هر آنچه که باید در مورد بازی Resident Evil 3 Remake بدانید

0

هر آنچه که باید در مورد بازی Resident Evil Remake 3 بدانید

زمان تقریبی برای مطالعه: 6 دقیقه

یک سال قبل استودیو Capcom یک نسخه جدید از سری بازی رزیدنت اویل را منتشر کرد و اکنون زمان بسیار کمی تا انتشار بازی Resident Evil Remake 3 باقی مانده است. اولین نسخه از زریدنت اویل ۳ در کنسول پلی استیشن ۱ تولید شد و حال پس از سالها، نسخه باز سازی شده از آن در انتظار برای رونمایی قرار دارد.

با نزدیک شدن به زمان انتشار بازی Resident Evil 3 Remake سوالاتی در ذهن گیمرها و دوست داران ژانر وحشت شکل گرفته که در ادامه به بسیاری از آنها پاسخ خواهیم داد.

 

بازی Resident Evil 3 Remake به عنوان Evil 2 Remake شباهت دارد؟

یکی از مهم ترین سوالات در خصوص شباهت دو نسخه Remake اخیر رزیدنت اویل است و گیمرها مشتاق به دانستن این موضوع هستند. هر دو نسخه توسط موتور گرافیکی RE استودیو Capcom توسعه یافتند و از نظر گرافیکی می توان شباهت های فراوانی در آنها مشاهده کرد. به نظر می رسد که کپ کام از تاخیر در معرفی کنسول های جدید شامل پلی استیشن ۵ و ایکس باکس Series X اطلاع داشته و به همین دلیل تمرکز خود را روی توسعه نسخه اختصاصی برای خانواده پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان معطوف کردند.

هر چند با معرفی رسمی کنسول های جدید، احتمال انتشار نسخه های اختصاصی و با همراهی قابلیت های گرافیکی به روز رسانی وجود دارد. در بازی Resident Evil 3 Remake شاهد حضور زامبی های بیشتر، سناریو های بیشتر و حضور چندین و چند باره Nemesis خواهیم بود. اتفاقی که در نسخه پیشین نیز رخ داد و مستر ایکس بارها در مقابل شما ظاهر شد، این بار در ریمیک ۳ نیز با شخصیت قدرتمند Nemesis روی می دهد و بار ها در مراحل مختلف بازی باید با حضور Nemesis به جنگ با زامبی های متعدد بپردازید.

در بازی جدید از سری رزیدنت اویل شاهد حضور مکانیک جدید Dodge برای فرار از میان زامبی های متعدد و همچنین Nemesis خواهیم بود که بسیار کاربردی به نظر می رسد. به خصوص در گیم پلی منتشر شده از این بازی نیز، شخصیت اصلی بازی بارها از حالت dodge برای عبور از میان دشمنان استفاده کرده است. در محیط بازی می توانید از ابزار های جدید شامل بشکه ها و موتورهای برق قابل انفجار برای دور کردن دشمنان و حتی نابودی آنها استفاده کنید.

 

هر آنچه که باید در مورد بازی Resident Evil Remake 3 بدانید

بازی Resident Evil 3 Remake چقدر به نسخه اولیه کنسول PS1 شباهت دارد؟

داستان بازی شباهت های فراوانی با Evil 2 Remake دارد، با این تفاوت که در محیط بازی شاهد حضور زامبی های متعدد و ابزار آلات قابل استفاده بیشتر خواهیم بود. خیابان های راکون سیتی و مناطق اطراف آن گسترده تر شده و با یک نقشه به مراتب بزرگ تر روبرو خواهیم شد. البته خبری از حالت Open World نیستیم و نباید نگران حضور زامبی ها و Nemesis از هر گوشه و کناری باشید.

مشاهده  نمایشگاه خودرو های تاریخی - برج میلاد تهران

با این حال خیابان های باریک موجود در بازی Resident Evil 3 Remake کار شما را برای فرار از دست دشمنان و عبور از مراحل مختلف دشوار می سازد. به دلیل شباهت به نسبت زیاد دو نسخه Remake پیشین و فعلی رزیدنت اویل و گذشت سال ها از معرفی نسخه مخصوص کنسول پلی استیشن ۱، می توان گفت که شباهتی میان نسخه PS1 و نسخه جدید PS4 وجود ندارد.

 

چقدر باید از شخصیت Nemesis جدید بترسیم؟

با توجه به گیم پلی منتشر شده از ریمیک ۳ می توان گفت که شخصیت غول بازی بسیار ترسناک و قدرتمند تر خواهد بود و به همین دلیل باید مراحل دشواری را برای مقابله با آن طی کنید. در حقیقت کاراکتر Nemesis می تواند از هر مانعی عبور کند و از مناطق مختلف بپرد. به سادگی می تواند از اسحله مخوف خود آتش تولید کرده و به سمت شما شلیک کند و حتی به سادگی در مقابل شما ظاهر شود.

با استفاده از یک سیم که به سمت شما پرتاب می شود، به سادگی شما را در پروسه فرار کردن متوقف می سازد و به این ترتیب فرار کردن از دست Nemsis بسیار دشوار است. با این حال استودیو سازنده معتقد است که با وجود به روز رسانی هوش مصنوعی Nemesis در مقایسه با Mr.X، کاراکتر مستر ایکس همچنان هوشمندانه تر به جنگ با شما می پردازد.

نکاتی که سبب دشوار شدن نبرد شما با Nemesis می شود، استفاده از ابزار آلات متعدد و حرکات فیزیکی سریع و چابک است. شاخک های موجود روی بدن Nemesis با بهره گیری از هوش مصنوعی به روز رسانی شده، بسیار سریع تر و دقیق تر عمل می کنند. به این ترتیب باید از کاراکتر نمسیس بسیار بسیار بترسید و مقابله با آن به هیچ وجه آسان نیست.

 

هر آنچه که باید در مورد بازی Resident Evil Remake 3 بدانید
آیا داستان Evil 3 Remake با نسخه قبلی متفاوت است؟

هر چند نسخه باز سازی شده جدید رزیدنت اویل از موتور گرافیکی و تم داستانی مشابهی برخوردار است، اما وجود ابزار آلات متعدد و گسترش نقشه سبب شده تا اندکی با خط داستانی متفاوتی مواجه شوید. کاراکتر Carlos در بازی Resident Evil 3 Remake نقش بسیار پر رنگی دارد و مراحل داستانی متعددی بر پایه این کاراکتر طراحی شده است. به این ترتیب باید در انتظار رویداد های شگفت انگیز و سورپرایز کننده ای باشیم.

مشاهده  معرفی سه نرم افزار تست هارد دیسک و SSD

 

آیا چیزی از داستان Resident Evil 3 برش خورده است؟

در نسخه مخصوص پلی استیشن ۱ از بازی رزیدنت اویل ۳ یک بخش دشوار به نام Live Selection وجود داشت که شما به عنوان کاراکتر اصلی بازی باید در این مواقع تصمیمات سریعی اتخاذ می کردید که روی روند داستانی بازی تاثیر گذار بودند. تصمیم گیری های شما در بازی روی انتهای بازی و نوع خط پایان داستان بسیار موثر بودند و به این ترتیب شرایط اتمام بازی برای گیمرها متفاوت بود.

خوشبختانه یا متاسفانه این اتفاق در Resident Evil 3 Remake رخ نمی دهد و نیازی به تصمیم گیری های سریع و تاثیر گذار روی داستان بازی وجود ندارد. حالت Mercenario در نسخه باز سازی شده رزیدنت اویل ۳ قطعه قطعه شده و عمق داستانی آن در سطح نسخه پیشین Remake نیست.

 

Resident Evil Resistance چیست؟

بازی Resident Evil 3 Remake به همراه یک بازی چند نفره مستقل ارائه می شود. این تجربه نامتقارن، چهار بازمانده را با سلاح ها و توانایی های مختلف در مقابل یک مغز متفکر قرار می دهد. مغز متفکر این بخش می تواند تشخیص دهد که زامبی ها و تله ها در چه مکانی قرار گیرند. به صورت ابتدایی می توان گفت که حالت Resistance تجربه ای مشابه با Left 4 Dead است و بازیکن می تواند در خصوص مکان رفت و آمد زامبی ها تصمیم گیری کند.

حالت Resistance ویژگی های فراوانی را برای توسعه دهندگان باز می کند تا قابلیت های مرتبط با دشمنان، کاراکتر ها و اماکن مختلف در نقشه وسیع بازی را ایجاد کنند. تلاش پیشین Capcom در رزیدنت اویل یک تجربه مسطح از حالت چند نفره بود، اما بر اساس پیش نمایش های منتشر شده از بازی Resident Evil 3 Remake، اتفاقات جذابی در این بخش رخ خواهد داد.

 

زمان انتشار و پلتفرم های انتشار بازی؟

زمان انتشار بازی همانطور که پیش از این اعلام شده بود، در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ تعیین شده است. بازی Resident Evil 3 Remake برای پلتفرم های مختلفی از جمله کامپیوتر های شخصی، خانواده ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.

 

چه خبر از دموی بازی Resident Evil 3 Remake؟

استودیو Capcom به این نکته اشاره کرده که پیش از عرضه نسخه اصلی بازی رزیدنت اویل ۳ ریمیک، یک نسخه دمو از آن منتشر خواهد کرد. اما در حال حاضر زمان انتشار نسخه دمو مشخص نیست. به این ترتیب دوست داران سری بازی های رزیدنت اویل می توانند جدیدترین نسخه از این عنوان را به صورت دمو و در حالت محدود تجربه کرده و پس از آن برای خریداری بازی تصمیم گیری کنند.

مشاهده  چگونه دمای پردازنده را در سیستم عامل ویندوز بررسی کنیم؟

 

آیا نسخه خاص فانتزی وجود دارد؟

استودیو Capcom در کمال تعجب و برخلاف بازی های بسیار مهم دیگر، نسخه فانتزی و خاص کمتری در نظر گرفته است. علاوه بر نسخه استاندارد بازی که قیمت ۶۰ دلار برای آن تعیین شده، یک نسخه خاص فانتزی نیز وجود دارد که به قیمت ۱۸۰ دلار و به صورت اختصاصی برای کلکسیونر ها تدارک دیده شده است.

در حال حاضر تمامی نسخه های Collector بازی Resident Evil 3 Remake به فروش رسیده، اما با توجه به استقبال بسیار خوب گیمرها و کلکسیونر ها از این نسخه، به احتمال فراوان تعداد بیشتری از آن به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. استودیو Capcom برای تمام افرای که بازی در شرایط پیش خرید، ثبت کنند یک پوست کلاسیک از کاراکتر Carlos مشابه با نمونه اصلی خود به همراه کاراکتر Jill اهدا می کند.

نسخه Collector از بازی Resident Evil 3 Remake شامل موارد زیر می شود:

  • Resident Evil 3 and Resident Evil Resistance games
  • Jill Valentine Figure: 11-inch, based on her latest in-game design from Resident Evil 3.
  • Project: N & Project: R Art Book: A classified file containing photographs, reports, and documents of Raccoon City procured by Umbrella Corporation during their various experiments.
  • Raccoon City Double-Sided Poster
  • Digital Double Album Soundtrack
احتمال تعویق در انتشار بازی وجود دارد؟

احتمال وقوع چنین اتفاقی بسیار بعید است، به این دلیل که استودیو Capcom از ماه دسامبر اعلام کرده بود که مراحل تولید بازی به اتمام رسیده است. به این ترتیب احتمال تعویق در انتشار بازی Resident Evil 3 Remake بسیار بسیار کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *