بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴

0
بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴
زمان تقریبی برای مطالعه: 6 دقیقه

اتصال به اینترنت نسل چهارم و LTE توسط گوشی های هوشمند جدید به سادگی امکان پذیر است، اما با توجه به برخی محدودیت ها و کاهش شدید شارژ گوشی هنگام استفاده از نسل چهارم شبکه موبایل، برخی از کاربران به خریداری مودم های همراه ۴G LTE اقدام می کنند. تی پی لینک به عنوان تولید کننده تجهیزات شبکه SOHO از دیر باز به تولید مودم های همراه مشغول بوده و اکنون نیز محصولات این شرکت از پر فروش ترین های بازار داخلی به شمار می روند. امروز در مجله خبری نت ران به سراغ مودم تی پی لینک M۷۳۵۰ نسل چهارم رفتیم تا این محصول را به طور کامل مورد بررسی و تست قرار دهیم.

دریافت داده از طریق سیم کارت به روش ها و تحت پلتفرم های مختلفی صورت می پذیرد که می توان از فناوری ۴G LTE به عنوان یکی از جدیدترین و سریع ترین راهکار ها یاد کرد. زیر ساخت فناوری LTE به دو صورت ۴G LTE و TD LTE ارائه می شود که در نمونه دوم، نیازی به سیم کارت یا گوشی موبایل برای دریافت داده از اپراتور ها وجود ندارد. در حال حاضر بسیاری از مناطق کشور از جمله مراکز استان ها و شهر های بزرگ به صورت کامل تحت پوشش شبکه ۴G قرار دارند و از این رو با خریداری یک مودم ۴G LTE می توانید در بسیاری از مناطق جغرافیایی به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کنید.

بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴

جعبه و بسته بندی

مودم های همراه به دلیل ابعاد کوچکی که دارند، سایر جعبه متناسبی با اندازه و حجم خود دارند، از این رو مودم TP-Link M۷۳۵۰ نیز از این قاعده مستثنی نیست. جعبه M۷۳۵۰ طراحی و رنگ بندی زیبایی دارد و به طور حتم از این طریق و تشابه امکانات با سایر رقبا، می تواند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

رنگ بندی TP-Link شامل ترکیب فیروزه ای و زرد می شود که در پس زمینه رنگ فیروزه ای، لوگوی جدید شرکت درج شده است. استایل طراحی جعبه و رنگ بندی آن به شدت جذاب و زیباست. روی جعبه اطلاعاتی شامل مدل مودم، نوع شبکه ارتباطی، حداکثر سرعت دانلود، میزان طول عمر باتری و اپلیکیشن اختصاصی tpMiFi می شود.

مشاهده  راهنمای خرید پاور کامپیوتر (همه چیز در مورد منبع تغذیه)

بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴

در بخش پشتی جعبه چهار تصویر برای نمایش قابلیت استفاده از مودم تی پی لینک در شرایط مختلف در امکان عمومی و در حین حرکت وجود دارد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، یک بارکد برای اسکن کردن و رجوع به صفحه مشخصات محصول درج شده است. در دو سمت کناری مودم نیز ویژگی ها و محتویات بسته درج شده است.

بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری مودم تی پی لینک M۷۳۵۰_V۴ نیز همانند جعبه آن چشم نواز و زیباست. استفاده از بدنه مات در لبه های بالایی و پایینی و همچنین درب پشت در کنار طراحی آینه ای سطح میانی، جلوه ای زیبا به دستگاه بخشیده است. هر چند همین موضوع و جذب شدید اثر انگشت و لکه های مختلف، کاربران را به تمیز کردن دائمی مودم تشویق می کند، اما به طور حتم کاربران پس از مدت کوتاهی از وضعیت موجود دل زده می شوند.

طول دستگاه ۱۰۶، عرض آن ۶۶ و ضخامت مودم نیز ۱۶ میلی متر است. در نمای جلوی مودم تی پی لینک یک کلید Home مشاهده می شود و در بخش بالایی بدنه نیز کلید Menu به چشم می خورد. در قسمت پایین بدنه نیز پورت USB Type-A مشاهده می شود که فقط وظیفه شارژ کردن باتری لیتیوم یونی دستگاه را بر عهده دارد. مودم M۷۳۵۰ تی پی لینک فاقد هر گونه دیود نوری برای اعلام وضعیت است و شرح وضعیت فقط توسط صفحه نمایش تک رنگ و کوچک انجام می شود.

در صورت روشن شدن دستگاه، اطلاعاتی شامل موارد زیر به صورت پیش فرض در صفحه اصلی نمایش داده می شود:

  • درصد باتری
  • فعال بودن شبکه بی سیم
  • پیام کوتاه SMS جدید
  • وجود یا عدم وجود سیم کارت درون مودم
  • نوع شبکه ارتباطی و میزان آنتن دریافتی از دکل BTS
  • میزان اطلاعات دریافتی (دانلود شده)
  • میزان اطلاعات ارسالی (آپلود شده)
مشاهده  بررسی حافظه رم فدک H3 16GB با فرکانس 3000 مگاهرتز

با توجه به اینکه مودم مورد بررسی ما از نوع ۴G LTE و قابل حمل است، نمی توان انتظار حضور پورت هایی مانند USB ۲.۰ یا USB ۳.۰ و آنتن اکسترنال داشت. برای نصب سیم کارت و کارت حافظه Micro-SD برای استفاده به عنوان ابزار دخیره سازی تحت شبکه باید درب پشتی مودم را باز کنید که این کار به سادگی توسط شیار مخصوص انجام می شود. البته باید اندکی با تامل و حوصله نسبت به باز کردن درب پشتی اقدام کنید. دلیل این امر نیز کیفیت به نسبت پایین درب پشتی است، بدین ترتیب توصیه می شود تا حد ممکن در صورتی که به سیم کارت، کارت حافظه یا باتری دستگاه نیاز ندارید، درب مودم را باز نکنید.

بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴

طراحی ظاهری مودم تی پی لینک در نگاه اول بسیار جذاب است و به طور حتم برای بررسی دقیق تر آن کنجکاو می شوید. به خصوص سطح شیشه ای روی پنل جلو که به کاربر حس حضور یک صفحه نمایش بزرگ را می دهد، اما در نهایت با یک صفحه نمایش کوچک ۱.۴ اینچی مواجه می شوید. با این وجود، صفحه نمایش M۷۳۵۰ اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد و به زیبایی بیشتر مودم نیز کمک می کند.

مشخصات فنی

در ادامه به معرفی برخی از مشخصات فنی مودم TP-Link M۷۳۵۰_V۴  می پردازیم:

  • مودم وایرلس ۴G LTE دو بانده
  • آنتن داخلی دو بانده ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز
  • یک پورت Micro USB Type-A
  • پشتیبانی از باند های شبکه FDD-LTE Cat۴, DC-HSPA+/HSPA/UMTS, EDGE/GPRS/GSM
  • پشتیبانی از فرکانس های FDD-LTE پنج گانه ۸۰۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۲۱۰۰/۲۶۰۰ مگاهرتز
  • پشتیبانی از فرکانس های ۹۰۰ و ۲۱۰۰ مگاهرتز DC-HSPA+/HSPA/UMTS
  • پشتیبانی از فرکانس های ۸۵۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰ مگاهرتز EDGE/GPRS/GSM
  • پشتیبانی از حداکثر ۳۲ گیگابایت کارت حافظه Micro-SD
  • قابلیت دریافت پیام کوتاه
  • باتری لیتیوم یون ۲۰۰۰ میلی آمپری قابل تعویض
  • صفحه نمایش ۱.۴ اینچی تک رنگ سفید
  • پشتیبانی از حداکثر ۱۰ کاربر به صورت همزمان
  • پشتیبانی از سیستم عامل های ویندوز XP/۷/۸/۱۰، اندروید، Mac OS، ویندوز فون و iOS
مشاهده  چگونه بفهمیم وب سایت وردپرس ما کند است؟
بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴
مقایسه ابعاد مودم M۷۳۵۰ با گوشی سامسونگ Galaxy Note ۸

نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی مودم تی پی لینک M۷۳۵۰ به سه طریق انجام می شود. روش اول تنظیم مودم به واسطه منوی کاربری روی دستگاه با کمک صفحه نمایش و کلید های Menu و Power است که به هیچ وجه مشکل نیست. اما با این وجود نمی توانید تغییر چندانی روی مودم اعمال کنید.

تی پی لینک روشی دیگر برای نصب و راه اندازی مودم تی پی لینک در نظر گرفته که توسط اپلیکیشن tpMiFi ارائه می شود. با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی تی پی لینک تنظیمات گسترده ای در دسترس کاربران قرار می گیرد. آموزش و کانکت شدن مودم های تی پی لینک و کار با اپلیکیشن tpMiFi را به صورت یک تاپیک مجزا به زودی در مجله خبری نت ران ارائه خواهیم کرد.

اما روش سوم که به نظر می رسد ساده ترین راه برای دسترسی به تنظیمات مودم به شمار می رود، وارد کردن آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ در مرورگر است که آموزش کامل آن را در لینک زیر ارائه می دهیم.

تست سرعت

به منظور بررسی سرعت دریافت داده توسط مودم M۷۳۵۰_V۴ تی پی لینک از وب سایت Speed Test و اپلیکیشن اختصاصی آن روی گوشی اندرویدی سامسونگ گلکسی نوت ۸ اقدام کردیم و دستگاه را در چهار حالت مورد بررسی قرار دادیم.

بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *