راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده با بودجه ۱۹ میلیون تومان – تیر ۹۹

0
راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده با بودجه 19 میلیون تومان

راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده با بودجه 19 میلیون تومان

زمان تقریبی برای مطالعه: 12 دقیقه

جدیدترین بخش از سیستم پیشنهادی به یک کامپیوتر گیمینگ میان رده مجهز به سخت‌افزار قدرتمند و هماهنگ با یکدیگر اختصاص دارد که قیمت تمامی قطعات آن حدود ۱۹ میلیون تومان به قیمت روز است. بهره‌مندی از پردازنده ۶ هسته‌ای با فرکانس بالای اینتل به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 و کارت گرافیک قدرتمند MSI از جمله ویژگی‌های بارز سیستم پیشنهادی میان رده وب سایت پارسی گیم با بودجه حدود ۱۹ میلیون تومان به شمار می‌رود.

سیستم پیشنهادی با بودجه ۱۹ میلیون تومان – (میان رده) تیر ماه ۹۹

در توضیحات هر قطعه، دلیل انتخاب آن نیز عنوان شده تا به بخش اعظمی از سؤالات احتمالی پاسخ داده شود. البته می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.

نام قطعهمدل قطعهقیمت تقریبی
مادربردMSI B360-A PRO۳,۰۰۰,۰۰۰
پردازنده مرکزیIntel Core i5-9400F۳,۷۸۰,۰۰۰
کارت گرافیکMSI GTX 1660 Ti Ventus XS 6GB۷,۰۰۰,۰۰۰
خنک کنندهDeep Cool GAMMAXX S40۵۲۰,۰۰۰
هارد HDDToshiba P300 HDWD110UZSVA 1TB 7200۸۹۵,۰۰۰
حافظه SSDBiostar S100 120GB۵۰۵,۰۰۰
رمGeil Super Luce RGB 2*8GB DDR4 2400 CL16۱,۸۵۰,۰۰۰
پاورGAMDIAS KRATOS E1 500W RGB 80 PLUS۷۹۵,۰۰۰
کیسGREEN ORAMAN PLUS۵۷۰,۰۰۰
 قیمت تمام شدههفده میلیون و دویست و بیست و پنج هزار تومان ۱۸,۹۱۵,۰۰۰
قیمت های ذکر شده بر اساس بازار تهران در تیر ماه ۹۹ به همراه گارانتی ثبت شد است.

مادربرد (Motherboard)

MSI B360-A PRO

MSI B360-A PRO

چیپ ست B360 یکی از بهترین گزینه‌ها برای پذیرایی از پردازنده‌های گیمینگ میان رده نسل نهم اینتل به شمار می‌رود و با توجه به اینکه قیمت مادربردهای مجهز به چیپ ست Z390 بسیار بالاست و اینکه مادربردهای مجهز به چیپ ست H310 گزینه چندان مناسبی برای پردازنده‌های Core i5 به شمار نمی رود، در نهایت تصمیم گرفتیم تا مادربرد MSI B360-A PRO را برای سیستم گیمینگ ۱۹ میلیونی وب سایت پارسی گیم انتخاب کنیم.

مادربرد منتخب ما دارای مدار تغذیه ۷ فاز به همراه هیت سینک های آلومینیومی در این بخش است که از این حیث برای پشتیبانی از پردازنده Core i5-9400F بهترین گزینه به شمار می‌رود. هر چند MSI بر این عقیده است که مادربرد تولید شده توسط این کمپانی قادر به پشتیبانی از پردازنده‌های قدرتمند Core i9 است، اما ما در سیستم پیشنهادی خود نیازی به این نوع پردازنده نداریم و خیالمان بابت مدار تغذیه ۷ فاز آسوده است.

مادربرد MSI B360-A PRO با تجهیز به ۴ اسلات حافظه می تواند از حداکثر ۶۴ گیگابایت (۱۶ گیگابایت به ازای هر اسلات) با فرکانس های ۲۱۳۳، ۲۴۰۰ و ۲۶۶۶ مگاهرتز به صورت چینش دو کاناله پشتیبانی کند و از این حیث می‌تواند نیاز کاربران حرفه‌ای را به‌خوبی برطرف سازد. دو اسلات PCI Express 3.0 برای نصب انواع کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته و یکی از آن‌ها نیز به شیلد محافظ فلزی که فناوری انحصاری MSI به شمار می‌رود، بهره می‌برد.

این فناوری سبب افزایش طول عمر اسلات و همچنین افزایش آستانه تحمل وزن کارت گرافیک می‌شود و به‌این‌ترتیب می‌توانید حرفه‌ای‌ترین کارت گرافیک‌ها را روی مادربرد ام اس آی نصب کنید. وجود انواع پورت ها و کانکتور ها از جمله USB 3.1، TYPE-C، خروجی DVI و DisplayPort، SATA 6Gb/s، یک اسلات M.2 و PS/2 به کاربران مختلف امکان نصب انواع تجهیزات جدید و قدیمی را می‌دهد.

  1. مدار تغذیه ۷ فاز پردازنده
  2. تأمین توان پردازنده توسط یک کانکتور ۸ پین EPS
  3. چهار اسلات حافظه رم DDR4
  4. حداکثر رم قابل پشتیبانی ۶۴ گیگابایت
  5. فرکانس رم قابل پشتیبانی ۲۱۳۳/۲۴۰۰/۲۶۶۶ مگاهرتز
  6. دو اسلات PCI Express 3.0
  7. یک اسلات PCI 3.0 مجهز به شیلد محافظ
  8. یک اسلات ۲

پردازنده (CPU)

Intel Core i5-9400F

Intel Core i5-9400F

با توجه به اتمام موجودی پردازنده‌های AMD در بازار و افزایش بی‌رویه قیمت آن‌ها در صورت موجود بودن در تعداد بسیار محدودی از فروشگاه‌ها، تصمیم گرفتیم تا سیستم گیمینگ میان رده این شماره را نیز با استفاده از پردازنده نسل نهم اینتل مدل Core i5-9400F اسمبل کنیم.

پردازنده ۱۴ نانومتری اینتل مدل Core i5-9400F همان‌طور که از پسوند آن مشخص است، فاقد واحد مجتمع گرافیکی بوده و برای دریافت تصویر از این کامپیوتر گیمینگ به طور حتم به یک کارت گرافیک نیاز دارید. وجود ۶ هسته و ۶ رشته پردازشی با فرکانس پایه ۲٫۹ گیگاهرتز که در حالت توربو بوست به ۴٫۱ گیگاهرتز افزایش می‌یابد، نشان‌دهنده مشخصات فنی بسیار خوب این پردازنده است. وجود ۹ مگابایت حافظه نهان سطح سوم از نوع Smart Cache نیز به افزایش قدرت این پردازنده ۶۵ وات کمک می‌کند.

از سال‌ها قبل نیز پردازنده‌های Core i5 اینتل به عنوان بهترین گزینه‌ها برای اسمبل سیستم‌های گیمینگ به شمار می‌رفتند و در حال حاضر با بهبود مشخصات فنی آن‌ها، می‌توان بهترین عملکرد را دریافت کرد. پردازنده Core i5-9400F اینتل در بنچمارک Passmark موفق به ثبت امتیاز ۹۵۸۳ شده که امتیاز قابل قبولی برای یک محصول میان رده به شمار می‌رود. بهره‌مندی از سی پی یو ۶ هسته ای اینتل از نسل نهم به شما اطمینان می‌دهد که بازی‌ها را با نرخ فریم مناسب اجرا خواهید کرد و علاوه بر آن می‌توانید در سایر امور پردازشی نیز روی آن حساب باز کنید.

  1. ۶ هسته و ۶ رشته پردازشی
  2. فرکانس پایه ۲٫۹ گیگاهرتز
  3. فرکانس بوست ۴٫۱ گیگاهرتز
  4. ۹ مگابایت L3 Smart Cache
  5. توان مصرفی ۶۵ وات
  6. فناوری ساخت ۱۴ نانومتری
  7. معماری ریزپردازنده کافی لیک اینتل
  8. فاقد واحد گرافیکی مجتمع
مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده - 21 میلیون تومان - شهریور 99

حافظه رم (RAM)

Geil Super Luce RGB 28GB DDR4 2400 CL16

Geil Super Luce RGB 2*8GB DDR4 2400 CL16

وجود ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز می‌تواند گزینه‌ای بی‌نظیر برای راه‌اندازی یک سیستم گیمینگ میان رده به شمار آید و در این بخش علاوه بر حجم حافظه مناسب، با فرکانس و پهنای باند قابل قبولی مواجه می‌شوید. دو ماژول ۸ گیگابایتی ساخت کمپانی مطرح Geil و از سری SUPER LUCE RGB علاوه بر کیفیت ساخت بالا، با بهره‌گیری از دیودهای نوری RGB ظاهر بسیار جذابی به اسمبل گیمینگ شما می‌بخشد.

شانزده گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 برای راه‌اندازی یک سیستم گیمینگ میان رده و حتی حرفه ای نیز مناسب بوده و می‌توانید بازی‌ها و اپلیکیشن های مختلف را با خیال آسوده اجرا کنید. زمان تاخیر CL16 با اعداد دقیق ۳۶-۱۶-۱۶-۱۶ به همراه پهنای باند ۱۹۲۰۰ مگابایت بر ثانیه از جمله ویژگی‌های اصلی ماژول‌های حافظه Geil SUPER LUCE RGB به شمار می‌روند. ولتاژ کاری ۱٫۲ ولت که برای حافظه‌های رم در این سطح به کار می‌رود، مقداری متداول است. بخش نورپردازی حافظه Geil از فناوری MYSTIC LIGHT کمپانی ام اس آی نیز پشتیبانی می‌کند و البته برای همگام‌سازی این قابلیت در مادربردهای تولیدشده توسط سایر برند ها از جمله ایسوس، گیگابایت و ازراک نیز مشکلی وجود ندارد.

فناوری کنترل دمای iLUCE و پشتیبانی از پروفایل حافظه اینتل به نام XMP 2.0 نیز توسط ماژول‌های حافظه رم Geil در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

  1. دو ماژول ۸ گیگابایتی DDR4
  2. فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز
  3. فناوری پروفایل حافظه XMP 2.0
  4. زمان تأخیر CL16
  5. ولتاژ کاری ۱٫۲ ولت
  6. سیستم نورپردازی RGB
  7. هیت سینک آلومینیومی با کیفیت
  8. پشتیبانی از فناوری نور پردازی MSI MYSTIC LIGHT

کارت گرافیک (VGA)

MSI GTX 1660 Ti Ventus XS 6GB

MSI GTX 1660 Ti Ventus XS 6GB

انتخاب کارت گرافیک برای یک سیستم گیمینگ میان رده با توجه به تنوع موجود در بازار، کار چندان دشواری نیست، اما با توجه به قیمت انواع کارت گرافیک در بازار داخلی باید این کار را با احتیاط کامل و البته دقت فراوان انجام داد. پس از بررسی گزینه‌های موجود در بازار ازنظر مشخصات، امکانات، عملکرد و قیمت در نهایت کارت گرافیک MSI GTX 1660 Ti Ventus XS دارای ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 را انتخاب کردیم.

پردازنده گرافیکی به کار رفته در کارت گرافیک GTX 1660 Ti از نوع TU116 از خانواده تورینگ با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری است که برخی از قابلیت‌های RTX از جمله ردیابی پرتو، فناوری DLSS و هسته‌های پردازشی Tensor در آن تعبیه نشده است. سایر ویژگی‌های این محصول با سایر کارت گرافیک‌های مجموعه RTX برابر است. وجود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ترانزیستور و تعداد ۱۵۳۶ هسته پردازشی CUDA نشان می‌دهد که این محصول به‌عنوان یک میان رده دارای مشخصات بسیار خوبی است. شش گیگابایت حافظه GDDR6 در این محصول با فرکانس کاری ۱۵۰۰ مگاهرتز فعالیت می‌کنند که نسبت به فرکانس نسخه مرجع انویدیا دچار تغییر نشده‌اند. بهره‌مندی از فرکانس ۱۵۰۰ مگاهرتز و رابط حافظه ۱۹۲ بیتی سبب ارائه پهنای باند قابل‌قبول ۲۸۸ گیگابایت بر ثانیه می‌شود. در بخش فرکانس کاری پردازنده گرافیکی TU116 نیز کمپانی MSI حداکثر فرکانس بوست ۱۸۳۰ مگاهرتز را ارائه می‌دهد.

ظاهر متفاوت کارت گرافیک به دلیل بهره‌مندی از خنک‌کننده Ventus XS سبب شده تا اندکی از طراحی‌های مرسوم MSI در سال‌های اخیر فاصله بگیریم. خنک‌کننده به‌کاررفته در این محصول دارای دو عدد فن به همراه لوله‌های انتقال حرارت و هیت سینک آلومینیومی است که تمام اجزای کارت را به خوبی خنک می‌کنند. توان موردنیاز کارت گرافیک توسط یک کانکتور ۸ پین پاور تأمین می‌شود و برای راه‌اندازی یک سیستم گیمینگ مجهز به GTX 1660 Ti Ventus XS OC به یک منبع تغذیه با توان واقعی ۴۵۰ وات نیاز دارید. این محصول پیش از این به عنوان یکی از بهترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار داخلی برای اجرای انواع بازی توسط وب سایت پارسی گیم انتخاب شده بود و بار دیگر نیز با قرار گرفتن در لیست سیستم پیشنهادی، ارزش‌های خود را به اثبات رسانده است.

قابلیت اجرای بازی ها با کیفیت FULL HD
بازینرخ فریم
Assassin`s Creed Odyssey۵۳
Battlefield V۹۹
Far Cry 5۹۸
GTA V۱۳۲
Monster Hunter World۶۸
The Witcher 3۸۱
Rainbow Six: Seige۱۷۵

حافظه SSD

Biostar S100 120GB

Biostar S100 120GB

برای نصب سیستم‌عامل، نرم‌افزارهای کاربردی و شاید برخی از بازی‌ها (باور کنید فضای کافی برای برخی از بازی‌ها وجود دارد!) که سبب افزایش سرعت کار با کامپیوتر شخصی می‌شود، نیاز به یک درایو سالید یا SSD وجود دارد و در تمامی سیستم‌های پیشنهادی وب‌سایت پارسی گیم نیز یک درایو سالید مناسب معرفی کرده‌ایم. این بار در سیستم پیشنهادی گیمینگ میان رده با بودجه ۱۹ میلیون تومان تصمیم گرفتیم تا درایو ۱۲۰ گیگابایتی Biostar S100 را در نظر بگیریم که با توجه به قیمت بسیار مناسب خود، دارای مشخصات قابل‌قبول است.

مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده با بودجه 30 میلیون تومان – بهمن 99

سرعت خواندن و نوشتن این درایو در حالت ترتیبی برابر با ۵۳۰ مگابایت و ۳۸۰ مگابایت است و برای ارتباط با مادربرد نیز از رابط ساتا ۳ با پهنای باند ۶ گیگابایت بر ثانیه بهره می‌برد. مقاومت در برابر لرزش و شوک از جمله ویژگی‌های یک درایو سالید یا SSD به شمار می‌رود که این دو مورد برای Biostar S100 نیز صدق می‌کند. دمای عملیاتی درایو ۳۶ گرمی بایواستار در محدود ۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد بوده که به این ترتیب حتی فعالیت آن در گرم‌ترین نقاط کشور در فصل تابستان نیز امکان‌پذیر است. درایو سالید بایواستار مدل S100 با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت برای تمامی کامپیوتر های شخصی و لپ‌تاپ‌ها گزینه‌ای بسیار عالی به شمار می‌رود که قیمت بسیار خوبی دارد.

  1. ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت
  2. سرعت خواندن ترتیبی برابر با ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه
  3. سرعت نوشتن ترتیبی برابر با ۳۸۰ مگابایت بر ثانیه
  4. پشتیبانی از رابط ساتا ۳
  5. دمای عملیاتی ۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد
  6. مقاومت در برابر شوک و لرزش

حافظه HDD

Toshiba P300 HDWD110UZSVA 1TB 7200

Toshiba P300 HDWD110UZSVA 1TB 7200

همواره در بخش سیستم پیشنهادی از کمبود هارددیسک مناسب با قیمت و عملکرد قابل قبول شکایت کرده‌ایم، اما در ماه‌های اخیر موجی از هارددیسک‌های جدید وارد بازار شدند که بسیاری از آن‌ها از نوع ریفربیشد (تعمیر شده توسط شرکت سازنده) یا از نوع استوک هستند و از این بابت باید با دقت فراوانی خرید خود را انجام دهید. هارددیسک پیشنهادی ما برای سیستم گیمینگ میان رده وب سایت پارسی گیم از برند خوشنام توشیبا و مدل P300 با ظرفیت ۱ ترابایت است که سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه را به همراه ۶۴ مگابایت حافظه بافر ارائه می‌دهد. پشتیبانی از رابط ساتا ۳ نشان می‌دهد که هارددیسک توشیبا می‌تواند پهنای باند قابل‌توجه خود را در اختیار مادربرد قرار داده تا کاربران از آن استفاده کنند. سیستم ضبط مغناطیسی به صورت عمودی PMR و فناوری NCQ برای دستیابی سریع‌تر به داده‌ها از جمله مواردی هستند که توسط هارددیسک TOSHIBA P300 ارائه می‌شوند. هارددیسک توشیبا علاوه بر سرعت انتقال داده مناسب و کیفیت ساخت قابل قبول دارای قیمت رقابتی در مقایسه با سایر هارددیسک‌های ۱ ترابایتی موجود در بازار است که این محصول را به گزینه‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌کند.

  1. ظرفیت ۱ ترابایت
  2. سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه
  3. ۶۴ مگابایت حافظه بافر
  4. پشتیبانی از رابط ساتا ۳
  5. فناوری ضبط مغناطیسی به صورت عمودی PMR
  6. فناوری NCQ برای دستیابی سریع به داده ها
  7. کیفیت ساخت بالا

کیس (CASE)

GREEN ORAMAN PLUS

GREEN ORAMAN PLUS

افزایش قیمت قطعات در ماه‌های اخیر شامل تمامی موارد شده، اما می‌توان از کیس و پاور به عنوان دو قطعه دارای بیشترین تأثیرپذیری از شرایط فعلی نام برد که سبب افزایش قیمت و حتی اتمام موجودی بسیاری از مدل‌های پر فروش شده است. پس از مشاهده قیمت کیس های موجود در بازار، در نهایت تصمیم گرفتیم تا یک کیس با کیفیت و دارای امکانات متعدد را با قیمت حدودی ۵۰۰ هزار از برند گرین انتخاب کنیم. کیس GREEN ORAMAN PLUS نسخه ارتقا یافته از نسل اول اورامان به شمار می‌رود و با توجه به امکانات قابل‌توجه خود، قیمت بسیار مناسبی دارد.

درصورتی‌که به یک کیس با ظاهر بهتر و امکانات به نسبت مشابه نیاز دارید، می‌توانید کیس GREEN PARS EVO را جایگزین کنید که تفاوت قیمتی در حدود ۱۳۰ هزار تومان دارند. طراحی اسکلت معکوس در کیس ORAMAN PLUS سبب نصب پاور در سینی پایین و نصب قطعات در بخش بالا شده که به عنوان یک استاندارد روز شناخته می‌شود. فضای داخلی کیس بسیار مناسب بوده و امکان نصب کارت گرافیک‌های حرفه‌ای به طول ۳۹۰ میلی‌متر و خنک‌کننده پردازنده با ارتفاع ۱۶۰ میلی‌متر را فراهم می‌سازد. در بخش تجهیزات ذخیره‌سازی نیز قابلیت نصب دو عدد هارددیسک ۳٫۵ اینچی و سه درایو ۲٫۵ اینچی SSD تعبیه‌شده است. سیستم خنک‌کننده کیس شامل یک عدد فن ۱۲۰ میلی متر روی پنل پشت شده و کاربران در صورت تمایل و برای بهبود عملکرد خنک‌کنندگی می‌توانند سه عدد فن دیگر را روی پنل جلو و درب کناری نصب کنند.

یک محفظه نیز برای قرار دادن درایو های نوری در نظر گرفته شده که البته در حال حاضر کاربرد چندانی برای گیمرها ندارد. پورت های جلوی کیس نیز شامل یک عدد USB 3.0، دو عدد USB 2.0، جک های صوتی و کلید های ریست و پاور می‌شود. با توجه به کیفیت ساخت و امکانات کیس ORAMAN PLUS می‌توان از این محصول به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های موجود در محدوده قیمت ۵۷۰ هزار تومان در بازار داخلی یاد کرد.

  1. بدنه مستحکم با آلیاژ SECC و ضخامت ۰٫۷ میلی متر
  2. قابلیت نصب خنک کننده پردازنده با ارتفاع ۱۶۰ میلی متر
  3. قابلیت نصب کارت گرافیک به طول ۳۹۰ میلی متر
  4. قابلیت نصب ۴ عدد فن ۱۲۰ میلی متری
  5. دو عدد محفظه نصب هارددیسک ۳٫۵ اینچی
  6. سه عدد محفظه نصب درایو ۲٫۵ اینچی
  7. یک عدد محفظه نصب درایو نوری ۵٫۲۵ اینچی
  8. اسکلت معکوس (نصب پاور در پایین)
  9. یک عدد پورت USB 3.0 و دو عدد USB 2.0 روی پنل جلو
مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده اینتل - 8 میلیون تومان

منبع تغذیه (POWER)

GAMDIAS KRATOS E1 500W RGB 80 PLUS

GAMDIAS KRATOS E1 500W RGB 80 PLUS

برای راه‌اندازی سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت پارسی گیم با بودجه حدود ۱۹ میلیون تومان به یک منبع تغذیه با توان واقعی ۴۳۰ تا ۵۰۰ وات نیاز دارید که از یک عدد کانکتور ۸ پین مخصوص کارت گرافیک بهره ببرد. با توجه به اینکه توان مصرفی کل قطعات در حدود ۳۱۵ وات بوده و با بررسی گزینه‌های موجود در بازار و همچنین نیاز قطعات مورد نظر، در نهایت پاور زیبا و با کیفیت GAMDIAS KRATOS E1 500W را با بهره‌مندی از استاندارد راندمان انرژی ۸۰PLUS انتخاب کردیم که در حال حاضر با قیمت مناسبی در بازار به فروش می‌رسد. از مهم‌ترین نکات در خصوص این محصول، وجود فن RGB با قابلیت‌های متنوعی از جمله سیستم نورپردازی RGB با قابلیت تغییر افکت و سازگاری با نورپردازی به کار رفته در مادربردهای گیمینگ به همراه قابلیت تنظیم هوشمند سرعت چرخش فن به شمار می‌رود.

مدارهای محافظتی سه‌گانه شامل افزایش شدت ولتاژ، افزایش بیش‌ازحد توان مصرفی و اتصال کوتاه در مواقع ضروری از بروز آسیب به پاور و سایر قطعات جلوگیری به عمل می‌آورند. تک ریل ۱۲ ولت به کار رفته در پاور GAMDIAS KRATOS E1 500W قادر به ارائه شدت جریان ۳۲ آمپر بوده و دو ریل ۳٫۳ و ۵ ولت آن نیز به صورت مجزا قادر به ارائه شدت جریان ۱۵ آمپر هستند. سیستم کابل کشی این پاور از نوع غیر ماژولار بوده که با توجه به قیمت آن چندان غیرمنطقی نیست و می‌توان به سادگی از این موضوع گذر کرد. پاور ۵۰۰ واتی گیم دیاس با وجود توان خود دارای دو کانکتور ۸ پین PCI، یک عدد ۴+۴ پین پردازنده، یک عدد ۲۴ پین مادربرد، پنج عدد کانکتور SATA و دو عدد Molex است.

  1. توان واقعی ۵۰۰ وات
  2. کابل کشی غیر ماژولار
  3. مدارهای محافظتی سه گانه UVP/SCP/OPP
  4. تک ریل ۱۲ ولت با شدت جریان ۳۲ آمپر
  5. دو کانکتور ۸ پین PCI
  6. یک کانکتور ۴+۴ پین پردازنده
  7. فن مجهز به نورپردازی RGB
  8. سازگاری با سیستم نورپردازی مادربردهای ایسوس، MSI، گیگابایت و …

خنک کننده پردازنده (CPU Fan)

Deep Cool GAMMAXX S40

Deep Cool GAMMAXX S40

با توجه به قدرت بالای پردازنده ۶ هسته ای اینتل مدل Core i5-9400F و همچنین فناوری ساخت ۱۴ نانومتری آن که چندان برای ارائه توان حرارتی بهینه مناسب نیست، نیاز به یک خنک‌کننده با قیمت و مشخصات قابل قبول، ضروری به نظر می‌رسد. خنک‌کننده پردازنده Deep Cool GAMMAXX S40 یک محصول قدرتمند دارای ۴ لوله انتقال حرارت با آلیاژ مس خالص و روکش نیکل است که یک عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری به افزایش عملکرد آن کمک می‌کند. لوله‌های انتقال حرارت دارای سطح تماس مستقیم با پردازنده است و به‌این‌ترتیب دمای CPU با سرعت بسیار بالایی به هیت سینک و هیت پایپ ها منتقل می‌شود. فن ۱۲۰ میلی‌متری دیپ کول به رنگ آبی و قاب دور مشکی، ظاهر بسیار خوبی به اسمبل سیستم شما می بخشد.

سرعت چرخش فن در محدوده ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ دور در دقیقه است که می‌تواند شدت‌جریان هوای ۵۴٫۲۵CFM را تولید کند و میزان نویز این فن نیز در بالاترین سطح برابر با ۲۶٫۱ دسی بل توسط شرکت سازنده اعلام شده است. خنک‌کننده Deep Cool GAMMAXX S40 به همراه براکت های مخصوص برای پردازنده‌های مختلف AMD و Intel و همچنین خمیر حرارتی با کیفیت به بازار عرضه می‌شود.

  1. چهار لوله انتقال حرارت با قطر ۶ میلی‌متر
  2. آلیاژ مس خالص و روکش نیکل برای لوله‌های انتقال حرارت
  3. سطح تماس مستقیم با پردازنده
  4. یک عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری به رنگ آبی
  5. سرعت چرخش فن برابر با ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ دور در دقیقه
  6. شدت‌جریان هوای ۵۴٫۲۵CFM
  7. میزان نویز ۲۶٫۱ دسی بل در حداکثر سرعت چرخش
  8. سازگار با پردازنده های اینتل و AMD

لینک به مطلب اصلی در وب سایت پارسی گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *