باتری گرافنی برای گوشی های هوشمند نسل جدید به تولید انبوه رسید

0
باتری گرافنی برای گوشی های هوشمند نسل جدید به تولید انبوه رسید
زمان تقریبی برای مطالعه: 2 دقیقه

باتری های لیتیومی با وجود ارزان و در دسترس بودن، گزینه ای ایده آل برای شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند بود، اما وقتی پای فناوری جدیدتری مانند باتری گرافنی به میان می آید، باید با لیتیوم خداحافظی کرد. فناوری باتری گرافنی تاکنون در مرحله تحقیق و توسعه قرار داشت و اکنون این مراحل به پایان رسیده و تولید انبوه آنها آغاز شده است.

مهم ترین دلایل روی آوردن شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند به باتری گرافنی، بیشتر بودن ظرفیت، سرعت شارژ بیشتر و تولید حرارت کمتر به عنوان پارامتر های اصلی است. یک شرکت تجاری فعال در شهر لس آنجلس آمریکا، باتری گرافنی را به مرحله تولید انبوه رسانده و به زودی شاهد استفاده از آنها در گوشی های هوشمند نسل جدید خواهیم بود.

باتری گرافنی توسط کمپانی Real Graphene تولید می شود و در تولید آنها از هسته باتری های لیتیومی و یک لایه گرافن استفاده شده است. در نتیجه نسل اول باتری گرافنی چندان قدرتمند و شگفت انگیز نخواهد بود، اما مزایای اصلی گرافن را شامل می شود. به عنوان مثال یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری تولید شده توسط گرافن می تواند به وسیله یک شارژر ۶۰ واتی، در مدت فقط ۲۰ دقیقه شارژ کامل شود.

در حال حاضر باتری های لیتیومی با ظرفیت مشابه و بهره مندی از شارژر ۶۰ واتی در مدت ۹۰ دقیقه شارژ کامل می شوند که تفاوت قابل توجه ۷۰ دقیقه ای را نشان می دهد. با این وجود، بهره مندی از تمام توانمندی های گرافن می تواند نتایج شگفت انگیزی را ارائه دهد که در حال حاضر استفاده از آن امکان پذیر نیست.

مشاهده  چگونه بفهمیم وب سایت وردپرس ما کند است؟

طول عمر باتری های لیتیوم یونی به طور متوسط بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ سیکل شارژ است، اما این رقم در باتری گرافنی به ۱۵۰۰ سیکل شارژ افزایش می یابد. به این ترتیب در طول زمان شاهد افت توان و در نتیجه افت عملکرد گوشی های هوشمند نخواهیم بود. شرکت Real Graphene در حال مذاکره با شرکت های تولید کننده پاور بانک و محصولات نیازمند به باتری است تا موجی از محصولات گرافنی وارد بازار شود.

گرافن یک ماده گران قیمت است که در سال های اخیر با کاهش قیمت محسوسی مواجه شده است. باتری گرافنی تولید شده در مقایسه با باتری های لیتیومی، فقط ۳۰ درصد گران تر است، به این ترتیب گوشی های نسل جدید با افزایش قیمت قابل توجهی روانه بازار نمی شوند.

چند کمپانی فعال و پیشرو در زمینه تولید گوشی هوشمند از جمله اپل (که وضعیت باتری قابل قبولی ندارد!)، سامسونگ، هواوی و برخی دیگر از شرکت های چینی سرشناس می توانند در نوبت استفاده از باتری گرافنی در گوشی های نسل جدید قرار گیرند و به طور حتم محصولات متعددی در سال ۲۰۲۰ از باتری های جدید بهره خواهند برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *