنی پیدا نشدن فایل آپدیت و ناقص بودن اونه و سیستمش بالا نمیاد
    دوباره تو حالت سیف مود آپدیتشو دانلود کردم و انجام دادم ولی متاسفانه دوباره درست کار نکرد
    اگه میشه بگید ک چکار میتونم بکنم تا درست شه
    بنظرتون مشکل از هارده ؟ چون من رمز بعضی از اکانتامو بلد نیستم و پاک شدنشونو اصلا دوست ندارم
    راهی هست ک بدون ریست کردن درست شه ؟
    لطفا کمک کنید دارم دیوونه میشم

    1. سلام

      توی این سعی کنید در حالت سیف مود به سیستم عامل دسترسی پیدا کنید و اگر موفق نشدید از طریق لینک زیر، اقدام به نصب مجدد سیستم عامل کنید.

      https://hesamshalikarian.ir/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d8%b6-%d9%87%d8%a7/

      در این حالت دستگاه به تنظیمات کارخانه باز می گردد و راهی برای راه اندازی بدون پاک شدن اطلاعات وجود ندارد. اگر حین نصب مجدد سیستم عامل هم با مشکل مواجه شدید، می توانید به هارد دیسک شک کنید.

  6. سلام ممنون از پاسخگویی. قسمت شطرنجی وسط بازی میره ولی تو منو و صفحه بوت سیستم هست. الان هم که خیلی کند شده اصلا از صفحه بوت نمیره تو(یه ربع میکشه) .

  7. سلام وقتتون بخیر، اول از سایت خوبتون ممنونم و اینکه جواب سوالات رو میدید. من یه دستگاه ps4 fat دارم ۵۰۰ gig اخیرا برق شهر زیاد قطع و وصل شد و تقریبا ۱۰، ۱۲ بار وسط بازی برق رفت، اخرین بار بعد از اومدن برق دستگاه رو روشن کردم رو نصفه بالایی تصویر یه دون دون های سفید به صورت شطرنجی رو صفحه ظاهر شد، جدای از اینکه صدای کنسول بالاتر رفت تو بازی های تاثیر خاصی نداشت تا اینکه از ماه پیش سرعت دستگاه کم کم کند شد و لود دستگاه و بازی ها طولانی شد. بعد یه هفته کنسول اونقدر کند شده بود که حتی سیستم رو تو نزدیک یه ربع بالا میاورد و یه ساعت هم نصب بازی میکشید. از هاردشه یا نیاز به تعمیر اساسی داره؟

  8. سلام ببخشید pa4 من بن شده و ارور ws-37338-4 رو میده
    اگه هارد رو عوض کنم از بن در میام ؟
    شمارم ۰۹۰۵۷۲۴۶۳۶۷ اگه لازم شد

  9. سلام من یه ps4 pro دارم که بازی های هکی دارم توی ۲ تا بازی مپ بازی دیر تر لود میشه ولی بقیه ی بازی ها درست هستن حدود یه ماه هست که دستگاه رو خریدم آیا دستگاه مشکل داره یا بازی ها ؟

    1. سلام
      اگر مشکل از هارد باشد، دستگاه به طور کلی دچار مشکل خواهد شد، به خصوص اینکه زمان لود شدن دستگاه هم طولانی تر خواهد شد. در صورتی که مشکل کندی فقط در یک یا دو بازی خاص اتفاق می افتد، به احتمال فراوان مشکل از دیتای بازی بوده و جای نگرانی نیست.

  10. سلام
    من یک ps4 slimدارم هم هنگ (لگ داره)حالا هم بازی های ظرفیت ۳ ریختم .حالا هم که چراغ روشن شدنش ،روشن است ولی صفحه مشکل داره .من از یکی از جاهایی که بازی هام رو میریزم پرسیدم گفتن مشکل از هارد است باید بیایی و هارد رو عوض کنی خیلی وضع ps4 خراب ؟
    میخواستم بگم مشکل واقعا از هارد است یا چیز دیگه ؟
    قیمت بهترین هارد از نظر سرعت شما دارین یا از کجا خریداری کنم؟

    1. سلام
      مشکلی که شما فرمودید مربوط به هارد دیسک هست.
      برای استعلام قیمت هارد دیسک به شماره بنده در بخش تماس با من از طریق واتسات پیام ارسال کنید.

  11. سلام خسته نباشید میگم که من ps4 slim دارم و هاردش ۱ ترا بود سوخته یعنی اممممممم ۹۳ درصد هارد خورده شده خرابه و میخوام یه هارد ۱ ترابایت بخرم کمک میکنید؟

  12. سلام من بازی هام هکی و آفلاین بود دستگاه از دستم افتاد و بازی هایی که خیلی میکردم قفل شدند ولی بازی هایی که اصلا بازی نمیکردم قفل نشدند میشه مشکلش رو بگید

  13. سلام
    وقت بخیر
    من یک دستگاه PS4 دارم که توی نصب و اجرای بعضی از بازی ها هنگ میکنه و تصویر خاموش میشه و باید دستی خاموش کنم تا دوباره بالا بیاد
    توی بازی هایی مثل pes17 یا بتل فیلد هیچ مشکلی ندترا ولی برای بازی آنچارتد تصویر میره و دسته قطع میشه و هیچ کاری انجام نمیده
    این میتونه از هارد باشه؟

    1. سلام

      این مشکل باید به صورت دقیق تر بررسی شود. اینکه زمان هنگ کردن دستگاه، از هارد صدای نا متعارف میاد، میتونه دلیل بر خرابی هارد باشه. در غیر این صورت مشکل شاید از بازی باشه که این موارد باید به صورت دقیق تر بررسی شوند. آپدیت دستگاه و بازی ها به آخرین نسخه هم میتونه راهکار مناسبی باشد.

    2. سلام
      بازی رو روی دستگاه دیگه تست کردم سالم بوده و اجرا میشه
      من صدای غیر عادی نشنیدم ولی توی بعضی وقت ها سیدی با سرعت بیشتری شروع به چرخیدن میکنه(البته توی همون بازی که اجرا نمیشه و هنگ میکنه)
      نرم افزار سیستم آپدیت شده (۸٫۰۳)
      من حتی مجددا نرم افزار سیستم عامل رو از سایت سونی دانلود کردم و ری اینستال کردم و باز هم مشکل پابرجاست

    1. سلام
      بله
      همه هارد دیسک های ۲٫۵ اینچی روی پی اس ۴ نصب می شوند. حتی می توانید از SSD هم به جای هارد استفاده کنید. فقط حداقل ظرفیتی که توسط پی اس ۴ قابل شناسایی است، ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت است.

  14. سلام اگر apu دستگاه ps4 سوخته باشه و به قول تعمیرکارها دیگه قابل برگشت نیست و اصطلاحا دستگاه مرده آیا این موضوع درسته دستگاه زنده میشه یا خیر
    سپاس از شما

    1. سلام

      اگر چیپ دستگاه دچار قلع مردگی شده باشه، احتمال زنده شدن برای مدت کوتاه وجود داره ولی اگر چیپ دستگاه از دست رفته باشه، احتمال درست شدنش خیلی خیلی ضعیفه.

  15. ببخشید دوباره مزاحمتون شدم
    هک من آفلاین هست و اکانت آنلاین ندارم
    خیلی کند بود خواستم Initialise کنم ولی وسط کار ارور میده و نمیشه
    با همون وضع ریستش گردم و دوباره آپدیتش کردم بالا اومد و سرعتش خوب شد دوباره چندتا بازی روش نصب کردم بصورت آفلای بازی می کنم. دو سه تا بازی میریزم سرعتش خوبه ولی بیشتر میشه احساس می کنم کند میشه
    بازی جدید که میخوام نصب کنم ارور میده ونمیشه . هاردش ۱ تراست
    یکی دوبار هم وسط کار هنگ کرد وخاموش شد
    احتمال داره از هاردش باشه
    چطوری میشه فهمید؟
    ممنون

  16. سلام
    ps4 من هک شده چند روزیه کنده
    تو منو ها که میرم چند ثانیه طول میکشه که وارد بشه ولی اگه یه بار برم داخل منوهادیگه دفعه بعد گیر نمیکنه
    رو اجرای بازیها هم گیر داره
    فرمتش کردم وسط کار ارور داد ونشد
    ناچار شدم دوباره آپدیتش کنم الان که بالا اومده سرعتش خوبه
    به نظرتون امکان داره از هاردش باشه ؟اگه هاردشو عوض کنم مثل اولش میشه؟ امکان داره از هک باشه یا خیر

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      در صورتی که فکر می کنید اکانت کنسول شما مورد سو استفاده قرار گرفته، هر چه سریعتر رمز عبور اکانت PSN خود را تغییر دهید.
      اما مشکل شما که پس از آپدیت برطرف شده، به ظاهر از مشکلات نرم افزاری مربوط به آپدیت پیشین بوده که درصورت برطرف شدن کندی سرعت، جای نگرانی ندارد.

  17. سلام
    اول این ماه برای پسرم پی اس ۴ اسلیم خریدم متاسفانه بعد از ۱۸ روز از خرید بعد از خاموش کردن دستگاه دیگه روشن نشد وفقط صدای بیب میداد و روی دکمه پاورش فقط چراغ آبی روشن میشد، بردمش تعمیر گفتن به خاطر نوسان برق منبع تغذیش سوخته ، ولی دستگاه وتلویزیون و رسیور همگی به محافظ برق وصل هستند ، خلاصه هم کسی نمیدونه به خاطر چی این اتفاق افتاده

  18. سلام من ps4 اسلیم دارم و در بعضی از بازی ها همشون نه . یکم لیگ میزنم میخواستم بدونم این طبیعیه و اینکه لگش خیلی کمه

    1. سلام
      لگ داشتن برای کنسول پی اس ۴ اسلیم و حتی پرو در برخی از بازی ها طبیعیه. مگر اینکه این لگ دائمی باشه یا تعداد دفعات آن زیاد باشد که باید علت آن را بررسی کنید. به طور معمول اولین دلیل برای مشکلاتی مانند کند شدن کنسول و یا لگ داشتن به خصوص هنگام لود کردن بازی ها از هارد دیسک هست.

  19. سلام
    من نزدیک به چهار سال هست که بازی رینبو رو روی کنسوام بازی میکنم بعد از اپدیت چند روز پیش این بازی بازی روی صفحه لودینک می مونه و دیگه داخل صفحه اصلی نمیره ولی بقیه ی بازی ها درست هستن می خواستم ببینم مشکل از دیسک این بازی هست یا چیز دیگه ای؟

  20. سلام من ps4 پرو ایکه دارم خیلی با گیر و اذیت روشن میشد و بازیی که رو هارد بود و میاوردم ارور میداد و صفحه سیاه میشد و باس ری استارت میکردم، حالا من اومدم دستگاه و Initialising کنم وسطش ارور داد که اصلا هارد قابل شناسایی نیست. الان من باید چیکار کنم؟ آیا هارد کامل از بین رفته یا با یه تعمیر درست میشه؟

  21. سلام. جناب من دستگاهم ۵۰۰ گیگ و میخوام بازی زیادی روش بریزم اما جا نداره و نظرم به اینه که هاردش رو افزایش دهم سوال این که اکسترنال بگیرم براش و اکانت هکی بریزم و دیتا رو بدم بیرون برام میریزن؟ یا باید خود هارد عوض شه لطفا سریع جواب بدید.ممنون

    1. سلام

      توصیه می کنم که از هارد پرتابل استفاده کنید که دردسر کمتری نسبت به تعویض کل هارد دارد و هزینه کمتری هم پرداخت می کنید. چون در صورت تعویض کامل هارد داخلی، باید هزینه زیادی برای نصب سیستم عامل کنسول و تعویض هارد پرداخت کنید.

    1. سلام

      عدم شناسایی تجهیزات شبکه
      کانکشن ناپایدار
      از جمله علائم اصلی خرابی آی سی شبکه هستند که در صورت خرابی کامل امکان شناسایی تجهیزات شبکه و اتصال به انواع مودم وجود نخواهد داشت.

  22. سلام
    قسمت هارد پی اس فور من ضرب دیده .تعمیرکار گفته ممکنه از ایسی شبکه باشه. درست گفته یا نه. متشکرم.

  23. ایا ضرب دیدن بدنه در قسمت هارد به ایسی شبکه پی اس فور را خراب میکند و علت خرابی ایسی شبکه چیست
    متشکرم.

    1. سلام
      دستگاه پی اس فور من هاردش ضرب دیده . تعمیرکار گفته ممکنه از ایسی شبکه هم باشه ایا درست گفته
      متشکرم.

  24. سلام
    دانلود بازی در پی اس فور من هر بازی ۵۰ ساعت طول میکشد ایا ایسی شبکه مشکل دارد. چرا. متشکرم .رسول

  25. سلام. هارد دیسک پی اس فورم مشکل داره گفتن باید تعویض بشه . خواستم بدونم چه مارکی با چه مدلی بخرم که عالی باشه و هارد عوض کنم دستگاه مثل روز اول بی عیب و سریع میشه ؟ ممنون

  26. سلام ببخشید هارد دیسک من مشکل دارع پی اس فور خیلی دیر لود میشه حتی واس دانلود بازی هم مشکل دارم میخواستم بدونم اگ ی مدت باهاش بازی کنم تا پول دستم بیاد هارد رو عوض کنم مشکلی واس کنسول پیش میاد یا ن؟؟

  27. سلام
    هارد پی اس فور ضرب دیده
    در حین بازی ایست میکند ودر قسمت هارد صدایی میاید لطف کنید بگویید چرا متشکرم.

    1. سلام

      خودتان دلیل این امر را گفتید، وارد شدن ضربه به پی اس ۴ سبب آسیب رسیدن به هارد دیسک می شود و به همین دلیل داده های شما به درست لود نمی شوند و حتی در برخی مواقع ممکن است عملکرد کلی کنسول دچار اختلال شود.

  28. بعد از روشن کردن دستگاه پی اس فور صفحه ابی است و گزینها دیده نمیشوند و با تاخیر پی اس پلوس دیده میشود و بازیها هم ارور میکنند هارد هم ضرب دیده . هارد تعویض شود متشکرم.

  29. بعد از روشن کردن دستگاه پی اس فور صفحه ابی است و گزینها دیده نمیشوند و با تاخیر پی اس پلوس دیده میشود و بازیها هم ارور میکنند هارد هم ضرب دیده . هارد تعویض شود متشکرم.

  30. بعد از روشن کردن صفحه ابی و گرینها دیر میاد و هارد هم ضربه خورده و گاهی اوقات ارور میکند پی اس فور اسلیم چرا

  31. من پی اس فور اسلیم دارم هارد ضرب دیده وقتی بازی میکنم گزینها دیر میاد و صفحه بدون گزینه ابی است چرا

  32. با سلام
    من یه PS4 FAT ریجن ۳ که سمت چپ کنسول به صورت شیشه ای دارم و اینکه دکمه های پاور و اجکت روی کنسول لمسیه
    ایرادی که داره دیسک رو خود به خود اجکت میکنه و من این مشکل برام ۴ ماهی بود رفع شده بود ولی بازم اینطوری شده اینم بگم که کنسول رو وقتی روشن میکنم با اینکه هیچ دیسکی هم توش نیست باز هم هی صدایی که موقع اجکت دیسک میاد شنیده میشه حتا وقتی کنسول خاموشه هم صدایی که وقتی دکمه اجکت دیسکو میزنی ولی دیسک تو دستگاه نیست ۲بار صدای بوق میده و در حدی تکرار میشه که کنسولو از برق میکشم (واقعا رو مخه)
    لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

    1. بعد از روشن شدن دستگاه پی اس فور اسلیم صفحه ابی و گزینها دیر مییاد و بازیها هم ارور مکند هارد هم ضرب دیده چرا

  33. سلام خسته نباشید هنگ کردن کنسول و میخوام برم تو بازی مثال فورتنایت نمیره و خاموش میشه خود به خودمشکل از هارده آیا

    1. سلام
      اگر فقط مشکل در یک بازی خاص هست که باید این مورد بررسی بشه ولی اگر برای همه بازی ها اتفاق میفته، ابتدا دستگاه را اگر کپی خور نیست و اکانت ظرفیت ۱ ندارید، به آخرین نسخه آپدیت کنید. در مرحله بعدی باید سلامت هارد دیسک و منبع تغذیه دستگاه بررسی بشه.
      توصیه می کنم دستگاه را نزد یک تعمیرکار خبره و با تجربه ببرید.

  34. سلام خسته نباشید رو کنسولم ۱۰تا بازی با اکانت هکی نصب بود بدون هیچ مشکلی اجرا میشد. بردم ۱۲بازی نصب کردم وقتی بازی هارو اجرا کردم ب سختی اجرا میشد وسط بازی لک میخورد لودینگ اول بازی نیم ساعت طول میکشید یا خاموش میشد خود ب خود دوباره همون فروشگاه بوردم گفتن هارد نیم سوز شده میخواستم بدونم دستگاهی ک ۱۰بازی حجم بالا رو قبلش ب خوبی اجرا میکرد چطور بعد نصب بازی های جدید هارد نیم سوز شده حالا موندم حین نصب بازی برای هاردم مشکل پیش اومده یا مشکل داشته لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام

      به طور کلی کپی خور کردن کنسول به دلیل فشار زیادی که به هارد دستگاه برای انتقال حجم زیادی از داده وارد می کنه، سبب بروز مشکل برای هارد دیسک میشه و به طور کلی این روش توصیه نمیشه.

  35. سلام ببخشید من یه ps4 دارم که بازی هاش اکانت هکیه.میخواستم بدونم اگه به اینترنت وصل بشم بازی ها طوریشون میشه؟

  36. هارد دستگاه رو هم تعویض کردم و کنسول روشن میشه و خط آبی بعد چشمک زدن سفید ثابت میشه ولی اصلا خروجی تصویر از کنسول ندارم و هیچی نمایش نمی ده
    روی حالت سیف مود هم بردم کنسول رو اما باز هیچی نمایش نمی ده
    اصلا انگار هیچ سیگنالی به تلویزیون نمی فرسته
    لطفا کمک کنید.

  37. سلام
    بابت مطلب خوبتون ازتون ممنونم لطفا اگر امکتنش هست راهنماییم کنید من یه کنسول فت ۵۰۰ دارم حدود شیش یا هفت ساله و یکبار هم بخاطر داغ کردن بیش از حد بازش کردم و داخلش رو تمیز کردم چون بعد تقریبا سه سال فنش صدای هواپیما می داد.
    من کنسولم تازگیا خیلی طول می کشید خاموش بشه و وقتی خاموش رو می زدم چراغ سفید همینطوری چشمک می زد و بعد از ۳۰ الی ۱ساعت خاموش می شد یا خودم از پیریز برق می کشیدمش و از یه ماه پیش هم هنگ کردن کنسول شروع شده بود و هارد کنسول هم همیشه پربوده یا ۳۰ الی ۵۰ تا خالی داشته و یه هارد اکسترنال هم بهش وصل بوده . دیروز کنسوال رو روشن کردم دیدم نوشته ری اینسالیشن فایل از من می خواد من کنسوال رو خاموش کردم و بردم تو حالت سیف مود و فایل آپدیت رو ریختم رو فلش گفتم دوباره آپدیت رو نصب کنم تا بتونم کنسول رو بالا بیارم و از اطلاعتم بکاپ بگیرم اما نشد و تنها گزینه ای که کار می کرد reinstalltion کار می کرد که باعث می شد تمام اطلاعاتم بپره و انگار کنسول رو تازه خریدم در آخر مجبور شدم همینکار رو کنم و کنسول بالا اومد و فرداش کنسول رو روشن کردم دیدم دوباره میگه ری اینستالیشن باید بشم این پیغام رو سه بار آورد اما بار چهارم دیگه کنسول روشن نشد .
    من هارد کنسول رو دارآوردم و با نرم افزار سلامت هارد رو زده بود ۴۵ بود.

    بنظر شما مشکل از هارد یا مادر بورد دستگاه هم دچار مشکل هست.
    یه هارد لپتاپ دارم ۷۵۰ هیتاچی ۵۴۰۰ سلامتشم ۹۳ هست بنظر شما بندازم روش.

    ممنونم که وقت گذاشتید و خواندید.

    1. سلام

      با توجه به مواردی که مطرح کردید، به نظر میرسد که مشکل فقط از هارد دیسک نیست و پیشنهاد می کنم دستگاه را در اختیار یک تعمیرکار خبره قرار دهید.

  38. سلام میخواستم بدونم گرمای ps4 میتونه به خاطر هارد باشه یا ربط نداره؟ یعنی اگه دستگاه من خیلی داغ میشه و هارد هم سوخته باشه، اگه فقط هارد رو عوض کنم گرمای کنسول هم متعادل میشه؟

    1. سلام
      دمای بالای پلی استیشن ۴ دلایل مختلفی از جمله عدم انجام سرویس دوره ای سیستم خنک کننده و محل قرارگیری نامناسب، دمای بالای محیط و استفاده طولانی مدت دارد.
      دمای بالای دستگاه به صورت طولانی مدت، می تواند روی عملکرد تمام قطعات از جمله هارد دیسک تاثیر منفی بگذارد، اما هارد دیسک نمی تواند سبب دمای بالای دستگاه شود.

  39. سلام من ps4 slim دارم یک سال پیش خریدم اکانت هکی بود ولی بردم اکانت قانونی ریختم ولی اکانتای هکی رو پاک نکردم تا چند روز پیش سالم بود یه بردم بازی بریزم بعد وقتی رفتم تحویل بگیرم گفت هاردت خرابه باید عوض بشه بعد الان دادیم دست تعمیر کار گفت دوستمه میترسم چیزی از توش بردارن ولی اگرم درست بشه بازی دوباره باید بریزم ؟

    1. سلام
      نگران اطلاعات داخل هارد نباشید، چون اطلاعات کنسول به طور کلی به درد کسی نمیخوره!
      و اینکه اگر تعمیر بشه، نیاز به نصب مجدد بازی ها وجود داره.

  40. سلام کنسول من برای بازی های هکی موقعی که آپدیت میکنم دیگه هنگ میکنه و بالا نمیاد ولی بازی مثل فورتنایت درسته مشکل از چیه؟

  41. سلام دسگاه شما کپیخور بوده ، یا اکانت هکی روش بوده . و باتوجه به این ها شما نباید به اینترنت وصل میشدید هالا به هر دلیلی نباید متصل میشدید ، اما الان شما باید ps4 رو به حالت کار خانه برگردونید ، و دوباره بازی بریزید ، نه اینکه بازی هارو پاک کنید . منم از اکانت کپیخور استفاده میکردم ، که بعد ps4 رو به حالت اولیه برگردوندم ، و لانم تمام بازی هارو با پینگ پایین و بدون باگ و لگ دارم اجرا میکنم

  42. سلام ما به دستگاه پی اس فور داریم وقتی بازی میکنیم وسط باری هنگ میکنه واستپ میکنه بعداز چند دقیقه دوبارع شروع به کار میکنه بردیم بازی نصب کنیم فروشنده گفته هارو مشکل داره لطف کنید راهنمایی کنید ما چکار کنیم آیا واقعا هاردش مشکل وداره

  43. سلام
    کنسولم ps4 slim هستش امروز بعد ۳ ساعت بازی داشتم می‌کردم که یهو خاموش شد و صدای اولی ک روشنش میکنیم داد و حالا هرجوری میخام روشنش بکنم روشن نمیشه کمک کنین لطفا باید چیکار نمیدونم باید چیکار کنم

    1. سلام
      اتصال کابل ورودی برق و پریز برق را چک‌کنید در مرحله اول
      در مرحله دوم دستگاه را برای بررسی سلامت مدار تغذیه به یک تعمیرکار خبره واگذار کنید.

  44. سلام
    از بازی های اکانت های هکی هم میشه Backup گرفت و بعدا Restore کرد؟ وقتی Restore بشه مستقیم سیستم بالا میاد یا باید به اینترنت وصل شیم و اکانت ها رو وارد کنیم؟ نیاز به وصل شدن به اینترنت یا وارد کردن دوباره اکانت که نداره؟

    1. سلام
      در کل فقط می توانید از دیتای سیو بازی ها بک آپ بگیرید که برای این حالت دو روش وجود دارد:

      ۱- سیو کردن در PS PLUS
      ۲- سیو کردن در یک درایو فلش یا هارد پرتابل USB

      امکان بک آپ گرفتن بازی ها به طور کلی در هر دو حالت اکانت هکی و نصب شده از روی دیسک وجود ندارد.

  45. سلام من یه ps4 fatدارم چند وقته وقتی بازی ها رو نصب میکنم معمولا بعد یک یا دو هفته آپدیت میپره و باید دوباره نسخه ی ریکاوری بگیرم تا بالا بیاد و ری استارت میشه.میخواستم بدونم مشکل از هارد هست یا خیر.

    1. سلام
      حتما دستگاه را به آخرین نسخه فریم ور آپدیت کنید.
      در صورتی که مشکل پابرجا بود، یکبار دستگاه را Initialise کرده و به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید. سپس بازی ها را نصب کرده و آنها را آپدیت کنید.
      بسیار بعید است که این مشکل شما مربوط به هارد باشد.

  46. با سلام و عرض ادب
    عذر میخوام من ps4 fat دست دوم خریدم و هارد دیسکم مدلشhgst هستش و روش نوشتهmade in china خواستم ببینم اصلی؟اصلا چطور میشه اصل و تقلبی رو تشخیص داد ازد همدیگه؟

    1. سلام
      کمپانی HGST معتبر هست و یکی از تولید کنندگان بزرگ هارد دیسک جهان به شمار میره. در مورد اصل بودن این هارد مطمئن باشید دوست عزیز

  47. سلام خسته نباشید برای پسر م یک دستگاه سونی ps4در اذر ماه خریداری کردم یک ماه پس از نصب بازی تمام بازیها در وسط بازی هنگ می کرد وقتی با فروشنده تماس گرفتیم گفت به اینترنت وصل شدید هر چی ما انکار این اقا اصرار . همه بازیها رو پاک کردیم الان پس از ۳ ماه دوباره بازی نصب کردیم بعضی بازیها باگ داره بعضی دیگه وسطشون دوباره ان پیغام خطا می یاد . پیغام خطا :
    An error has occured in the system softwar.
    (CE-36329-3)
    دیگه واقعا نمی دونم به کی می شه اطمینان کرد .
    اگر می شه لطفا راهنمایی بفرمایید . سپاسگذارم

    1. سلام
      در مرحله اول نسخه نرم افزاری کنسول را با رفتن به بخش Setting و از منوی اصلی Software Update، به روز رسانی کنید. در حال حاضر نسخه ۷٫۵۰ فرم ویر کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شده است.
      در صورتی که از سلامت هارد دیسک کنسول اطمینان دارید و سرعت روشن شدن و راه اندازی سیستم عامل کنسول اطمینان دارید، از انتهای بخش تنظیمات، گزینه Initialise را انتخاب کنید تا کنسول به تنظیمات کارخانه بازنشانی شود.
      در صورتی که باز هم مشکل پا بر جا بود، مشکل کنسول شما سخت افزاری است و باید به یک مجموعه حرفه ای در زمینه تعمیرات کنسول مراجعه کنید.

    2. امیدوارم بعاز اینکار به خوبی و خوشی بازی کنید ، پیشنهاد میکنم فورتنایت رو بریزید بازی زیبا و قشنگیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *