بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

0
بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

زمان تقریبی برای مطالعه: 5 دقیقه

فلش مموری ADATA UV150 16GB با توجه به رابط پر سرعت و ظرفیت خود به عنوان یک گزینه ایده آل برای مصارف روزمره مختلف شناخته می شود و قیمت بسیار مناسب آن می تواند این محصول را به عنوان گزینه برتر معرفی کند. فلش مموری به عنوان یک ابزار ذخیره سازی با ظرفیت به نسبت محدود و با قابلیت حمل و نقل آسان، سالهای متمادی به عنوان یک همراه تا حدودی مطمئن در کنار کاربران قرار دارد. کمپانی ای دیتا نیز یکی از برندهای سرشناس در حوزه تولید تجهیزات ذخیره سازی به شمار می رود و امروز به بررسی محصولی از این برند به نام فلش مموری UV150 با ظرفیت ۱۶ گیگابایت و رابط USB 3.2 می پردازیم.

بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

کمپانی ای دیتا در حاضر محصولات بسیار متنوعی در دسته بندی های هارد دیسک پرتابل، درایو سالید، فلش مموری و کارت حافظه را به بازار داخلی عرضه کرده و فلش مموری ADATA UV150 16GB یکی از پر فروش ترین کالای برند تایوانی شناخته می شود. این محصول زیبا از نظر طراحی ظاهری، کیفیت ساخت، امکانات و عملکرد حرف های بسیاری برای گفتن دارد و در بررسی آن به بیان آنها می پردازیم.

بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

طراحی

فلش مموری ADATA UV150 16GB از نظر طراحی ظاهری دارای شرایط متفاوتی نسبت به بسیاری از محصولات فعلی است و ظاهر آن از الگوی کلاسیک بهره می برد. یکی از دلایل چشم نواز بودن آن نیز همین سبک طراحی کلاسیک بوده و کاربران قدیمی به خوبی با آن ارتباط برقرار می کنند. خطوط شکسته و مورب در نواحی مختلف بدنه به چشم می خورند، با این وجود با یک طراحی یک دست و جذاب مواجه هستید. محل قرار گیری بند در قسمت انتهایی بدنه برای کاربرانی که فلش مموری خود را با وجود ابعاد به نسبت بزرگ نیز گم می کنند، بسیار کاربردی خواهد بود و حتی می توان این محصول را در کنار کلید های خود قرار دهید.

مشاهده  بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : سپید روی جذاب

بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

درب فلش مموری ADATA UV150 16GB قابلیت قرار گیری در قسمت انتهایی بدنه را دارد و به این ترتیب کاربران می توانند ریسک گم شدن درب را به حداقل برسانند. اهمیت این موضوع زمانی به چشم می آید که بدانید از جمله شرایط گارانتی فلش مموری های دارای درب، وجود آن به همراه محصول در زمان تحویل به بخش خدمات پس از فروش است. در صورتی که شما درب فلش خود را گم کنید، به طور معمول دفاتر گارانتی از تحویل آن سر باز می زنند و با توجه به قابلیت نصب درب روی بدنه، ریسک این موضوع به شدت کاهش می یابد.

بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

بدنه پلاستیکی فلش مموری ای دیتا مدل UV150 دارای دو رنگ اصلی قرمز و مشکی بوده که هر دوی آنها بسیار زیبا و چشم نواز هستند. زمانی که از نزدیک با این محصول مواجه می شوید، به طور حتم شیفته سبک طراحی و رنگ بندی آن خواهید شد. در محل اتصال بدنه با درب، یک نوار رنگی تعبیه شده که در مدل قرمز رنگ، به رنگ سفید و در مدل مشکی، به رنگ قرمز لحاظ شده است. همین نوار با رنگ مخالف به جذابیت های آن افزوده و محل قرار گیری درب را متمایز می کند.

بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

بدنه پلاستیکی فلش مموری ADATA UV150 16GB از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و حس خوبی به شما منتقل می کند. هر چند انتظار می رود که این محصول به دیود نوری برای اعلان وضعیت فعالیت خود مجهز باشد، اما در کمال تعجب اثری از دیود نوری مشاهده نمی شود. به این ترتیب هنگام استفاده از UV150 نمی توانید از وضعیت آن مطلع شده و باید فرآینده انتقال داده را از طریق سیستم عامل بررسی کنید.

بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

ابعاد فلش مموری ای دیتا مدل UV150 در تمامی ظرفیت ها از ۱۶ گیگابایت تا ۱۲۸ گیگابایت برابر با ۵۸ میلی متر برای طول و ۱۸ میلی متر برای عرض و ۱۰ میلی متر برای ارتفاع است. باید به این نکته اشاره کنیم که مدل ۱۲۸ گیگابایتی این محصول، فقط در رنگ مشکی به بازار می شود. وزن کلی آن نیز فقط ۹ گرم بوده که به همین دلیل وزن آن را به هیچ وجه در مقایسه با سایر تجهیزاتی که به صورت روزانه با آنها سر و کار داریم، احساس نمی کنید.

مشاهده  بررسی لپ تاپ هواوی MateBook D15

بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

امکانات

فلش مموری ADATA UV150 16GB بر پایه رابط پر سرعت USB 3.2 نسل یک تولید می شود و قابلیت استفاده روی پورت های قدیمی از جمله USB 2.0 را دارد. طبق اعلام کمپانی ای دیتا، حداکثر سرعت خواندن داده ها در فلش مموری مورد نظر برابر با ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه بوده و با توجه به نوع رابط، انتظار دستیابی به این سرعت وجود دارد. بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت انجمن مجریان USB به عنوان یک نهاد رسمی جهانی در زمینه تجهیزات مبتنی بر پورت USB، استاندارد رابط USB 3.2 یک نمونه باز سازی شده بر پایه نسخه پیشین یعنی USB 3.1 به شمار می رود و تغییر چندانی روی نسخه جدید صورت نگرفته است.

فلش مموری ای دیتا مدل UV150 می تواند در سیستم عامل های متعددی از جمله نسخه های مختلف ویندوز از XP تا ۱۰، لینوکس با هسته ۲٫۶ و جدیدتر و در نهایت سیستم عامل Mac OS X شناسایی شده و به فعالیت بپردازد. به این ترتیب محدودیتی برای استفاده از آن در سیستم های کامپیوتری مختلف وجود ندارد و به سادگی می توانید از آن بهره مند شوید.

بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

عملکرد

اکنون به مرحله پایانی بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB رسیده ایم و قصد داریم تا عملکرد آن را با استفاده از نرم افزار بنچمارک Crystal Disk Mark 7 و عملیات انتقال داده از SSD به فلش مموری را مورد بررسی قرار دهیم. برای بررسی این محصول از یک مینی پی سی ECS Liva Z مجهز به پورت USB 3.1 بهره بردیم که می تواند عملکرد واقعی آن را به نمایش بگذارد. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، تفاوت چندانی میان رابط USB 3.1 و USB 3.2 وجود ندارد.

مشاهده  بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴

بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سرعت خواندن داده روی فلش مموری ای دیتا برابر با ۱۴۲ مگابایت ثبت شده و سرعت نوشتن روی آن نیز ۳۰ مگابایت است. از این می توان این محصول را به عنوان یک درایو پخش فیلم برای تلویزیون های هوشمند یا پخش موزیک روی پخش کننده های اتومبیل یا گزینه های مشابه دارای پورت USB در نظر گرفت. با وجود قیمت قابل قبول UV150 می توان گفت که سرعت خواندن و نوشتن داده روی آن در سطح مناسبی ارزیابی می شود و بسیاری از محصولات موجود در بازار با وجود قیمت بالاتر، نمی توانند به چنین اعدادی دست یابند.

تست بعدی مربوط به عملیات انتقال فایل ستاپ آفیس نسخه های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ به صورت یک فایل ISO با حجم ۱٫۸۵ گیگابایت بوده که فلش مموری ADATA UV150 16GB موفق به ثبت روند یکنواخت انتقال داده با متوسط سرعت ۲۵٫۶ مگابایت بر ثانیه گردید که تفاوت چندانی با حداکثر سرعت نوشتن به دست آمده در بنچمارک Crystal Disk Mark 7 ندارد.

ADATA UV150 16GB

8.2

طراحی

7.0/10

امکانات

9.0/10

عملکرد

8.0/10

کیفیت ساخت

8.0/10

قیمت

9.0/10

مزایا

  • سرعت خواندن بسیار خوب
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از پورت USB 3.2 Gen1
  • رنگ بندی و طراحی زیبا
  • گارانتی تعویض مادام العمر

معایب

  • عدم وجود دیود نوری اعلان
  • سرعت نوشتن نه چندان مناسب
  • عدم وجود بند به همراه فلش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *