معرفی سه نرم افزار تست هارد دیسک و SSD

2
معرفی سه نرم افزار تست هارد دیسک و SSD
زمان تقریبی برای مطالعه: 3 دقیقه

معرفی سه نرم افزار تست هارد دیسک و SSD

هارد دیسک و SSD دو ابزار بسیار کاربردی هستند که تمامی کاربران رایانه های شخصی با آنها سر و کار دارند. در حال حاضر هارد دیسک ها به طور معمول برای آرشیو داده ها و SSD‌ها نیز برای راه اندازی سیستم عامل و نرم افزار های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از قطعات نام برده به دلایل مختلفی از شرایط استاندارد خود خارج شده و دیگر کارایی گذشته را نخواهند داشت. از این رو نیاز است تا به وسیله برخی از نرم افزار ها، عملکرد هارد دیسک و SSD را مورد بررسی قرار داد تا در صورت افت عملکرد، به فکر تعویض درایو معیوب با نمونه سالم و نو باشید.

در ادامه سه نرم افزار کاربردی با حجم کم را به منظور بررسی عملکرد، تست سرعت و عیب یابی تجهیزات ذخیره سازی معرفی کرده و لینک دانلود مستقیم آنها را در دسترس شما قرار می دهیم.

معرفی سه نرم افزار تست هارد دیسک و SSD

۱- نرم افزار HD Tune Pro: به جرات می توان گفت کامل ترین نرم افزار در این حوزه به شمار می رود و علاوه بر تست سرعت و بنچمارک های مختلف، بخش عیب یابی آن نیز به خوبی و با دقت بالایی به ارائه گزارش می پردازد. بخش های متعدد این نرم افزار شاید در ابتدا شما را سردرگم کنند، اما به طور کلی با دو بخش Benchmark و Health بیش از سایر بخش ها سر و کار دارید. در بخش Benchmark می توانید سرعت دستگاه خود را مشاهده و با نتایج گذشته یا نتایج منتشر شده توسط وب سایت تولید کننده هارد دیسک یا SSD نصب شده روی سیستم خود مقایسه کنید. در بخش Health نیز گزارشی از وضعیت سلامت هارد دیسک در دسترس شما قرار می گیرد که با جستجوی کد خطا می توانید به منشا بروز مشکل پی ببرید.

مشاهده  بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴

 

دانلود نرم افزار HD Tune Pro – آخرین نسخه به همراه سریال نامبر

معرفی سه نرم افزار تست هارد دیسک و SSD

 

معرفی روش های انتقال داده در سوییچ شبکه

 

۲- نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro: نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro نیز عملکرد به نسبت مشابهی با نرم افزار قبلی دارد، با این تفاوت که رابط کاربری و امکانات آن چندان پیچیده نیست و در صفحه اصلی نرم افزار نیز اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار می گیرد. بررسی وضعیت سلامت هارد دیسک و SSD، دمای هر دیسک، فضای کلی و فضای خالی به همراه قابلیت SMART از جمله ویژگی های مهم نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro به شمار می روند.

 

دانلود نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro – آخرین نسخه به همراه سریال نامبر

معرفی سه نرم افزار تست هارد دیسک و SSD

۳- نرم افزار Crystal Disk Mark: اگر به یک نرم افزار سبک و کم حجم که فقط به ارائه سرعت و عملکرد تجهیزات ذخیره سازی می پردازد، نیاز دارید، به طور حتم نرم افزار Drystal Disk Mark نیاز شما را برطرف می سازد. رابط کاربری نرم افزار هیچگونه پیچیدگی و تنظیمات سختی ندارد و با تنظیم چند پارامتر و آغاز تست از عملکرد تجهیزات ذخیره سازی باخبر می شوید. کریستال دیسک مارک بر اساس آخرین روش های مرسوم، تست های خود را انجام و نتایج آنها را به صورت مجزا اعلام می کند.

 

دانلود نرم افزار Crystal Disk Mark – آخرین نسخه به همراه سریال نامبر

 

2 thoughts on “معرفی سه نرم افزار تست هارد دیسک و SSD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *