چگونه بفهمیم وب سایت وردپرس ما کند است؟

0
چگونه بفهمیم وب سایت وردپرسی ما کند است؟

چگونه بفهمیم وب سایت وردپرسی ما کند است؟

زمان تقریبی برای مطالعه: 5 دقیقه

وردپرس بهترین و ارزان ترین راه حل برای راه اندازی وب سایت به شمار می رود و وجود افزونه و پوسته های متعدد برای هر فردی که قصد ساخت وب سایت دارد، بسیار جذاب است. اما نسخه پایه وردپرس به همراه پوسته و افزونه های آن چندان بهینه نیستند و به طور حتم با کندی بیش از حد دست به گریبان خواهید بود. در این مطلب آموزشی می خواهم سریع ترین، بهترین و دقیق ترین روش برای محاسبه میزان سرعت وب سایت وردپرسی و نحوه اطلاع از دلایل کندی را به شما آموزش دهم.

وب سایت آنالیز کننده GTMetrix یکی از سریع ترین، بهترین و دقیق ترین ابزار های بررسی سرعت وب سایت و دلایل کندی آن است که به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. با وارد کردن آدرس این وب سایت می توانید وارد صفحه شوید و سپس آدرس وب سایت خود را در بخش آنالیز وارد می کنید. ابزار GTMetrix پس از بررسی پارامتر های مختلف، گزارشی کامل از وضعیت سرعت و همچنین دلایل کندی وب سایت شما را ارئه می دهد.

چگونه بفهمیم وب سایت وردپرسی ما کند است؟

دقت بالای آنالیز GTMetrix به دلیل سطح بررسی بسیار بالا و بررسی پارامتر های مختلف است که به صورت یک گزارش کامل و دقیق در اختیار شما قرار می گیرد. بررسی سرعت وب سایت بر اساس پارامتر های مختلف انجام می شود، اما مهم ترین پارامتر های ارزیابی سرعت وب سایت وردپرس شامل موارد زیر می شود:

  1. تعداد درخواست ها برای دسترسی به وب سایت
  2. تعداد ماژول های نصب شده روی وب سایت
  3. تعداد کد های HTML، CSS و Java Script
  4. ابعاد و حجم تصاویر
  5. تعداد صفحات ریدایرکت

همه چیز در مورد نویز خط ADSL + راهکارهای کاهش

نمایش میزان سرعت وب سایت نیز بر اساس موارد زیر ارائه می شود که هر کدام از آنها به صورت امتیاز یا مقداری مشخص نمایش داده می شوند:

  1. امتیاز سرعت سایت یا PageSpeed Score
  2. امتیاز YSlow Score
  3. مدت زمان لود کامل وب سایت یا Fully Loaded Time
  4. حجم کامل وب سایت یا Total Page Size
  5. تعداد درخواست ها یا Request
مشاهده  شش کاری که کامپیوتر و لپ تاپ شما را زنده می کند

چگونه بفهمیم وب سایت وردپرسی ما کند است؟

اکنون با دانستن این موارد، باید به دنبال دلایل کندی وب سایت بود، هر چند GTMetrix به صورت پیش فرض راهکارهایی برای افزایش سرعت به شما معرفی می کند. مواردی که GTMetrix در صورت کند بودن وب سایت به شما اعلام می کند، شامل بهینه سازی وردپرس (Optimise WordPress)، کند بودن سرور (Server is slow) و استفاده از CDN می شود. رعایت همین سه مورد می تواند به سادگی سرعت وب سایت وردپرسی شما را به خوبی افزایش دهد، اما برای در اختیار داشتن یک سایت کامل و سریع باید به پارامتر های بیشتری دقت کنید.

چگونه بفهمیم وب سایت وردپرسی ما کند است؟

در تب PageSpeed عوامل تاثیر گذار روی سرعت وب سایت را مشاهده می کنید که بر اساس پارامتر های مختلف از سطح A به معنای بسیار عالی تا F به معنای بسیار ضعیف دسته بندی می شوند. همچنین نوع ارزیابی شامل موارد زیر می شود:

  • SERVER: یعنی عالی یا ضعیف بودن نمره وب سایت در این بخش مربوط به سرور است. اگر وب سایت شما در بخش مرتبط با سرور، رتبه ضعیفی کسب کرده، باید علت را روی سرور پیگیری و رفع کنید.
  • IMAGES: یعنی عالی یا ضعیف بودن نمره وب سایت در این بخش مربوط به تصاویر آپلود شده است. اگر وب سایت شما در بخش مرتبط با تصاویر، رتبه ضعیفی کسب کرده، باید عکس ها را بهینه سازی کنید.
  • CSS: یعنی عالی یا ضعیف بودن نمره وب سایت در این بخش مربوط به کد های CSS است. اگر وب سایت شما در بخش مرتبط با CSS، رتبه ضعیفی کسب کرده، باید کد های CSS را بهینه سازی یا فشرده سازی کنید.
  • JS: یعنی عالی یا ضعیف بودن نمره وب سایت در این بخش مربوط به کد های جاوا اسکریپت است. اگر وب سایت شما در بخش مرتبط با جاوا اسکریپت، رتبه ضعیفی کسب کرده، باید کد های جاوا اسکریپت را بهینه سازی یا فشرده سازی کنید.
مشاهده  بررسی روتر توتولینک TOTOLINK N600R

فیلد PRIORITY نیز بر اساس سه پارامتر LOW، MEDIUM و HIGH نشان دهنده میزان اولویت هر پارامتر در سرعت وب سایت است. هر چه اولویت فیلد PRIORITY بالاتر باشد، میزان تاثیرگذاری آن پارامتر نیز بیشتر است.

چگونه بفهمیم وب سایت وردپرسی ما کند است؟

در تب YSLOW می توانید دلایل کندی وب سایت را بر اساس پارامتر های مختلف مشاهده کنید که همانند تب PageSpeed بر اساس امتیاز A به معنای بسیار عالی تا F به معنای بسیار ضعیف ارزیابی می شوند. به عنوان مثال در تصویر بالا مشاهده می کنید که امتیاز مربوط به CDN برابر با F ارزیابی شده که باید برای رفع آن از سرویس تحویل محتوا یا همان CDN استفاده کنید.

چگونه بفهمیم وب سایت وردپرسی ما کند است؟

تب Waterfall برای ارائه آمار زمان بارگزاری بخش های مختلف وب سایت است و در صورتی که زمان بارگزاری یک یا چند بخش از سایت که ضرورتی که به وجود آن مشاهده نمی شود را باید حذف کنید. یکی از مواردی که سبب افزایش لود زمانی روی وب سایت می شود، فریم پخش فیلم وب سایت آپارات است که در برخی از وب سایت ها ضرورتی برای فعال بودن آن وجود ندارد.

چگونه بفهمیم وب سایت وردپرسی ما کند است؟

اگر به بررسی روند بهینه سازی سایت وردپرس و تاثیر عملکرد شما روی سرعت سایت کنجکاو هستید، تب History می تواند اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد. اکنون که با وب سایت GTMetrix و دلایل کندی وب سایت خود آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده تا یک افزونه بسیار کاربردی برای بهینه سازی وب سایت وردپرسی شما معرفی کنیم که این کار را در مقاله ای مجزا تقدیم حضورتان خواهم کرد.

چگونه بفهمیم وب سایت وردپرسی ما کند است؟

افزایش سرعت سایت وردپرس پس از بهینه سازی با استفاده از افزونه وردپرس که در مطلب بعدی معرفی خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *