بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : سپید روی جذاب

0

مانیتور یونیوو UM24700 با تمام مشخصات فنی قابل قبول، طراحی ظاهری بسیار زیبا و کیفیت ساخت بالا در کنار قیمت مناسب می تواند نیاز های شما را در سطوح مختلف برطرف سازد.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : سپید روی جذاب

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : سپید روی جذاب

زمان تقریبی برای مطالعه: 8 دقیقه

شرکت بهین تکنولوژی به عنوان صاحب امتیاز برند تجاری یونیوو از سال ۱۳۹۶ اقدام به تولید اولین محصولات خود در داخل ایران کرده و در طول سه سال وارد حوزه های تولید محصولات جدیدی مانند آل این وان، مینی پی سی و صفحه نمایش شده است. در مطلب بررسی مانیتور یونیوو UM24700 به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار داخلی، تجربیات خود را پس از شش ماه استفاده مداوم از این صفحه نمایش با شما به اشتراک می گذارم.

 

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : تجربه بی نظیر زیبایی و کارایی

طراحی ظاهری

شرکت بهین تکنولوژی به طور کلی دو مدل صفحه نمایش شامل مانیتور UM24700 دارای پنل ۲۳٫۸ اینچی از نوع TN و مانیتور UM22800 دارای پنل ۲۱٫۵ اینچی از نوع TN بوده که وظیفه ساخت پنل های به کار رفته در آنها بر عهده کمپانی صاحب نام BOE (تولید کننده پنل های TN سامسونگ) است. در بازار محدود انواع صفحه نمایش که با تعداد بسیار کمی محصول گران قیمت و دارای مشخصات ظاهری و فنی نه چندان مناسب مواجه هستیم، مشاهده یک گزینه جذاب دارای رنگ بدنه سفید براق موسوم به سفید پیانویی، می تواند چشم هر کاربری را به خود خیره کند. اتفاقی که در طول ۶ ماه استفاده به کرات برای دوستان و آشنایان رخ داد و آنها به تحسین زیبایی چشم نواز UM24700 پرداختند.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : تجربه بی نظیر زیبایی و کارایی

بخش اعظمی از بدنه مانیتور یونیوو UM24700 به رنگ سفید بوده و بخش های محدودی مانند خط وسط پایه و نوار دور پنل به رنگ مشکی (مات برای خط وسط پایه و براق برای قاب دور پنل) تعبیه شده است. برخلاف بسیاری از مانیتور های سفید رنگی که پیش از این در بازار موجود بودند، صفحه نمایش یونیوو دارای کیفیت رنگ بسیار بالا بوده و به جذابیت میز کارتان می افزاید. زاویای بالا و چپ و راست پنل به رنگ مشکی مات بوده تا از بازتاب نور در این مناطق و همچنین ایجاد مزاحمت برای دید کاربر جلوگیری شود.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : تجربه بی نظیر زیبایی و کارایی

پنل پشت بدنه به رنگ سفید و به صورت یک دست طراحی شده و فقط پورت های ورودی تصویر و جک آداپتور برق به همراه یک برچسب کوچک شامل سریال نامبر و مدل دستگاه مشاهده می شود. به این ترتیب با یک طراحی ساده و شکیل سر و کار داریم. در نمای جلو نیز همانطور که مشاهده می کنید، حاشیه بسیار کمی در سه ناحیه بالا، چپ و راست به رنگ مشکی مات تعبیه شده تا از انعکاس نور جلوگیری شود. نوار پایین در پنل جلو نیز به رنگ سفید بوده که لوگوی خاکستری رنگ Univo در مرکز آن به چشم می خورد.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : تجربه بی نظیر زیبایی و کارایی

کلید های تنظیمات OSD نیز به صورت لمسی تعبیه شدند که شامل کلید های Menu، چپ و راست، Auto و کلید پاور می شوند. عملکرد دقیق کلید ها به دلیل فاصله به نسبت نزدیک آنها تمرکز و دقت بالایی را هنگام لمس کردن می طلبد. به خصوص اگر قصد گشت و گذار در منوی تنظیمات را دارید، در برخی موارد باید چند بار یک کلید را بفشارید تا به درستی عمل کند. یکی از نقاط ضعف کلید های OSD عدم وجود کلید اختصاصی برای تغییر ورودی تصویر (VGA و HDMI) یا حتی تعبیه دو کلید به صورت ترکیبی است که برای این منظور باید وارد منوی تنظیمات شوید.

مشاهده  بررسی فلش مموری ADATA UV150 16GB

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : تجربه بی نظیر زیبایی و کارایی

پورت ها

پورت های پشت مانیتور یونیوو UM24700 شامل یک عدد VGA یا همان D-Sub، یک عدد HDMI، ورودی آداپتور برق و جک صوتی برای اتصال هدفون یا هدست می شود که مجموعه کاملی را تشکیل می دهد. وجود پورت VGA به کاربران این امکان را می دهد تا کامپیوتر های قدیمی خود و دستگاه های مختلف را به آسانی به مانیتور متصل کنند. پورت HDMI نیز برای اتصال تجهیزات مدرن تر مانند کنسول بازی، کامپیوتر های جدید دارای واحد گرافیکی مجتمع یا مجزا مورد استفاده قرار می گیرد. محل قرار گیری پورت ها مناسب بوده و مزاحمتی برای کاربران به وجود نمی آورد. هر چند انتظار می رفت که یک گیره نظم دهنده روی پایه صفحه نمایش یونیوو نصب شده تا کابل ها از این طریق از مسیر پشت پایه منتقل شود.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : تجربه بی نظیر زیبایی و کارایی

مهم ترین اقدامی که توسط شرکت بهین تکنولوژی صورت گرفته، هم رنگ سازی بدنه صفحه نمایش با کابل های VGA، HDMI و آداپتور برق است که پس از نصب آنها، جلوه زیبایی به میز کار شما می بخشد. بسیاری از برند های فعال در حوزه صفحه نمایش، محصولی به رنگ سفید در سبد کالای خود ندارند و در صورت وجود چنین رنگی، از کابل های هم رنگ بهره نمی برند. شرکت بهین تکنولوژی در تولید مانیتور یونیوو ۲۴۷۰۰ به کوچک ترین نکات توجه کرده تا رضایت کاربران مختلف با سلایق متفاوت را به خود جلب کند.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : سپید روی جذاب

در فضایی نزدیک به بخش زیرین بدنه می توانید محل قرارگیری قفل Kensington را مشاهده کنید که برای مصارف تجاری و نمایشگاهی و جلوگیری از سرقت محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. توان مصرفی مانیتور در حدود ۲۵ وات در حالت اوج کارکرد بوده و توان مورد نیاز توسط یک آداپتور سفید رنگ (حتی آداپتور نیز همرنگ بدنه تعبیه شده) با ولتاژ ۱۲ ولت و شدت جریان ۲٫۵ آمپر تامین می شود.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : تجربه بی نظیر زیبایی و کارایی

مشخصات فنی

پنل ۲۳٫۸ اینچی مانیتور یونیوو ۲۴۷۰۰ که توسط کمپانی BOE تولید می شود، همان پنل مورد استفاده توسط کمپانی سامسونگ کره جنوبی است و علاوه بر کیفیت تصویر بی نظیر، از کیفیت ساخت بسیار بالایی نیز بهره می برد. پنل مورد استفاده در این صفحه نمایش، از نوع TN بوده که به عنوان یک گزینه چند منظوره شامل کاربرد های مالتی مدیا، اداری، خانگی و حتی گیمینگ معرفی می شود. وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل که در ابعاد کلی ۱۰۰×۴۹۰×۶۰۰ میلی متر ارائه می شود، قابلیت تولید ۱۶٫۷ میلیون رنگ را دارد.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : سپید روی جذاب

شدت روشنایی ۲۵۰ کاندلا بر متر مربع نشان می دهد که محصول یونیوو نه تنها از رقبای موجود در بازار چیزی کم ندارد، بلکه در مقایسه با بسیاری از آنها، روشنایی بیشتری را ارائه می دهد. نرخ تازه سازی یا همان Refresh Rate که امروزه به مقوله ای بسیار مهم تبدیل شده، در مانیتور یونیوو مدل ۲۴۷۰۰ برابر با ۶۰ هرتز بوده که مشابه با سایر محصولات هم رده است. هر چند کمپانی تولید کننده به زمان پاسخدهی خاکستری به خاکستری ۱۵ میلی ثانیه اشاره کرده، اما در اجرای بازی های مختلف و کاربرد روزانه هیچ مشکلی از این حیث مشاهده نشد.

مشاهده  بررسی مودم ۴G LTE تی پی لینک M۷۳۵۰ V۴

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : سپید روی جذاب

از دیدگاه بسیاری از کاربران، زمان پاسخدهی ۱۵ میلی ثانیه می تواند مشکل ساز شود، اما در حقیقت اثری از کندی تصویر یا چند تکه شدن آن به خصوص در صفحه های اکشن و شلوغ احساس نگردید. در بخش کنتراست نیز با رقم ۱۰۰۰ به ۱ و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ روبرو هستیم که مقادیری متداول در صفحه نمایش های ۲۴ اینچی هم رده به شمار می روند. وزن صفحه نمایش نیز طبق اعلام شرکت سازنده برابر با ۳٫۱ کیلوگرم است.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : تجربه بی نظیر زیبایی و کارایی

تجربه کاربری

پس از اتصال کانکتور مورد نیاز (HDMI یا VGA) و اتصال آداپتور برق، اکنون زمان روشن کردن مانیتور فرا می رسد. پس از فشردن کلید پاور، ابتدا با یک صفحه مشکی رنگ مواجه شده و سپس لوگوی UNIVO در مرکز پنل به نمایش در می آید. پس از آن نیز بار دیگر برای مدتی به نسبت طولانی شاهد نمایش صفحه ای به رنگ مشکی بوده و در نهایت تصویر دریافت شده از منبع گرافیکی به نمایش در می آید. به محض آماده به کار شدن صفحه نمایش، در گوشه بالای سمت راست می توانید نوع پورت متصل و فعال را مشاهده کنید. به طور کلی از لحظه فشردن کلید پاور تا نمایش تصویر در حدود ۵ ثانیه زمان صرف می شود که زمانی متداول به شمار می رود.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : سپید روی جذاب

به محض روشن شدن مانیتور، می توانید کیفیت بالای تصویر، شدن روشنایی قابل توجه و همچنین عمق رنگ بی نظیر پنل صفحه نمایش را احساس کنید. نکته جالب توجه در خصوص مانیتور یونیوو UM24700 نمایش بی نقص رنگ ها بدون دستکاری و اغراق است، مشکلی که در برخی از محصولات هم رده توسط کاربران گزارش شده است. به دلیل نمایش بدون اغراق رنگ ها، می توان از صفحه نمایش ۲۴ اینچی Univo برای مصارف ویرایش تصویر و تدوین فیلم به صورت نیمه حرفه ای و حتی حرفه ای استفاده کرد.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : سپید روی جذاب

یکی از مواردی که در صفحه نمایش یونیوو به شدت جلب توجه می کند، عدم بروز مشکل برای چشمان شما در شرایط استفاده طولانی مدت است. تنظیمات موجود در منوی OSD بسیار کامل و به زبان فارسی تعبیه شده که کار کردن با آنها به دلیل برخورداری از کلید های لمسی کمی دشوار و نیاز به تمرین و حوصله دارد. هر چند پس از مدتی کار با آن می توانید به سرعت عمل خود بیافزایید و در سریع ترین زمان ممکن به تنظیمات دلخواه دست یابید. هر چند یادآور می شویم که تنظیمات پیش فرض مانیتور، بهترین شرایط را برای ارائه تصویری با کیفیت و شدت روشنایی قابل توجه را فراهم می سازد.

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : تجربه بی نظیر زیبایی و کارایی

زاویه دید صفحه نمایش در هر دو حالت عمودی و افقی برابر با ۱۷۸ درجه بوده که مقداری استاندارد برای محصولات هم رده به شمار می رود، اما نکته قابل توجه در خصوص مانیتور یونیوو UM24700 ، عدم بهم ریختگی رنگ در حداکثر زاویه دید قابل پشتیبانی است. به گونه ای که محتوای ارائه شده روی صفحه نمایش، حتی از زاویه های عجیب نیز به خوبی قابل نمایش هستند. یکی از مهم ترین دلایل عدم بهم ریختگی تصویر در زاویای دید مختلف، بهره مندی محصول زیبای یونیوو از پنل مات بوده اجازه بازتاب نور و در نتیجه محدود سازی دید کاربران را نمی دهد. با وجود ریسک بالای پدیدار شدن مشکلاتی از جمله هاله نور و پیکسل سوخته در مانیتور ها پس از مدتی استفاده (و حتی از اولین روز خریداری و استفاده)، اما تاکنون چنین مشکلاتی رخ نداده و حتی گزارشی در این خصوص توسط کاربران مختلف به ثبت نرسیده است.

مشاهده  بررسی لپ تاپ هواوی MateBook D15

بررسی مانیتور یونیوو UM24700 : سپید روی جذاب

این موارد به خوبی نشان می دهند که کیفیت ساخت مانیتور ۲۴ اینچی یونیوو بسیار بالا بوده و پنل ساخت BOE مهر تاییدی بر کیفیت ساخت بالای آن می زند. با روی کار آمدن و فراگیر شدن تم دارک یا حالت تیره در سیستم عامل ویندوز، مرورگرها و مجموعه نرم افزاری آفیس، بسیاری از مانیتور ها قادر به نمایش صحیح و دقیق طیف رنگ مشکی نبوده و کاربران نارضایتی خود را نسبت به این موضوع بر علیه برند های مطرح اعلام کرده اند. با توجه به علاقه شدید نگارنده به Dark Mode در سیستم عامل، مرورگر و نرم افزار های آفیس تاکنون مشکلی از نظر نمایش طیف رنگ مشکی مشاهده نشده و تمام رنگ ها با دقت بسیار بالا به نمایش در آمدند.

 

سخن پایانی

مانیتور یونیوو UM24700 یک تلاش ستودنی از برند ایرانی بهین تکنولوژی برای ورود به حوزه مانیتور به شمار می رود که نتیجه ای قابل تقدیر در پی داشته و تجربه ۶ ماهه استفاده از آن نیز این مورد را تایید می کند. هر چند می توان گفت که مسائلی جزیی نیز (البته با سخت گیری) در این محصول وجود دارد، اما به طور کلی هیچ کدام از آنها لطمه ای به تجربه کاربری شما وارد نمی کنند. مانیتور چند منظوره Univo با تمام مشخصات فنی قابل قبول، طراحی ظاهری بسیار زیبا و کیفیت ساخت بالا در کنار قیمت مناسب می تواند نیاز های شما را در سطوح مختلف برطرف سازد.

Univo UM24700

0.00
8.8

طراحی

8.5/10

امکانات

9.0/10

عملکرد

9.0/10

کیفیت ساخت

9.0/10

قیمت

8.5/10

مزایا

  • کیفیت ساخت بالا
  • مشخصات فنی قابل قبول
  • دو خروجی HDMI و VGA
  • کابل های هم رنگ بدنه
  • طراحی ظاهری جذاب و دلنشین

معایب

  • عدم وجود کلید اختصاصی تغییر خروجی تصویر
  • دشواری کار با کلید های لمسی OSD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *