حسابگر توان گرین چیست؟ (PSU Calculator)

0
حسابگر توان گرین

حسابگر توان گرین

زمان تقریبی برای مطالعه: 3 دقیقه

حسابگر توان یا PSU Calculator یک ابزار آنلاین برای محاسبه توان مصرفی تک تک قطعات کامپیوتر شخصی و پیشنهاد پاور های مناسب به کاربر است. بسیاری از ابزار های حسابگر توان به زبان انگلیسی هستند یا امکانات کاملی برای در نظر گرفتن شرایط مختلف از جمله اورکلاک قطعات ندارند، از این رو شرکت گرین این ابزار را به صورت اختصاصی و با زبان فارسی در دسترس کاربران قرار داده است. در این مطلب شما را با حسابگر توان گرین آشنا می کنم.

حسابگر توان گرین
حسابگر توان گرین

چرا و چگونه از حسابگر توان گرین استفاده کنیم؟

به دلیل تنوع بالای قطعات سخت افزاری و نیاز متفاوت کاربران، میزان توان مصرفی و کانکتورهای مورد نیاز به هیچ وجه یکسان و مشابه نیست. هر قطعه ای که روی کامپیوتر شخصی نصب می شود به یک توان واحد و از پیش مشخص شده نیاز دارد که وظیفه تامین آن بر عهده منبع تغذیه یا پاور است. در برخی موارد با اورکلاک می توانید عملکرد یک قطعه از جمله کارت گرافیک یا پردازنده را افزایش دهید. همین افزایش عملکرد به دلیل اورکلاک سبب افزایش توان مورد نیاز می شود و در نتیجه معادلات شما برای انتخاب پاور مناسب بر هم می خورد.

 

راهنمای خرید پاور کامپیوتر (همه چیز در مورد منبع تغذیه)

 

در حسابگر توان می توانید به سادگی قطعات مورد نظر را انتخاب و از توان مصرفی کانفیگ کامپیوتر شخصی خود مطلع شوید. ساز و کار این ابزار بر اساس دیتابیس عظیمی است که توسط اعضای تیم تحقیق و توسعه شرکت گرین تهیه شده و شما تنها با چند کلیک و انتخاب قطعات، توان مصرفی آنها را بدون پیچیدگی دریافت می کنید. به همین سادگی قادر به انتخاب بهترین پاور متناسب با نیاز سخت افزار مورد نیاز خواهید بود و درگیر محاسبات پیچیده نمی شوید.

مشاهده  راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ
حسابگر توان گرین
حسابگر توان گرین

در خصوص انتخاب منبع تغذیه، همه چیز به توان مصرفی خلاصه نمی شود و باید کانکتور های مورد نیاز را برای تامین توان قطعات پر مصرف مانند مادربرد، پردازنده و کارت گرافیک را لحاظ کنید. دانستن تمام این موارد علاوه بر دانش فنی بسیار بالا، به صرف زمان به نسبت زیاد برای یافتن اطلاعات هر محصول نیاز دارد.

حسابگر توان گرین
حسابگر توان گرین

انتخاب قطعات به سادگی و بدور از هرگونه پیچیدگی انجام می شود و قابلیت انتخاب تعداد ماژول رم و تعداد کارت گرافیک مورد نظر را دارید. در صورتی که علاقه فراوانی به تجهیزات خنک کننده دارید، حسابگر گرین امکانات بی نظیری برای انتخاب انواع خنک کننده مایع و انواع فن در ابعاد مختلف را ارائه می دهد. همچنین وجود طیف وسیعی از تجهیزات ذخیره سازی جدید و قدیمی به کاربران این امکان را می دهد تا تحت شرایطی قطعه مورد نظر خود را در لیست حسابگر قرار دهد.

حسابگر توان گرین
حسابگر توان گرین

پس از انتخاب تمام قطعات و تعداد آنها، زمان تعیین قابلیت اورکلاک در سیستم فرا رسیده است. در صورتی که اطلاعات فنی در خصوص اورکلاک ندارید یا چنین رویه ای در استفاده از کامپیوتر شخصی وجود ندارد، تیک (خیر) را در بخش اورکلاک انتخاب کنید. سپس روی (حساب کن) کلیک کنید. ابزار گرین در سریع زمان ممکن به محاسبه توان مصرفی و کانکتور های مورد نیاز می پردازد و در پایان گزار کاملی در اختیار شما قرار می دهد.

به عنوان مثال به شما اعلام می کند که توان مصرفی سیستم شما چند وات و به چه کانکتور هایی بر اساس تعداد و نوع نیاز دارید. سپس توان متناسب را اعلام کرده و چند مدل پاور در محدوده توان مورد نظر پیشنهاد می دهد. به این ترتیب منبع تغذیه کامپیوتر شخصی خود را در سریع ترین زمان ممکن و بر اساس تمام تمهیدات استاندارد انتخاب می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *