معرفی ۵ نرم افزار رایگان تبدیل ویدئو

0
5 نرم افزار رایگان تبدیل فیلم
زمان تقریبی برای مطالعه: 5 دقیقه

معرفی ۵ نرم افزار رایگان تبدیل ویدئو

نرم افزار های متعددی برای تبدیل ویدئو در اینترنت و بسته های نرم افزاری وجود دارد که بسیاری از آنها رایگان نبوده یا اینکه امکانات و الگوریتم مناسبی برای تبدیل فرمت و مواردی از این قبیل ندارند. با این وجود می توانید روی برخی از نرم افزار های رایگان که از قضا عملکرد بسیار مناسبی دارند، حساب باز کنید که در ادامه به ۵ مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

نرم افزار های تبدیل ویدئو از الگوریتم های مختلفی بهره می برند، به گونه ای که برگ برنده هر کدام از آنها در حداکثر کیفیت قابل پشتیبانی، فرمت های ویدئویی و صوتی، سرعت تبدیل و سهولت در استفاده است و کاربران می توانند بر حسب نیاز نسبت به دانلود و نصب نرم افزار مناسب اقدام کنند.

5 نرم افزار رایگان تبدیل فیلم

۱- Freemake Video Converter: نرم افزاری که در سال های گذشته از آن برای تبدیل و در برخی موارد کات کردن بخشی از ویدئو ها استفاده کرده و نتیجه کار با آن همواره خوشایند بوده و با توجه به سبک طراحی رابط کاربری، سهولت در استفاده از آن حرف اول را می زند. با این وجود بسیاری از فرمت های رایج و تخصصی برای تجهیزات خاص (به خصوص دستگاه های ساخت اپل) در Freemake پشتیبانی می شوند. از فرمت های ویدئویی قابل پشتیبانی توسط Freemake می توان به AVI، WMV، DVD، MPEG و MP4 و در بخش فرمت های صوتی نیز MP3 با کیفیت و تنظیمات متنوع به چشم می خورد. همچنین برخی فرمت های خاص برای تجهیزات اندرویدی، اپل، بلک بری، نوکیا و حتی خروجی سازگار با YouTube در رابط کاربری ساده و آسان نرم افزار Freemake لحاظ شده است. قابلیت تبدیل ویدئو به خروجی های SWF و HTML5 نیز از دیگر ویژگی های کاربردی این نرم افزار به شمار می روند. علاوه بر تبدیل ویدئو و صوت، امکان تبدیل DVD و حتی عکس نیز وجود دارد. در جدیدترین نسخه های منتشر شده، امکان تبدیل ویدئو هایی با کیفیت ۴K نیز لحاظ شده که گام مثبتی برای Freemake به شمار می رود. بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت این مبدل، در حال حاضر به مدت ۶ سال پر بازدید ترین نرم افزار تبدیل ویدئو و صوت در جهان به شمار می رود و بیش از ۹۳ میلیون کاربر در سراسر جهان از آن بهره می برند. طبق ادعای تیم سازنده، نرم افزار Freemake قابلیت تبدیل به بیش از ۵۰۰ فرمت و کیفیت خاص را دارد!

مشاهده  آموزش تصویری بهینه سازی ویندوز 10

5 نرم افزار رایگان تبدیل فیلم

۲- Any Video Converter: نرم افزاری کامل که با توجه به امکانات و قابلیت های گسترده، رایگان بودن آن دور از ذهن است، اما در حقیقت Any Video Converter یک مبدل رایگان است که رتبه دوم را از نظر تعداد کاربر به خود اختصاص داده است. برای تبدیل ویدئو های خود در نرم افزار Any Video قادر به انتخاب سه منبع ورودی شامل فایل، دیسک و آدرس اینترنتی هستید که سومین روش به عنوان یک راه حل مناسب برای تبدیل سریع و دریافت ویدئو ها با کیفیت مناسب در خروجی به شمار می رود. رابط کاربری AVC در ابتدای امر بسیار عجیب به نظر می رسد، به گونه ای که در حسی میان سادگی و پیچیدگی گرفتار می شوید. با این وجود پس از مدتی کارکردن با آن، به سهولت استفاده از نرم افزار مبدل AVC پی خواهید برد. کدک های قابل پشتیبانی برای تبدیل ویدئو ها شامل XVID، X264 و Mpeg4 می شود که جای خالی کدک X265 به شدت احساس می شود. در بخش انتخاب فرمت صوتی با تنها یک گزینه روبرو می شوید که در کمال نا امیدی فرمت acc است و اثری از MP3 مشاهده نمی شود.

5 نرم افزار رایگان تبدیل فیلم

۳- Free HD Video Converter Factory: رابط کاربری FREE HD از نظر ساختار شباهت بسیاری به AVC دارد، با این تفاوت که در نگاه اول با یک تم روشن روبرو می شویم. با نگاهی دقیق تر به این نرم افزار از امکانات محدود تر نسبت به سایر رقبا نا امید می شوید، به گونه ای که بخشی مانند DVD Ripper توسط یک نرم افزار مجزا قابل دسترس است و FREE HD به صورت مستقل چنین قابلیتی ندارد. راهنمای گرافیکی و مرحله ای که در FREE HD وجود دارد، کار را برای کاربرانی که اولین تجربه خود را کسب می کنند، بسیار مفید خواهد بود و در سه گام ساده می توانند نسبت به تبدیل فیلم ها و ویدئو های خود اقدام کنند. قابلیت Drop and Drag نیز به کاربران در سهولت استفاده از نرم افزار کمک می کند تا به سادگی فایل های مورد نیاز خود را به FREE HD اضافه کنید. از موارد قابل توجه باید به امکان تبدیل با کیفیت ۴K و پشتیبانی از کدک X265 اشاره کرد. امکان تبدیل مستقیم برای استفاده در تجهیزات موبایل بر اساس کمپانی سازنده نیز در تنظیمات نرم افزار به چشم می خورد که طیف وسیعی را تحت پوشش قرار می دهد و به نوعی آن روی سکه را در FREE HD به نمایش می گذارد. با ورود به تنظیمات نرم افزار با محیطی حرفه ای روبرو می شوید که گزینه های متعددی را پیش روی شما قرار می دهد. قابلیت به روز رسانی آسان و رایگان از طریق نرم افزار همانند AVC وجود دارد که بسیار کاربردی و کاربر پسند است.

مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ فوق حرفه ای - 48 میلیون تومان

5 نرم افزار رایگان تبدیل فیلم

۴- Handbrake: نرم افزاری معروف در زمینه تبدیل ویدئو که به دلیل الگوریتم های پیچیده ای که در ساخت آن به کار رفته، به عنوان یک ابزار حرفه ای برای سنجش عملکرد سیستم در قدرت پردازشی نیز کاربرد دارد. نرم افزار مبدل Handbrake ساختار به نسبت متفاوتی با سایر ابزار های مبدل دارد و در تنظیمات آن گزینه های فراوانی مشاهده می شود. با این وجود یکی از کامل ترین گزینه ها در دسترس شما قرار می گیرد، اما سهولت در استفاده از آن در اولویت قرار ندارد. در حقیقت کاربرانی که به شدت روی خروجی و کیفیت فایل تاکید دارند، نرم افزاری بهتر از Handbrake نمی توان به آنها توصیه کرد که به صورت رایگان برای دانلود در دسترس باشد. پشتیبانی از کدک X265 و انتخاب مبدل کمکی به صورت سخت افزاری از کاربردی ترین ویژگی های Handbrake به شمار می روند، به صورتی که می توانید قدرت پردازشی نرم افزار را با استفاده از نوع سخت افزار خود (پردازنده مرکزی یا گرافیکی) مدیریت کنید و به این صورت کیفیت و سرعت تبدیل فایل ها با تغییر قابل توجهی مواجه می شود. رابط کاربری Handbrake برای کاربرانی که تشنه تنظیمات حرفه ای و پیچیده هستند، یک رویای شیرین است.

5 نرم افزار رایگان تبدیل فیلم

۵- Media Coder: آخرین نرم افزار رایگان مبدل که خدمت شما معرفی می شود و ساختار آن از نظم بسیار خوبی برخوردار است. به گونه ای که باکس بندی اجزای مختلف، کاربر را به اهداف خود هدایت می کند. محیط نرم افزار از یک تم کلاسیک بهره می برد که ممکن است با سلیقه برخی از کاربران سازگار نباشد، اما در نقطه مقابل، سهولت در کارکرد را برای شما به ارمغان می آورد. هر چند این سهولت در مقایسه با سایر رقبا در سطح ضعیف تری قرار می گیرد، اما شرایط بهتری را نسبت به برخی رقبا فراهم می سازد. کدک های Mpeg4 و X264 به عنوان گزینه های پیشنهادی در Media Coder مشاهده می شوند و علاوه بر تبدیل ویدئو، امکان وارد کردن فایل های ویدئویی، صوتی و عکس و تبدیل آنها توسط نرم افزار Media Coder وجود دارد. به هر صورت انتخاب یک گزینه کامل و کاربردی با توجه به سطح امکانات متنوع و همچنین سلایق مختلف کاربران، بسیار دشوار است و به ناچار مجبورید که از بیش از یک نرم افزار مبدل استفاده کنید.

مشاهده  راهنمای خرید پاور کامپیوتر (همه چیز در مورد منبع تغذیه)

لینک مطلب اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *