بررسی ماوس MSI CLUTCH GM70

0
بررسی ماوس MSI CLUTCH GM70
زمان تقریبی برای مطالعه: 5 دقیقه

بررسی ماوس MSI CLUTCH GM70

تجهیزات گیمینگ به دلیل ظاهر و مشخصات فنی برای تمامی کاربران جذاب هستند، هر چند با توجه به قیمت بالای این تجهیزات، هر کاربری قادر به خریداری آنها نیستند. در حال حاضر بسیاری از برند های مطرح جهان به تولید لوازم جانبی می پردازند و با توجه به تغییر کاربری کامپیوتر های شخصی به اهداف تخصصی مانند گیمینگ، استقبال بسیار خوبی از تجهیزات حرفه ای صورت گرفته است. کمپانی MSI که بیشتر به تولید مادربرد، کارت گرافیک و نوت بوک شناخته شده است، در حال حاضر به عنوان تولید کننده تجهیزات جانبی مانند ماوس، کیبرد و هدست فعالیت می کند و CLUTCH GM70 به عنوان جدیدترین ماوس این برند در اختیار ما قرار گرفته تا به بررسی آن بپردازیم.

ماوس گیمینگ CLUTCH GM70 به عنوان یک محصول لوکس و حرفه ای شناخته می شود و MSI برنامه های ویژه ای برای طراحی و ساخت آن تدارک دیده است. با توجه به حضور رقبای قدرتمند در بازار جهانی، شرایط MSI برای رقابت بسیار پیچیده است و موارد بسیاری شامل طراحی، کیفیت، کارایی و قیمت باید لحاظ شود. ماوس GM70 سعی دارد تا خود را در کنار سایر ماوس های گیمینگ لوکس بازار قرار دهد و در این بررسی به صحت موضوع می پردازیم.

جعبه و بسته بندی

تم اصلی جعبه از رنگ مشکی تشکیل شده و عبارات روی آن به رنگ های سفید و قرمز است. در قسمت جلوی جعبه به پشتیبانی از فناوری و نرم افزار Mystic Light و قابلیت استفاده از ماوس به صورت بی سیم و با سیم اشاره شده است.

در دو سمت چپ و راست جعبه نیز وجود دیود های نوری RGB و قابلیت کنترل آنها توسط نرم افزار اختصاصی و همچنین طراحی ماژولار بدنه درج شده است.

طراحی جعبه و نحوه باز شدن آن بی شباهت به پرچمداران گوشی های هوشمند نیست و باز و بسته کردن جعبه بسیار آسان و لذت بخش است. نحوه باز و بسته شدن جعبه، حس لوکس بودن کالا را به کاربران منتقل می کند و از این لحاظ می توان به خاص بودن محصول موجود در جعبه پی برد.

مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای - 15 میلیون تومان

 طراحی

در نگاه اول به ماوس GM70 ابعاد بزرگ آن به چشم می خورد و نوید دهنده ارگونومی بسیار مناسبی برای کاربرد های مختلف است. طول ۱۲۵ میلی متری ماوس به خوبی نشان دهنده ارگونومی مناسب آن برای افرادی با انگشتان کشیده است، اما عرض یا پهنای ۶۶ میلی متری آن چنگی به دل نمی زند و احساس خوبی را برای شما به ارمغان نمی آورد. هر چند MSI دو دست Side Cover متفاوت درون جعبه ماوس GM70 قرار داده تا شرایط بهتری از کارکرد را به وجود آورد. کاور های بغل به صورت مگنتی به ماوس متصل می شوند و نصب یا جداسازی آنها بسیار ساده و سریع انجام می شود.

اختصاصی: بررسی ماوس MSI CLUTCH GM70 

در کنار کاور های بغل، یک عدد قاب یدک درون جعبه وجود دارد که هیچ تفاوتی با نمونه نصب شده روی ماوس ندارد و صرفا یک قاب یدک به شمار می رود. ام اس آی در ماوس GM70 از خطوط شکسته و اجزای چند گانه در طراحی بهره گرفته تا ظاهری خشن به آن اعطا کند و در این خصوص نیز موفق عمل کرده است. اسکرول ماوس از خطوط شکسته و به صورت فرو رفتگی تشکیل شده تا کار با آن آسان و با دقت بالا باشد. کلید تغییر حساسیت سنسور ماوس (DPI) زیر اسکرول قرار گرفته و در صورت فشردن کلید DPI، دیود های نوری سه سطحی که در کنار این کلید قرار دارند، تغییر وضعیت می دهند.

در قسمت بالای اسکرول نیز یک کلید ماکروی دیگر وجود دارد که با استفاده از نرم افزار MSI Gaming Center قابلیت برنامه ریزی دارد تا با فشردن آن وظیفه خود را انجام دهد. چهار کلید ماکرو و قابل برنامه ریزی در دو سمت بدنه ماوس قرار گرفتند که توسط نرم افزار اختصاصی MSI قابلیت اعمال وظایف خاص را دارند. هر چند ارگونومی ماوس مهم ترین عامل بازدارنده از استفاده آسان از کلید های ماکرو است و به سختی می توانید از این کلید ها استفاده کنید.

زیر لبه های کناری کلیک راست و چپ ماوس، صفحه باز تابنده دیود های نوری RGB تعبیه شدند و صفحه ای مشابه زیر لوگوی اژدهای MSIوجود دارد. درگاه Micro USB که برای شارژ ماوس لحاظ شده در میانه کلید های چپ و راست و زیر کلید ماکرو قرار گرفته است. کابل بافته شده ای که درون جعبه قرار دارد با کانکتوری که طراحی ظاهری آن مشابه با فرم مسیر ورودی درگاه میکرو USB است، با اندکی دقت نصب و با مقداری زحمت جدا می شود!

مشاهده  معرفی گران ترین Mini PC های موجود در بازار ایران با پردازنده Intel

مشخصات فنی

ماوس GM70 ام اس آی بر اساس اطلاعات درج شده در وب سایت این شرکت از سنسور AVAGO PWM 3360 با حداکثر میزان دقت ۱۸۰۰۰ نقطه در هر اینچ بهره می برد که در حالت دیفالت، چهار دقت ۱۰۰۰/۱۸۰۰/۲۸۰۰ و ۳۶۰۰ DPI را ارائه می دهد و دستیابی به بالاترین میزان دقت مستلزم بهره گیری از نرم افزار Gaming Center است. همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، ماوس CLUTCH GM70 به ۱۰ کلید قابل برنامه ریزی مجهز است. نرخ نمونه برداری سنسور در حالت استفاده به صورت بی سیم در حدود ۱۰۰۰ هرتز و در حالت سیمی به ۳۰۰۰ هرتز افزایش می یابد.

ام اس آی برای افزایش طول عمر و کیفیت از سوئیچ های OMRON بهره گرفته و به همین دلیل طول عمر ماوس در حدود ۵۰ میلیون کلیک است. در صورت اتصال کابل به ماوس، امکان استفاده از آن حین شارژ شدن وجود دارد و در چنین شرایطی رنگ دیود های نوری به قرمز تغییر می یابد و دیگر خبری از افکت های RGB نیست.

ماوس GM70 همانطور که روی جعبه آن درج شده قابلیت سینک شدن با سایر تجهیزات RGB از برند MSI را دارد و به این صورت تجهیزات سیستم گیمینگ شما از نورپردازی هماهنگی برخوردار می شود. وزن ماوس بر اساس اعلام شرکت سازنده  ۱۲۹ گرم است و امکان دسترسی آسان کاربران به وزنه های درون ماوس وجود ندارد.

سنسور AVAGO PWM 3360
حساسیت سنسور DPI ۱۰۰۰/۱۸۰۰/۲۸۰۰/۳۶۰۰

حداکثر ۱۸۰۰۰

تعداد کلید ها ۱۰ عدد
زمان پاسخدهی ۱ میلی ثانیه
سوئیچ کلید ها OMRON با طول عمر ۵ میلیون کلیک
رابط بی سیم (Wireless Dongle) و سیمی
طول کابل ۲ متر

کابل بافته شده – کانکتور با روکش طلا

افکت نورپردازی RGB
ابعاد ۱۲۵ (طول) × ۶۶ (عرض) × ۳۹ (ارتفاع) میلی متر
وزن ۱۲۹ گرم
سیستم عامل های قابل پشتیبانی ویندوز XP/7/8/8.1/10

نرم افزار

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، ماوس GM70 قابلیت مدیریت توسط دو نرم افزار اختصاصی را دارد که در ادامه به امکانات نرم افزار ها می پردازیم. نرم افزار اول که قصد معرفی آن را داریم، MSI Gaming Center است که در صفحه اصلی آن، مدل ماوس و تجهیزات متصل به نرم افزار نمایش داده می شود. تنها گزینه ای که در صفحه اصلی نرم افزار نمایش داده می شود، قابلیت خاموش یا روشن کردن دیود های نوری است. در صورت کلیک روی تصویر ماوس، بخش تنظیمات کامل ماوس فعال می شود و به این صورت امکان مدیریت کلید ها، سنسور و دیود های نوری به همراه قابلیت ساخت ۵ پروفایل مختلف وجود دارد.

در بخش Buttons می توانید ۸ کلید قابل برنامه ریزی ماوس را مدیریت کرده و وظایفی خاص را به آن محول کنید. امکان تنظیم میزان دقت و حساسیت سنسور به صورت چهار سطح، سرعت دبل کلیک، سرعت اسکرول، افزایش سرعت پردازش سنسور، میزان Lift-off distance در سه سطح، سرعت نمونه برداری سنسور و Angle Snapping توسط نرم افزار گیمینگ سنتر وجود دارد.

در صورتی که مقدار Lift-off distance را روی حالت Low قرار دهید، سنسور AVAGO PWM 3360 قابلیت ردیابی از فاصله بیشتری را دارد و در صورتی که حین بازی، ماوس از سطح فاصله بگیرد، امکان ردیابی وجود خواهد داشت. در بخش LED نیز امکاناتی برای مدیریت نورپردازی ماوس لحاظ شده است.

نرم افزار بعدی که در وب سایت MSI برای مدیریت ماوس GM70 معرفی شده، Mystic Light نام دارد و صرفا برای نورپردازی ماوس به کار می رود. نکته جالب توجه در این نرم افزار، نمایش تمامی تجهیزات مجهز به RGB LED و قابل پشتیبانی از Mystic Light است و به این صورت قادر به مدیریت چند دستگاه مختلف را در سریع ترین زمان و ساده ترین روش ممکن خواهید داشت.

نکته جالب در خصوص Mystic Light قابلیت شناسایی دستگاه های تحت پوشش و نصب شده روی سیستم است و در چنین شرایطی، آن دستگاه در نرم افزار به همراه افکت های نورپردازی نمایش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *