راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه ۲۴ میلیون تومان – اسفند ۹۸

0
راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه 25 میلیون تومان

راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه 25 میلیون تومان

زمان تقریبی برای مطالعه: 13 دقیقه

دومین راهنمای خرید سیستم گیمینگ وب سایت پارسی گیم به یک کانفیگ قدرتمند با بودجه حدود ۲۴ میلیون تومان اختصاص دارد و با وجود افزایش قیمت قابل‌توجه سخت‌افزار در بازار، بازهم قطعات بسیار قدرتمندی را برای شما انتخاب کردیم. پس از معرفی یک سیستم پیشنهادی مبتنی بر پلتفرم اینتل، این بار نوبت به نسل جدید پردازنده‌های AMD RYZEN 3000 رسیده تا با به‌کارگیری آن در کنار کارت گرافیک RX 5700 یک سیستم گیمینگ تشکیل‌شده از پردازنده و کارت گرافیک AMD را معرفی کنیم. باوجود معرفی چندین سیستم پیشنهادی در وب‌سایت پارسی گیم، اما در کامپیوتر گیمینگ نیمه دوم اسفند سال ۱۳۹۸ از قطعات جدیدی استفاده‌شده که برخی از آن‌ها نیز به‌تازگی وارد بازار شده‌اند.

در ادامه با قطعات راهنمای خرید سیستم پیشنهادی اسفند ماه ۱۳۹۸ مجهز به پردازنده اینتل و کارت گرافیک انویدیا آشنا می‌شوید. در قسمت نظرات نیز می‌توانید سؤالات و پیشنهاد‌های خود را با ما در میان بگذارید.

با مقالات راهنمای خرید سخت افزار و راهنمای خرید سیستم گیمینگ همراه پارسی گیم باشید.

راهنمای خرید سیستم پیشنهادی به همراه تمامی لوازم با بودجه ۲۴ میلیون تومان – (حرفه ای)

در توضیحات هر قطعه، دلیل انتخاب آن نیز عنوان شده تا به بخش اعظمی از سؤالات احتمالی پاسخ داده شود. البته می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.

نام قطعهمدل قطعهقیمت تقریبی
مادربردMSI B450 GAMING PLUS MAX۲,۵۷۰,۰۰۰
پردازنده مرکزیAMD RYZEN 7 3700X۷,۴۵۰,۰۰۰
کارت گرافیکMSI RX 5700 XT Gaming X 8GB GDDR6۸,۲۰۰,۰۰۰
هارد دیسکWD Blue 1TB۷۵۰,۰۰۰
SSDPNY CS900 240GB۶۴۰,۰۰۰
رمG.Skill Trident Z ZKW 2*8GB DDR4 3200MHZ CL16۱,۹۹۰,۰۰۰
پاورGAMDIAS ASTRAPE RGB 750W۱,۳۰۰,۰۰۰
کیسGREEN Z6 ARTEMIS۱,۴۰۰,۰۰۰
 قیمت تمام شدهبیست و پنج میلیون و هفتصد هزار تومان ۲۵,۷۰۰,۰۰۰
قیمت های ذکر شده بر اساس بازار تهران در اسفند ماه ۹۸ به همراه گارانتی ثبت شد است.

مادربرد (Motherboard)

MSI B450 GAMING PLUS MAX
راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه ۲۴ میلیون تومان

MSI B450 GAMING PLUS MAX

توضیحات اولیه را در خصوص انتخاب مادربرد مجهز به چیپ ست B450 در پاراگراف پیشین ارائه کردیم و اکنون فقط به ارائه مشخصات و ویژگی‌های مادربرد MSI B450 GAMING PLUS MAX می‌پردازیم. هر چند خریداری یک مادربرد مجهز به چیپ ست X570 می‌تواند عملکرد بی‌نظیر پردازنده و کارت گرافیک منتخب برای سیستم پیشنهادی وب‌سایت پارسی گیم را تضمین دهد، اما به‌طورکلی مخالف صرف هزینه قابل‌توجه برای به دست آوردن یک یا دو فناوری و ویژگی خاص هستیم. هر چند پیش‌ازاین نیز توصیه کردیم که در صورت عدم وجود مشکل مالی می‌توانید با پرداخت حداقل ۴ میلیون تومان که حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بیشتر، یک مادربرد مجهز به چیپ ست X570 خریداری کنید.

مادربرد MSI B450 GAMING PLUS MAX به مدار تغذیه ۶ فاز مجهز است و توان مورد نیاز پردازنده نیز توسط یک کانکتور ۸ پین پاور تأمین می‌شود. به‌این‌ترتیب مجموعه قابل قبولی برای پشتیبانی از پردازنده قدرتمند RYZEN 7 3700X شکل‌گرفته که ویژگی‌های گیمینگ متعددی نیز توسط این مادربرد ارائه می‌شود.

همان‌طور که از نام مادربرد مشخص است، نماینده MSI امکانات قابل‌توجه و متعددی را در دسترس کاربران حرفه‌ای و گیمرها قرار می‌دهد. از امکانات مادربرد MSI می‌توان به دو اسلات PCI 3.0 (یک عدد مجهز به شیلد محافظ)، یک اسلات M.2 و چیپ ست صوتی ۸ کاناله به همراه هیت سینک‌های آلومینیومی برای کنترل حرارت چیپ ست B450 و مدار تغذیه اشاره کرد.

چهار اسلات حافظه رم به کار رفته در این مادربرد می‌توانند از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۴۱۳۳ مگاهرتز با بهره‌گیری از A-XMP OC MODE پشتیبانی کند. این فرکانس فقط در صورت استفاده از پردازنده‌های رایزن نسل سوم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و درصورتی‌که از پردازنده‌های نسل دوم رایزن استفاده کنید، حداکثر فرکانس در حالت A-XMP OC MODE برابر با ۳۴۶۶ مگاهرتز خواهد بود.

  1. مدار تغذیه ۶ فاز
  2. هیت سینک‌های آلومینیومی برای مدار تغذیه و چیپ ست B450
  3. چهار اسلات حافظه رم
  4. پشتیبانی از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR4
  5. پشتیبانی از فرکانس رم ۴۱۳۳ با پردازنده‌های نسل سوم رایزن
  6. یک اسلات ۲
  7. کارت صدای ۸ کاناله
  8. دو اسلات PCI-Express 4.0 (یک عدد مجهز به شیلد محافظ)

پردازنده (CPU)

AMD RYZEN 7 3700X
راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه ۲۴ میلیون تومان

AMD RYZEN 7 3700X

یکی از مهم‌ترین قطعات یک کامپیوتر گیمینگ، پردازنده مرکزی است که بخش قابل‌توجهی از نرخ فریم قابل‌قبول توسط این قطعه انجام می‌شود. پردازنده‌های نسل سوم رایزن از جمله RYZEN 7 3700X به عنوان یکی از قدرتمندترین مدل‌های موجود در بازار از مشخصات بسیار خوبی بهره می‌برند. پردازنده منتخب وب‌سایت پارسی گیم برای سیستم پیشنهادی نیمه دوم اسفند ۱۳۹۸ مدل AMD RYZEN 7 3700X بوده که به تعداد ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی با فرکانس پایه ۳٫۶ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۴٫۴ گیگاهرتز مجهز شده است. حجم حافظه نهان سطح دوم (L2 Cache) در این پردازنده برابر با ۴ مگابایت بوده و حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) نیز ۳۲ مگابایت است.

به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار عملکرد قابل‌توجهی را از پردازنده منتخب داشت و بنچمارک های منتشرشده از آن نیز مهر تائید بر این موضوع می‌زند. فناوری ساخت ۷ نانومتری TSMC و برخورداری از معماری پیشرفته Zen 2 سبب شده تا توان مصرفی این محصول در سطح بسیار خوبی کنترل شود.

مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ بالا رده با بودجه 60 میلیون تومان – بهمن 99

عدم وجود واحد گرافیکی مجتمع نیز به این موضوع کمک شایان توجهی می‌کند و توان مصرفی پردازنده RYZEN 7 3700X فقط و فقط ۶۵ وات است. همچنین با بهره‌گیری از فناوری SenseMi تعداد دستورالعمل‌های قابل‌اجرا توسط این محصول قدرتمند، به میزان ۴۰ درصد نسبت به نسل گذشته افزایش‌یافته است.

پشتیبانی از رابط PCI-Express 4.0 به‌عنوان نسل چهارم این رابط، یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه در پردازنده‌های نسل سوم رایزن به شمار می‌رود که فقط توسط مادربردهای مجهز به چیپ ست X570 قابل ارائه است؛ اما به دلیل قیمت بسیار بالای مادربردهای مجهز به چیپ ست قدرتمند AMD X570 و عدم نیاز قطعی به این فناوری، تصمیم گرفتیم تا یک مادربرد مجهز به چیپ ست B450 را انتخاب کنیم.

به‌صورت جدی پیشنهاد می‌کنیم که اگر تمایل فراوانی به بهره‌مندی از فناوری رابط PCI-Express 4.0 دارید، مبلغ حداقل ۴ میلیون تومان را برای خریداری مادربرد پرداخت کنید. به‌هرحال در یک سیستم ۲۴ میلیون تومانی ترجیح دادیم تا به‌جای صرف هزینه برای خریداری مادربرد گران قیمت، این مبلغ را به صورت بهینه روی قطعات دیگر سرمایه‌گذاری کنیم.

  1. ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی
  2. فرکانس پایه ۳٫۶ گیگاهرتز
  3. فرکانس بوست ۴٫۴ گیگاهرتز
  4. معماری ریزپردازنده Zen 2
  5. فناوری ساخت ۷ نانومتری
  6. ۴ مگابایت L2 Cache
  7. ۳۲ مگابایت L3 Cache
  8. توان مصرفی ۶۵ وات
  9. مجهز به خنک‌کننده Wraith Prism RGB

حافظه رم (RAM)

G.Skill Trident Z ZKW 28GB DDR4 3200MHZ CL16
راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه ۲۴ میلیون تومان

G.Skill Trident Z ZKW 2*8GB DDR4 3200MHZ CL16

شانزده گیگابایت حافظه رم برای تمامی سیستم‌های گیمینگ به عنوان حجم حافظه بسیار عالی شناخته می‌شود و با توجه به پهنای باند قابل‌توجه حافظه‌های DDR4، مشکلی از نظر سرعت نیز وجود ندارد. به این ترتیب با استفاده از دو ماژول ۸ گیگابایتی DDR4 و با فرکانس کاری ۳۲۰۰ مگاهرتز تمام نیازهای یک گیمر حرفه‌ای را پوشش می‌دهیم. انواع حافظه رم G.Skill Trident Z به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین گزینه‌های موجود در بازارهای جهانی برای تمامی کاربران حرفه‌ای شناخته می‌شوند و بر همین اساس در سیستم پیشنهادی وب‌سایت پارسی گیم نیز پک ۱۶ گیگابایتی حافظه رم جی اسکیل ترایدنت زد را در نظر گرفتیم.

زمان پاسخ‌دهی این حافظه رم CL16 است که زمان تأخیر قابل قبولی به شمار می‌رود. هیت سینک‌های آلومینیومی به دو رنگ مشکی و سفید که روی این محصول به کار رفته، همخوانی بسیار خوبی با انواع مادربرد و سایر قطعات از جمله کارت گرافیک برای ایجاد یک اسمبل هماهنگ و زیبا را به وجود آورده است.

جی اسکیل تضمین می‌دهد که بالاترین سطح از کیفیت ساخت و سازگاری با تعداد بسیار زیادی مادربرد و پردازنده اینتل و AMD توسط حافظه رم Trident Z ZKW قابل‌ارائه است. ازاین‌رو می‌توانید بالاترین سطح کارایی را توسط مشخصات فنی و کیفیت ساخت چیپ ست های حافظه آن تجربه کنید.

  1. دو ماژول ۸ گیگابایتی و ظرفیت مجموع ۱۶ گیگابایت
  2. چینش دو کاناله
  3. فرکانس کاری ۳۲۰۰ مگاهرتز
  4. زمان تاخیر CL16
  5. هیت سینک‌های آلومینیومی در دو رنگ مشکی و سفید
  6. قابلیت اورکلاک تا ۴۰۰۴ مگاهرتز بدون نیاز به خنک‌کننده مایع

کارت گرافیک (VGA)

MSI RX 5700 XT Gaming X 8GB GDDR6
راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه ۲۴ میلیون تومان

MSI RX 5700 XT Gaming X 8GB GDDR6

کارت گرافیک‌های سری RX 5700 و در رأس آن‌ها نسخه XT این مجموعه که قدرتمندترین محصول گیمینگ AMD در سال ۲۰۲۰ به شمار می‌روند، یکی از بهترین و البته گران‌ترین گزینه‌های مجهز به چیپ ست گرافیکی نسل جدید AMD هستند. به تازگی چند مدل بسیار محدود از کارت گرافیک‌های جدید AMD وارد بازار داخلی شدند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا سیستم پیشنهادی نیمه دوم اسفند در وب‌سایت پارسی گیم را بر اساس پردازنده و کارت گرافیک AMD ارائه دهیم. کارت گرافیک MSI RX 5700 XT GAMING X با بهره‌گیری از پردازنده گرافیکی NAVI 10 با معماری RAND نسل اول و فناوری ساخت ۷ نانومتری، تعداد ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ترانزیستور را در قلب GPU جای‌داده است.

کمپانی MSI در کارت گرافیک RX 5700 XT GAMING X از خنک‌کننده جدید سری گیمینگ خود رونمایی کرده که ظاهری ساده، اما بسیار جذاب دارد. طیف رنگ‌های به‌کاررفته روی خنک‌کننده این کارت گرافیک سبب شده تا همخوانی بسیار خوبی با سایر قطعات به‌خصوص در سیستم پیشنهادی ۲۴ میلیون تومانی پارسی گیم به وجود آورد. معماری جدید AMD به تولیدکنندگان کارت گرافیک این امکان را می‌دهد تا سه سطح از فرکانس را ارائه دهند. به‌این‌ترتیب کارت گرافیک MSI RX 5700 XT GAMING X می‌تواند با فرکانس پایه ۱۷۳۰ مگاهرتز، فرکانس گیمینگ ۱۸۷۰ مگاهرتز و فرکانس بوست ۱۹۸۰ مگاهرتز فعالیت کند. همچنین ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 در این محصول با فرکانس مؤثر ۱۴ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و پهنای باند ۴۴۸ گیگابایتی آن نیز توسط رابط ۲۵۶ بیتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. پشتیبانی از اسلات PCI-Express 4.0 مهم‌ترین ویژگی این کارت به شمار می‌رود که برای تجربه آن باید یک مادربرد مجهز به چیپ ست X570 خریداری کنید.

از مشخصات کلی کارت گرافیک RX 5700 XT می‌توان به تعداد ۲۵۶۰ هسته سایه زن، تعداد ۱۶۰ واحد TMU، تعداد ۶۴ واحد ROP و ۴۰ واحد محاسباتی اشاره کرد. نماینده MSI همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد، به خنک‌کننده نسل جدید سری GAMING X مجهز شده است. این خنک‌کننده از دو عدد فن TORX Fan 3.0 به همراه نوارهای باریک LED در نواحی کناری آن‌ها به‌عنوان المان‌های ظاهری تشکیل‌شده است.

مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای - 24 میلیون تومان

اما در باطن این خنک‌کننده، پیچیدگی‌های فراوانی وجود دارد که دقت بالای MSI را برای تولید یک کارت گرافیک حرفه‌ای با عملکرد قابل‌توجه را به اثبات می‌رساند. خنک‌کننده نسل جدید GAMING X از ۵ عدد لوله انتقال حرارت با روکش نیکل و هیت سینک دوگانه برخوردار است.

توان موردنیاز کارت گرافیک MSI RX 5700 XT GAMING X برابر با ۲۲۵ وات بوده که توسط دو کانکتور ۸ پین پاور تأمین می‌شود. ام اس آی توصیه کرده که برای عملکرد بهتر سیستم گیمینگ مجهز به این کارت از یک پاور با توان واقعی ۵۵۰ وات استفاده کنید.

  1. پردازنده گرافیکی NAVI 10
  2. مبتنی بر فناوری ساخت ۷ نانومتری و معماری RDNA
  3. فرکانس پایه ۱۷۳۰ / فرکانس گیمینگ ۱۸۷۰ / فرکانس بوست ۱۹۸۰ مگاهرتز
  4. ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 با فرکانس موثر ۱۴ گیگاهرتز
  5. پهنای باند حافظه ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه
  6. رابط حافظه ۲۵۶ بیتی
  7. ۲ عدد فن TORX FAN 3.0 و ۵ لوله انتقال حرارت
  8. پشتیبانی از رابط PCI-Express 4.0

حافظه SSD

PNY CS900 240GB
راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه ۲۴ میلیون تومان

PNY CS900 240GB

خریداری یک کامپیوتر حتی از نوع خانگی و اداری بدون درایو سالید، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، چه برسد به اینکه کامپیوتر شما برای کاربرد گیمینگ اسمبل می‌شود. به‌این‌ترتیب برای سیستم پیشنهادی وب‌سایت پارسی گیم با بودجه حدود ۲۴ میلیون تومان، یک درایو سالید مدل PNY CS900 با ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت را در نظر گرفتیم. درایو سالید موردنظر از چیپ ست های حافظه TLC NAND بهره می‌برد و بر پایه رابط ساتا ۳ فعالیت می‌کند. سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی SSD کمپانی PNY به ترتیب ۵۶۰ و ۴۶۰ مگابایت بر ثانیه اعلام‌شده است.

از جمله قابلیت‌های درایو سالید PNY CS900 240GB می‌توان به پشتیبانی از فناوری TRIM و مقاومت در برابر شوک اشاره کرد. طول عمر مفید این درایو طبق اعلام کمپانی سازنده برابر با ۲ میلیون ساعت اعلام‌شده است. همچنین توان مصرفی درایو سالید PNY CS900 در حالت بیکاری برابر با ۰٫۱۷ وات و در حالت فول لود برابر با ۲٫۲ وات است.

  1. ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت
  2. پشتیبانی از رابط ساتا ۳
  3. پشتیبانی از فناوری TRIM
  4. چیپ ست های حافظه TLC NAND
  5. سرعت خواندن ترتیبی برابر با ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه
  6. سرعت نوشتن ترتیبی برابر با ۴۶۰ مگابایت بر ثانیه
  7. طول عمر مفید ۲ میلیون ساعت
  8. مقاومت در برابر شوک
  9. توان مصرفی ۲٫۲ وات در حالت فول لود

ذخیره سازی هارد دیسک (HHD)

WD Blue 1TB
راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه ۲۴ میلیون تومان

WD Blue 1TB

بارها به این موضوع اشاره‌کرده‌ایم که تعداد هارددیسک‌های مناسب برای سیستم‌های گیمینگ به شدت محدود است و به همین دلیل در بسیاری از موارد، باید هارددیسک وسترن دیجیتال مدل BLUE با کد WD10EZEX را انتخاب کنیم. هارددیسک ۱ ترابایتی WD10EZEX با بهره‌گیری از سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه و حجم بافر ۶۴ مگابایت می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن قابل قبولی را ارائه دهد که برای یک سیستم گیمینگ بسیار مناسب است.

وسترن دیجیتال در هارددیسک خود از فناوری‌های متعددی از جمله Life Guard برای حفاظت از داده‌ها، فناوری No Touch برای جلوگیری از تماس هد با صفحات ضبط مغناطیسی و در نهایت فناوری Ultra Cool And Quiet برای کاهش میزان نویز و حرارت بهره می‌برد.

  1. ظرفیت ۱ ترابایت
  2. پشتیبانی از رابط ساتا ۳
  3. سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه
  4. ۶۴ مگابایت حافظه بافر
  5. فناوری Life Guard برای حفاظت از داده‌ها
  6. فناوری No Touch برای جلوگیری از تماس هد با صفحات ضبط مغناطیسی
  7. فناوری Ultra Cool And Quiet برای کاهش میزان نویز و حرارت

کیس (CASE)

GREEN Z6 ARTEMIS
راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه ۲۴ میلیون تومان

GREEN Z6 ARTEMIS

شرکت گرین به‌تازگی سه مدل کیس جدید روانه بازار کرده که البته به دلیل شرایط موجود در بازار و تبعات اثر کرونا ویروس، روند عرضه محصولات جدید با اندکی اختلال مواجه شد. بااین‌وجود موجود کیس های جدید گرین در سطح تأمین نیاز بازار راکد این روز هاست و بر همین اساس با اطمینان خاطر، یکی از بهترین کیس های معرفی‌شده در سال ۱۳۹۸ را برای سیستم پیشنهادی وب‌سایت پارسی گیم برگزیدیم. کیس گرین Z6 ARTEMIS ARGB علاوه بر ظاهر بسیار زیبا و جذاب، با تغییرات به نسبت زیادی در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار طراحی و تولیدشده است. به عنوان مثال محل نصب پاور به قسمت بالای بدنه منتقل‌شده و خبری از محفظه مخفی نیست. درصورتی‌که یک پاور مجهز به فن RGB خریداری کنید، می‌توانید از زیبایی ظاهری آن هم لذت ببرید. همچنین قرارگیری پاور در این بخش، سبب افزایش فضای مدیریت کابل‌کشی شده و دیگر نگران تجمیع کابل‌ها در قابل پشت کیس نخواهید بود.

سه عدد فن RGB بسیار زیبا در پنل جلو و دو عدد نیز در پنل پشت نصب شدند تا علاوه بر ارائه ظاهری جذاب، سیستم تهویه فضای داخلی کیس در سطح بسیار خوبی قرار گیرد. فضای داخلی کیس با بهره‌گیری از ابعاد ۵۲۵×۲۳۵×۴۶۵ میلی‌متر شرایط لازم برای حرفه‌ای‌ترین قطعات را فراهم می‌سازد. به عنوان مثال می‌توانید یک پاور فوق حرفه‌ای به طول ۲۴۰ میلی‌متر، کارت گرافیک به طول ۳۷۵ میلی‌متر و خنک‌کننده پردازنده با ارتفاع ۱۷۰ میلی‌متر را به همراه مادربردهای استاندارد E-ATX را درون کیس گرین Z6 ARTEMIS نصب کنید.

فن‌های RGB نصب شده روی کیس با استفاده از ترمینال مخصوص و کنترلر IR، قابلیت شخصی‌سازی دارند و علاوه بر تغییر طیف رنگ، امکان تغییر سرعت چرخش و تنظیم ۸ افکت نورپردازی برای آن‌ها وجود دارد. حتی کلید MB SYNC نیز برای همگام‌سازی نورپردازی فن‌ها با مادربرد در نظر گرفته‌شده است تا بدون استفاده از نرم‌افزارهای اختصاصی، این کار را انجام دهید.

گرین در دو بخش پنل جلو و درب کناری از شیشه حرارت دیده با کیفیت ساخت بالا برای افزایش جلوه‌های بصری استفاده کرده تا زیبایی اسمبل سیستم گیمینگ خود را به رخ دوستان بکشید. روی پنل جلوی کیس گرین Z6 ARTEMIS دو عدد پورت USB 3.0، دو عدد پورت USB 2.0، جک‌های صوتی، کلید تنظیم نورپردازی و کلیدهای پاور و ری استارت تعبیه‌شده‌اند.

مشاهده  راهنمای خرید مادربورد برای سوکت LGA 1700 اینتل – پاییز 1401

امکان افزودن سه عدد فن روی سینی کف کیس و نصب خنک‌کننده‌های مایع در ابعاد ۱۲۰ و ۲۴۰ میلی‌متری از سایر ویژگی‌های این محصول خوش قیمت، زیبا و باکیفیت به شمار می‌روند.

  1. ابعاد ۵۲۵×۲۳۵×۴۶۵ میلی‌متر
  2. درب کناری و پنل جلو از شیشه حرارت دیده
  3. نصب ۵ فن RGB توسط شرکت سازنده
  4. قابلیت نصب پاورهای حرفه‌ای به طول ۲۴۰ میلی‌متر
  5. قابلیت نصب کارت گرافیک به طول ۳۷۵ میلی‌متر
  6. قابلیت نصب خنک‌کننده پردازنده با ارتفاع ۱۷۰ میلی‌متر
  7. کنترلر اختصاصی برای شخصی‌سازی نورپردازی و سرعت چرخش فن‌ها
  8. قابلیت نصب خنک‌کننده مایع در ابعاد ۱۲۰ و ۲۴۰ میلی‌متر
  9. پنل جلو شامل پورت USB 3.0، پورت USB 2.0، جک‌های صوتی و کلید تنظیم نورپردازی
  10. پشتیبانی از ۵ عدد درایو ۲٫۵ اینچی و ۴ عدد درایو ۳٫۵ اینچی

منبع تغذیه (POWER)

GAMDIAS ASTRAPE RGB 750W
راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه ۲۴ میلیون تومان

GAMDIAS ASTRAPE RGB 750W

با توجه به اینکه کیس گرین Z6 ARTEMIS از محفظه در معرض دید برای نصب پاور بهره می‌برد، تصمیم گرفتیم تا برای افزایش زیبایی اسمبل، یک پاور مجهز به نورپردازی RGB و مشخصات فنی قابل‌قبول انتخاب کنیم. در نهایت پاور ۷۵۰ واتی GAMDIA ASTRAPE را با توجه به وجود نورپردازی RGB و مشخصات فنی بسیار خوب در کنار قیمت مناسب برگزیدیم. این محصول خوش قیمت قادر به ارائه توان واقعی ۷۵۰ وات در تک ریل ۱۲ ولت با شدت جریان ۶۲٫۵ آمپر است. کابل کشی فول ماژولار به کاربران این امکان را می‌دهد تا فقط کانکتور های موردنیاز خود را نصب‌کرده و از تجمیع بی‌دلیل کابل‌ها جلوگیری کنند.

کارت گرافیک RX 5700 XT برای راه‌اندازی به دو کانکتور ۸ پین PCI نیاز دارد که پاور GAMDIAS ASTRAPE با توان خروجی ۷۵۰ وات، تعداد ۴ عدد از این کانکتور را ارائه می‌دهد. با توجه به استفاده از خازن‌های ژاپنی و سایر فناوری‌های مرتبط، پاور گیم دیاس می‌تواند حداکثر توان خروجی ۹۰۰ وات را در حالت پیک در دسترس کاربران قرار دهد. فناوری ACTIVE PFC با نسبت تصحیح ضریب توان به میزان ۰٫۹۹ که بالاترین سطح ممکن به شمار می‌رود، کنترل دقیقی روی توان خروجی انجام می‌دهد. استاندارد ۸۰PLUS GOLD این موضوع را به اثبات می‌رساند که میزان اتلاف انرژی پاور موردنظر در سطح بسیار خوبی قرار دارد. مدارهای محافظتی این محصول شامل افزایش شدت‌جریان (OCP)، افزایش شدت ولتاژ (OVP)، کاهش شدت ولتاژ (UVP)، افزایش توان خروجی موردنیاز قطعات (OPP)، اتصال کوتاه (SCP) و دو مورد دیگر از جمله SP و ICP می‌شود.

  1. توان خروجی ۷۵۰ وات در حالت استاندارد / ۹۰۰ وات در حالت پیک
  2. شدت‌جریان ۶۲٫۵ آمپر روی ریل ۱۲ ولت
  3. سیستم کابل‌کشی فول ماژولار
  4. فناوری ACTIVE PFC با نسبت تصحیح ضریب توان به میزان ۰٫۹۹
  5. استاندارد راندمان ۸۰PLUS GOLD
  6. مجهز به فن ۱۳۵ میلی‌متری RGB
  7. کلید اختصاصی برای کنترل نورپردازی فن
  8. کلید اختصاصی برای غیرفعال کردن گردش فن
  9. مدارهای محافظ هفت‌گانه شامل OVP، OCP، OPP، UVP، SCP، SP، ICP

خنک کننده پردازنده (CPU Fan)

AMD Wraith Prism RGB
راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه ۲۴ میلیون تومان

AMD Wraith Prism RGB

پردازنده‌های سری رایزن ۳۰۰۰ به همراه خنک‌کننده Wraith Prism RGB عرضه می‌شوند که ایرکولر مناسبی برای سیستم گیمینگ به شمار می‌رود. وجود ۴ لوله انتقال حرارت از آلیاژ مس خالص و سطح تماس مستقیم با پردازنده می‌تواند عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهد. بااین‌حال اگر قصد اورکلاک پردازنده RYZEN 7 3700X دارید، توصیه می‌کنیم که با صرف هزینه‌ای در حدود ۷۰۰ هزار تومان یک خنک‌کننده پردازنده مانند Enermax ETS-T40F-BK که از سوکت AM4 پشتیبانی می‌کند را خریداری کنید.

در حال حاضر تعداد خنک‌کننده‌هایی که از پردازنده‌های سوکت AM4 پشتیبانی می‌کنند، بسیار کم است و گزینه‌های محدودی در دسترس شما قرار دارد. با توجه به اینکه عملکرد Wraith Prism RGB برای مهار حرارت RYZEN 7 3700X قابل‌قبول است، پیشنهاد می‌کنیم تا برای کنترل بودجه خود به همین خنک‌کننده بسنده کنید.وجود دیودهای نوری RGB در نواحی کناری فن و ایجاد جلوه بسیار زیبا، می‌توان روی این خنک‌کننده حساب باز کرد تا علاوه بر کارایی قابل‌قبول، ظاهر اسمبل خود را نیز زیباتر از انواع ایرکولر موجود در بازار کنید.

لینک به مطلب در وب سایت پارسی گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *