چگونه حافظه گوشی آیفون را بدون حذف فایل های شخصی خالی کنیم؟

0
چگونه حافظه گوشی آیفون را بدون حذف فایل های شخصی خالی کنیم؟

چگونه حافظه گوشی آیفون را بدون حذف فایل های شخصی خالی کنیم؟

زمان تقریبی برای مطالعه: 6 دقیقه

کاربران ایرانی به دلیل عدم توانایی مالی در خریداری گوشی آیفون با ظرفیت حافظه داخلی مناسب، همواره با مشکل پر شدن حافظه مواجه هستند و برای خالی کردن آن نیز از بهترین روش ها بی اطلاع هستند. در این مطلب آموزشی قصد داریم تا بهترین روش های خالی کردن حافظه گوشی iPhone را به کاربران وب سایت بنچیمو آموزش دهیم.

زمانی که به Setting و پس از آن به بخش Storage مراجعه می کنید، مشاهده حجم قابل توجهی از حافظه اشغال شده توسط بخش Other، شما را نگران می کند. در صورتی که حافظه داخلی گوشی iPhone شما ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت است، به طور حتم دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، اما در شرایطی که گوشی شما قدیمی بوده و حجم حافظه آن ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت است، باید هر چه سریع تر دست به کار شوید.

پر شدن حافظه های ذخیره سازی که فقط برای آرشیو داده به کار نمی روند و بخشی از آنها به اجرای سیستم عامل و نرم افزار مرتبط است، سبب کند شدن دستگاه و حتی از کار افتادن برخی از قابلیت ها می شود. در بخش Other فایل هایی مانند تنظیمات گوشی iPhone، دستیار صوتی Siri، داده های دستگاه و فایل های کش وجود دارند که برخی از آنها بدون استفاده یا با اولویت استفاده بسیار کم هستند. به این ترتیب می توانید برخی از آنها را که حجم قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند، حذف کنید.

اولین کاری که باید در یک گوشی iPhone که حافظه آن پر شده، انجام دهید، خالی کردن بخش Other است. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  1. به Setting و سپس به General بروید.
  2. اکنون روی iPhone Storage ضربه بزنید و صبر کنید تا آنالیز داده های موجود روی گوشی و تفکیک نوع آنها انجام شود. اگر حجم بسیار زیادی از حافظه شما پر شده، باید زمان بیشتری را در انتظار بمانید.
  3. اکنون با مشاهده حجم اشغال شده در Other باید دست به کار شده و اعمال زیر را انجام دهید.پ
مشاهده  آموزش دیسک کلین آپ برای خالی کردن فضای هارد دیسک

آموزش تصویری خالی کردن حافظه گوشی iPhone

Offload کردن اپلیکیشن های نصب شده

اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی iPhone به خصوص پیام رسان تلگرام یا شبکه اجتماعی اینستاگرام شامل داده هایی با حجم بالای می شوند که به مرور زمان به وجود می آیند. به این ترتیب نیاز دارید تا هر از گاهی این داده ها را حذف کنید. برای این منظور به صفحه مدیریت اپلیکیشن های دستگاه بروید و روی هر کدام از اپلیکیشن هایی که از آن استفاده نمی کنید، ضربه بزنید.

یکی از گزینه هایی که در این بخش وجود دارد، Offload app نام دارد که برای دسترسی به این بخش باید مسیر Setting/General/iPhone Storage را طی کنید. اکنون گزینه Offload Unused App را مشاهده می کنید که باید به این بخش بروید. اکنون اپلیکیشن های بدون استفاده را انتخاب کرده و Offload app را برای آنها انجام دهید. با انجام این کار، داده های شما روی گوشی شامل عکس، فیلم و موسیقی حذف نمی شود و می توانید با اطمینان خاطر این کار را انجام دهید.

حذف کتابخانه موزیک آفلاین

اگر از اپلیکیشن های سرویس موزیک آنلاین مانند Spotify یا Apple Music روی گوشی iPhone خود استفاده می کنید، باید به حجم داده های دانلود شده از برنامه های موزیک توجه کنید. داده های دانلود شده در بخش Other قرار می گیرند و یکی از دلایل پر شدن حافظه داخلی گوشی شما به شمار می روند. در صورتی که به خالی کردن حافظه گوشی آیفون به صورت اضطراری نیاز دارید، حذف کتابخانه موزیک آفلاین، یکی از بهترین روش هاست.

آموزش تصویری خالی کردن حافظه گوشی iPhone

پاک کردن حافظه Cache

برخی از اپلیکیشن ها، داده های خود را به صورت موقت تا زمان راه اندازی مجدد گوشی آیفون ذخیره می کنند که ممکن است حجم آنها حتی به چند گیگابایت نیز افزایش یابد. از مهم ترین برنامه هایی که حافظه کش قابل توجهی به خود اختصاص می دهند، می توان به Dropbox، Google Drive، Youtube، Spotify و Google Maps اشاره کرد. برای این منظور باید مسیر Settings > Safari > Clear History and Website Data را برای برخی از برنامه هایی که این قابلیت را دارند، طی کنید.

مشاهده  مقایسه سه خودروی سایپا: جنگ تیبا ، ساینا و سایپا کوییک در نبرد خانگی

پس از آن مشاهده می کنید که حجم داده قابل توجهی از بخش Other حذف شده و اکنون فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار دارید. از نرم افزار هایی که قابلیت حذف داده های Cache را دارند و این امکان را به شما می دهند، می توان به مرورگر Safari اشاره کرد. حتی در صورت نصب مرورگر دیگری مانند گوگل کروم نیز می توانید داده های کش را در یک دوره زمانی مشخص حذف کنید که به خالی شدن حافظه داخلی گوشی iPhone منجر می شود.

آموزش تصویری خالی کردن حافظه گوشی iPhone

ذخیره سازی فایل ها در فضای ابری

تمام مدل های گوشی iPhone قابلیت استفاده از سرویس های ابری از جمله iCloud اپل و سرویس های دیگر مانند Google Photos را دارند. زمانی که تعداد عکس، فیلم، موسیقی و فایل های شما افزایش می یابد، بهترین روش برای خالی کردن فضای ذخیره سازی گوشی، انتقال این فایل ها به فضای ابری است.

پس از آنکه سرویس ابری مورد نظر خود را انتخاب و فعال کردید، زمان انتقال فایل ها فرا رسیده و پس از آن نیز می توانید فایل های خود را از حافظه داخلی گوشی آیفون خود حدف کنید. با توجه به اینکه حجم فایل ها مانند عکس و فیلم در سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشتند، پیشنهاد می شود اولویت خود را روی فایل هایی با حجم بالاتر قرار دهید.

آموزش تصویری خالی کردن حافظه گوشی iPhone

اپلیکیشن Google Photos پس از انتقال فایل ها به فضای ابری، این فایل ها را شناسایی کرده و به شما پیشنهاد می دهد که عملیات حذف آنها از فضای ذخیره سازی گوشی iPhone را آغاز کنید. برای این منظور از منوی همبرگری Google Photos، گزینه Free up Space را انتخاب کنید.

مشاهده  راهنمای خرید دسته بازی سیمی و وایرلس

آموزش تصویری خالی کردن حافظه گوشی iPhone

پیام های کوتاه را در iMessages حذف کنید

سرویس پیام کوتاه در گوشی آیفون با نام iMessages شناخته می شود و در صورتی که از این قابلیت استفاده زیادی دارید، باید نگران پر شدن حافظه گوشی خود باشید. به طور معمول کاربران امروزی علاقه ای به حذف پیام های کوتاه ندارند و صندوق پیام کوتاه آنها همواره مملو از Message است. با حذف پیام های قدیمی و غیر ضروری از طریق اپلیکیشن iMessages می توانید به سادگی حجم خالی حافظه گوشی iPhone خود را افزایش دهید.

آموزش تصویری خالی کردن حافظه گوشی iPhone

غیر فعال کردن iCloud Drive

اگر علاقه ای به همگام سازی دائم فایل های موجود روی حافظه داخلی گوشی آیفون و فضای ابری اپل ندارید، پیشنهاد می شود که قابلیت iCloud Drive را خالی کنید. گوشی شما می تواند فایل ها را برای دسترسی سریع ذخیره کند و همین امر موجب پر شدن فضای ذخیره سازی می شود. برای غیر فعال کردن آن مسیر Settings > iCloud > iCloud Drive را طی کنید.

آموزش تصویری خالی کردن حافظه گوشی iPhone

بازگشت به تنظیمات کارخانه

بسیاری از کاربران گوشی آیفون به این نکته اشاره می کنند که اطلاع دقیقی از فایل های موجود روی گوشی نداشته و نیازی به آنها ندارند. در شرایطی که نیاز ضروری به خالی کردن فضای ذخیره سازی وجود دارد، بهترین روش، بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است. به این ترتیب تمام فایل های غیر ضروری و اپلیکیشن های نصب شده حذف می شوند.

همچنین راه اندازی گوشی آیفون با استفاده از تنظیمات دلخواه جدید نیز یکی از مزایای دیگر بازگشت به تنظیمات کارخانه به شمار می رود. برای این منظور باید مسیر Settings > General > Reset > Erase all Content and Settings را طی کنید تا در سریع ترین زمان ممکن از فضای خالی روی گوشی خود بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *