راهنمای خرید سیستم گیمینگ مخصوص بازی فیفا ۲۲

1
راهنمای خرید سیستم گیمینگ مخصوص بازی فیفا 22

راهنمای خرید سیستم گیمینگ مخصوص بازی فیفا 22

زمان تقریبی برای مطالعه: 15 دقیقه

در روزهای ابتدایی مهر ماه و همانند سال‌های اخیر، شاهد انتشار بازی‌های پرطرفدار فوتبالی از دو استودیو EA Sports و KONAMI خواهیم بود که نسبت به نسخه‌های پیشین دچار تغییراتی شده‌اند. مهم ترین تغییر به بازی eFootball 2022 اختصاص دارد که دنباله سری PES به شمار می‌رود، با این تفاوت که کونامی صرفا به تغییر نام این مجموعه اقدام کرده است. بازی فیفا ۲۲ نیز در بخش‌های گیم پلی و گرافیک دچار تغییراتی شده که به طور معمول در هر نسخه‌ی جدید به آنها اشاره می‌شود! در این مطلب به معرفی سیستم گیمینگ فیفا ۲۲ و eFootball 2022 برای اجرای روان این دو بازی در وضوح تصویر مختلف از جمله Full HD و ۴K می پردازیم.

با معرفی یک سیستم پیشنهادی گیمینگ ۲۱ میلیون تومانی به استقبال دو بازی FIFA 22 و eFootball 2022 می‌رویم. کانفیگ معرفی شده می‌تواند هر دو بازی را در وضوح تصویر Full HD و ۲K با نرخ فریم بسیار خوب اجرا کند و از جزئیات گرافیکی آنها نهایت لذت را ببرید. تقابل موتور‌های گرافیکی هر دو بازی در سال‌های اخیر به شدت داغ بوده و سری فیفا نیز از زمانی که به موتور گرافیکی Frostbite مجهز شد، تغییرات محسوسی در بخش جذابیت‌های بصری آن به وجود آمد. اکنون در نسخه ۲۰۲۲ سری بازی فیفا شاهد به کارگیری موتور گرافیکی جدید HyperMotion خواهیم بود که به اعتقاد EA Sports، فضای جدیدی را برای ارائه دادن به کاربران پدید می‌آورد.

قطعات منتخب در راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده اقتصادی با بودجه ۲۱ میلیون تومان، توانایی اجرای بسیاری از بازی‌های جدید و قدیمی را در وضوح تصویر Full HD با نرخ فریم و جزئیات گرافیکی بسیار خوب دارد و از این حیث، یک مجموعه ارزشمند با قابلیت ارتقای قابل قبول به شمار می‌رود.

سیستم گیمینگ فیفا ۲۲ میان رده اقتصادی با بودجه ۲۱ میلیون تومان

 

در توضیحات هر قطعه، دلیل انتخاب آن نیز عنوان شده تا به بخش اعظمی از سؤالات احتمالی پاسخ داده شود. البته می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.

نام قطعه مدل قطعه قیمت تقریبی
مادربرد GIGABYTE H410M HD3P ۲,۸۰۰,۰۰۰
پردازنده مرکزی Intel Core i3-10100F ۲,۵۹۰,۰۰۰
کارت گرافیک GAINWARD GTX 1650 GHOST OC 4GB GDDR6 ۹,۹۵۰,۰۰۰
هارد HDD TOSHIBA P300 1TB 7200 RPM ۹۴۰,۰۰۰
حافظه SSD PNY CS900 120GB SATA ۴۷۰,۰۰۰
رم GLOWAY TYPE ALPHA 8GB DDR4 2666 CL19 ۱,۱۵۰,۰۰۰
پاور GREEN GP450A-ECO REV3.1 80 Plus ۱,۱۱۰,۰۰۰
کیس GREEN Z1 ARIO ۱,۱۷۰,۰۰۰
خنک کننده پردازنده COOLER MASTER HYPER T20 RED LED ۵۰۰,۰۰۰
 قیمت تمام شده بیست میلیون و شصد و هشتاد هزار تومان  ۲۰,۶۸۰,۰۰۰
قیمت های ذکر شده بر اساس بازار تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به همراه گارانتی ثبت شد است.
راهنمای خرید کامپیوتر مخصوص FIFA 22
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فیفا ۲۲

پردازنده

هر دو مجموعه بازی‌های فوتبالی FIFA 22 و eFootball 2022، به پردازشگر چهار هسته‌ای با فرکانس به نسبت بالا برای اجرای روان نیاز دارند. از این رو تصمیم گرفتیم تا بار پردازشی سیستم پیشنهادی را بر دوش Core i3-10100F قرار دهیم. پردازشگری چهار هسته‌ای با معماری Comet Lake و لیتوگرافی ۱۴ نانومتری اینتل که با بهره گیری از ۸ رشته پردازشی قادر به ارائه قدرت محاسباتی بسیار خوبی است. فرکانس پایه در این محصول برابر با ۳٫۶ گیگاهرتز بوده و فرکانس بوست آن نیز رقم ۴٫۳ گیگاهرتز را به نمایش می‌گذارد که برای چنین محصولی، بسیار عالی به شمار می‌رود.

در کنار موارد ذکر شده باید به وجود ۶ مگابایت حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) نیز اشاره کرد که نقش بسزایی در ارائه عملکرد مورد انتظار ایفا می‌کند. با توجه به پسوند F در انتهای نام محصول، اثری از واحد گرافیکی مجتمع مشاهده نمی‌شود و به طور حتم در یک کامپیوتر گیمینگ، نمی‌توان از واحد گرافیکی مجتمع استفاده کرد. توان حرارتی پردازنده چهار هسته‌ای اینتل برابر با ۶۵ وات بوده و خنک سازی آن نیز چندان دشوار نیست. هر چند به دلیل عدم توانایی مناسب خنک کننده اینتل، باید مبلغی را برای خریداری یک ایر کولر مناسب هزینه کنید.

طبق نتایج ثبت شده در بنچمارک Passmark، پردازنده اینتل موفق به کسب امتیاز قابل توجه ۸۸۰۰ شده که بسیار بالاتر از محصولات نسل‌های گذشته از جمله Core i7-3770 و موارد مشابه به شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های Core i3-10100F می‌توان به پشتیبانی از حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز، فناوری Hyper-Threading و فناوری مجازی‌سازی اشاره کرد. خریداری پردازنده‌های سری Core i5 نیز می‌تواند یک گزینه ایده آل و آینده نگرانه به شمارآید، اما علاوه بر صرف هزینه بیشتر، به منبع تغذیه با توان بالاتر و همچنین خنک کننده قوی تر نیاز دارد.

  1. مبتنی بر معماری Comet Lake و سوکت پردازنده LGA 1200
  2. مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری اینتل
  3. مجهز به ۴ هسته و ۸ رشته پردازشی
  4. فرکانس پایه ۳٫۶ گیگاهرتز
  5. فرکانس بوست ۴٫۳ گیگاهرتز
  6. مجهز به ۶ مگابایت L3 Cache
  7. فاقد واحد گرافیکی مجتمع
  8. پشتیبانی از حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز
  9. پشتیبانی از فناوری Hyper-Threading و مجازی سازی
  10. توان حرارتی ۶۵ وات
راهنمای خرید کامپیوتر مخصوص FIFA 22
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فیفا ۲۲

مادربورد

با توجه به انتخاب پردازنده Core i3-10100F که ارزان ترین محصول از خانواده Comet Lake اینتل به شمار می‌رود، در گزینش مادربورد نیز ارزان ترین محصول را مد نظر قرار دادیم؛ البته تفاوت چندان زیادی با نمونه‌های گران تر از خود نداشته و تفاوت‌هایی جزئی به چشم می‌خورد. مادربورد گیگابایت H410M HD3P با بهره گیری از مدار تغذیه ۵ فاز و کانکتور ۸ پین CPU قادر به پشتیبانی از پردازنده‌های متنوع اینتل در سوکت LGA 1200 خواهد بود. دو اسلات حافظه رم نیز از مجموع ۶۴ گیگابایت رم با فرکانس ۲۱۳۳/۲۴۰۰/۲۶۶۶/۲۹۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند که فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز، فقط برای پردازنده‌های Core i7 و Core i9 اینتل قابل استفاده خواهند بود.

با توجه به فرم فکتور Micro ATX، یک اسلات PCI Express 3.0 X16 برای نصب کارت گرافیک توسط گیگابایت در نظر گرفته شده و در قسمت بالای آن نیز یک عدد اسلات M.2 به منظور نصب درایو سالید پر سرعت مشاهده می‌شود. در کنار تک اسلات M.2 نیز تعداد چهار پورت SATA 6Gb/s برای توسعه فضای ذخیره سازی وجود دارد که برای نصب انواع هارد دیسک ۲٫۵ یا ۳٫۵ اینچی و همچنین SSD ساتا مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر ویژگی‌های مادربرد گیگابایت مدل H410M HD3P می‌توان به کارت صدای ۷٫۱ کانال Realtek و شبکه سیمی گیگابیتی اینتل اشاره کرد.

مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده با بودجه 30 میلیون تومان – بهمن 99

روی پنل پشت مادربرد به پورت‌های متنوعی از جمله دو عدد PS/2 برای نصب ماوس و کیبوردهای قدیمی، خروجی‌های تصویری شامل VGA/HDMI/DVI-D/DisplayPort، دو عدد USB 3.2 Gen 1، دو عدد USB 2.0، پورت شبکه RJ-45 و سه عدد خروجی صوتی دسترسی خواهید داشت که مجموعه کاملی را ارائه می‌دهند.

  1. مجهز به سوکت پردازنده LGA 1200 اینتل
  2. مجهز به چیپ ست H410 اینتل
  3. فرم فکتور Micro ATX
  4. تامین توان پردازنده توسط یک کانکتور ۸ پین
  5. مدار تغذیه ۵ فاز
  6. مجهز به دو اسلات حافظه رم DDR4
  7. پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز
  8. مجهز به یک اسلات PCI Express 3.0 X16
  9. مجهز به یک اسلات ۲
  10. چهار پورت SATA 6Gb/s
  11. کارت صدای ۷٫۱ کانال Realtek
  12. شبکه سیمی گیگابیتی اینتل
  13. پورت‌های ورودی و خروجی متنوع روی پنل پشت
رم GLOWAY TYPE ALPHA
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فیفا ۲۲
حافظه رم

هر دو بازی FIFA 22 و eFootball 2020 با بهره گیری از ۸ گیگابایت حافظه رم قادر به ارائه نرخ فریم مناسب هستند و حتی این حجم از حافظه رم برای اجرای سایر بازی‌ها نیز کارساز است. از این رو به استفاده از یک ماژول حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز بسنده کرده و خریداری ماژول دوم را بر عهده شما قرار داده‌ایم. با توجه به وجود دو اسلات حافظه رم، می‌توانید در آینده نسبت به نصب اسلات دوم و ارتقای حافظه اقدام کرده و سرعت پردازشی سیستم گیمینگ خود را بهبود بخشید.

حافظه رم GLOWAY TYPE ALPHA با بهره گیری از هیت سینک آلومینیومی مشکی-قرمز و سفید-قرمز خود علاوه بر ایجاد ظاهر بسیار خوب، عملکرد مناسبی را در خنک سازی چیپ ست‌های حافظه به نمایش می‌گذارد. زمان تاخیر چیپ ست‌های به کار رفته در این ماژول، رقم CL19 را نشان می‌دهد که در سطح به نسبت خوبی در مقایسه با رقبا قرار می‌گیرد. بهره گیری از چیپ ست‌های حافظه با کیفیت ساخت مناسب،  به افزایش پایداری و ارائه عملکرد قابل قبول منجر شده و می‌توانید برای اجرای بازی‌های مختلف، روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

نباید فراموش کرد که این ماژول در حال حاضر یکی از ارزان‌ترین ماژول‌های حافظه رم DDR4 با ظرفیت ۸ گیگابایت و فرکانس کاری ۲۶۶۶ مگاهرتز در بازار داخلی به‌شمار می‌رود که ارزش خرید بسیار بالایی نیز دارد. هیت سینک آلومینیومی آن نیز ارتفاع اندکی دارد و مشکلی برای نصب انواع خنک کننده پردازنده به وجود نمی‌آورد.

  1. یک ماژول DDR4 با ظرفیت ۸ گیگابایت
  2. فرکانس کاری ۲۶۶۶ مگاهرتز
  3. زمان تاخیر CL19
  4. هیت سینک آلومینیومی مشکی-قرمز و سفید-قرمز
  5. عملکرد پایدار و دارای کارایی مناسب
  6. قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر رقبا
کارت گرافیک GAINWARD GTX 1650 GHOST OC 4GB
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فیفا ۲۲
کارت گرافیک

در آشفته بازار کارت گرافیک که مدل‌های بسیار محدودی در بازه قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان وجود دارد، سرانجام یک گزینه مناسب را یافتیم. کارت گرافیک GAINWARD GTX 1650 GHOST OC 4GB با قیمت ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان حتی ارزان تر از کارت قدیمی GTX 1050 Ti است که از نظر عملکرد نیز تفاوت‌هایی میان آنها وجود دارد و به طور حتم در این رقابت، برتری از آن GTX 1650 است.

اگر بخواهید بودجه خود را کاهش دهید، تا حدود ۴ میلیون تومان نیز نمی‌توانید گزینه‌ای پیدا کنید و باید به خریداری GT 1030 2GB یا RX 550 2GB بسنده کنید. از این رو انتخاب ما یک گزینه بسیار ایده‌آل به شمار می‌رود. کارت گرافیک GTX 1650 با بهره‌گیری از پردازنده گرافیکی TU117 انویدیا و مبتنی بر معماری ۱۲ نانومتری تورینگ تولید شده که قدرتی در سطح GTX 780 و RX 470 ارائه می‌دهد. با این تفاوت که دو محصول قدیمی تر در دوران فعالیت خود به عنوان محصولات قدرتمند و نزدیک به پرچمدار شناخته می‌شدند، اما محصول جدید انویدیا فقط یک میان رده اقتصادی ارزان قیمت است.

انویدیا در این محصول از تعداد ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ترانزیستور و ۸۹۶ هسته پردازشی CUDA بهره می‌برد. فرکانس کاری واحد گرافیکی نماینده GAINWARD در حالت بوست برابر با ۱۷۲۵ مگاهرتز تعیین شده که ۶۰ مگاهرتز بیشتر از نسخه مرجع به شمار می‌رود. چهار گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 نیز با فرکانس ۲۰۰۰ مگاهرتز، قادر به ارائه پهنای باند ۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه از طریق رابط حافظه ۱۲۸ بیتی است. خنک سازی پردازنده گرافیکی TU117 بر عهده یک هیت سینک بزرگ آلومینیومی و دو عدد فن قرار دارد و این مجموعه، تمام سطح کارت را تحت پوشش قرار داده است.

پورت‌های موجود روی پنل دو اسلاتی کارت GAINWARD شامل دو عدد DisplayPort و یک عدد HDMI می‌شود که امکان اتصال آن به مانیتورهای جدید و حتی تلویزیون‌ها را فراهم می‌سازد. ابعاد کلی کارت برابر با ۱۱۲×۱۷۰ میلی‌متر بوده و از فرم فکتور mini-ITX برخوردار است. به این ترتیب امکان نصب آن در تمامی کیس‌های موجود در بازار وجود دارد و از نظر ابعاد با مشکل مواجه نمی‌شوید. توان مورد نیاز این مجموعه اقتصادی قدرتمند نیز توسط یک کانکتور ۶ پین PCI تامین می‌شود و از این رو باید در انتخاب منبع تغذیه، به وجود این کانکتور توجه کنید. این محصول خوش قیمت در بنچمارک Passmark به امتیاز قابل قبول ۷۷۵۵ نائل آمده که بسیار بالاتر از کارت GTX 1050 Ti به شمار می‌رود.

  1. مبتنی بر معماری ۱۲ نانومتری Turing انویدیا
  2. مجهز به پردازنده گرافیکی TU117 انویدیا
  3. مجهز به ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ترانزیستور و ۸۹۶ هسته پردازشی
  4. فرکانس بوست ۱۷۲۵ مگاهرتز
  5. چهار گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6
  6. فرکانس حافظه ۲۰۰۰ مگاهرتز
  7. پهنای باند ۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه و رابط ۱۲۸ بیتی
  8. خنک کننده دو اسلاتی مجهز به هیت سینک آلومینیومی و ۲ عدد فن
  9. تامین توان مورد نیاز توسط یک کانکتور ۶ پین PCI
  10. ابعاد کلی ۱۱۲×۱۷۰ میلی متر
کیس Green Z1 ARIO
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فیفا ۲۲
کیس

برای اسمبل قطعات منتخب، در نهایت کیس گرین مدل Z1 ARIO را برگزیدیم که فرم فکتور Mid Tower و ابعاد کلی ۲۰۵×۴۵۷×۴۷۲ میلی متر را ارائه می‌دهد. ساختار اسکلت معکوس و فضای موجود در این محصول به شما امکان نصب انواع قطعات میان‌رده و حرفه‌ای را می‌دهد و به همین دلیل برای اسمبل سیستم گیمینگ میان‌رده مناسب برای اجرای دو بازی FIFA 22 و eFootball 2022 بسیار مناسب است. با توجه به بهره‌گیری از استیل SPCC با ضخامت ۰٫۷ میلی‌متر در کنار پلاستیک فشرده و درب کنار شیشه‌ای، وزن کیس گرین Z1 ARIO برابر با ۵٫۲ کیلوگرم بوده که کیفیت ساخت بالای آن را نیز نشان می‌دهد.

مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ حرفه ای با بودجه 24 میلیون تومان - اسفند 98

تعداد ۷ اسلات توسعه کیس گرین به شما اجازه می‌دهد تا سه عدد کارت گرافیک دو اسلاتی یا دو عدد کارت سه اسلاتی را نصب کرده و از نهایت قدرت گرافیکی بهره‌مند شوید. از نظر ابعاد قابل پشتیبانی در بخش کارت گرافیک باید به طول ۴۰۰ میلی‌متر اشاره کرد و همچنین در مورد خنک کننده پردازنده نیز ارتفاع ۱۶۰ میلی‌متر پشتیبانی می‌شود. با توجه به ورودی و خروجی‌های متعدد روی بدنه کیس، می‌توانید انواع رادیاتورهای خنک کننده مایع در ابعاد ۱۲۰ تا ۳۶۰ میلی‌متر را برای دریافت حداکثر راندمان خنک کنندگی قطعات دریافت کنید.

بخش زیرین اسکلت کیس برای نصب پاور به صورت مخفی در نظر گرفته شده که البته شیاهایی برای هدایت جریان هوا تعبیه گردیده است. به طور کلی ۶ عدد فن ۱۲۰ و ۱۴۰ میلی‌متری روی کیس گرین قابل نصب هستند که یک عدد فن ۱۲۰ میلی متری توسط شرکت سازنده روی پنل پشت نصب شده است. شرکت پردیس صنعت سیاره سبز در بخش‌های ورودی هوا از فیلترهای ضد گرد و غبار قابل شست و شو بهره برده که تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از ورود آنها به درون کیس ایفا می‌کند.

تک فن ۱۲۰ میلی متری نصب شده توسط گرین دارای نور پردازی قرمز رنگ بوده که ظاهر جذابی به این محصول بخشیده است. روی پنل جلوی Z1 ARIO یک عدد پورت USB 3.0، دو عدد USB 2.0، جک‌های صوتی میکروفون و هدفون، کلید RESET و POWER مشاهده می‌شوند که امکانات قابل قبولی با توجه به قیمت این محصول به شمار می‌روند.

  1. فرم فکتور Mid Tower
  2. ابعاد ۲۰۵×۴۵۷×۴۷۲ میلی متر
  3. وزن ۵٫۲ کیلوگرم
  4. ساختار اسکلت معکوس
  5. پشتیبانی از رادیاتور خنک کننده مایع ۱۲۰ تا ۳۶۰ میلی متر
  6. پشتیبانی از کارت گرافیک به طول ۴۰۰ میلی متر
  7. پشتیبانی از خنک کننده پردازنده با ارتفاع ۱۶۰ میلی متر
  8. یک عدد فن ۱۲۰ میلی متری با نور پردازی قرمز رنگ
  9. مجهز به ۷ اسلات توسعه
  10. درب کناری شیشه شفاف
  11. پشتیبانی از مدیریت کابل کشی
  12. یک عدد پورت USB 3.0 و دو عدد USB 2.0 روی پنل جلو
  13. جک‌های صوتی میکروفون و هدفون روی پنل جلو
پاور گرین GP450A-ECO
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فیفا ۲۲
منبع تغذیه

توان مورد نیاز سیستم گیمینگ میان رده اقتصادی با بودجه ۲۱ میلیون تومان در حدود ۳۰۰ وات بوده که با توجه به آینده‌نگری و احتمال ارتقای پردازنده، کارت گرافیک و حافظه رم، منبع تغذیه ۴۵۰ واتی گرین مدل GP450A-ECO را در نظر گرفتیم. این محصول گرین دارای کیفیت ساخت مناسبی بوده و قیمت قابل توجهی نیز دارد که دسترسی به آن برای کاربران مختلف امکان پذیر است. محصولات سری ECO شرکت گرین با توجه به قیمت بسیار مناسب خود، دارای مشخصات فنی و کارایی بسیار خوبی هستند و از این رو می‌توانید سیستم‌های گیمینگ میان رده خود را با بهره گیری از آنها راه‌اندازی کنید.

توان مصرفی قطعات معرفی شده در سیستم گیمینگ ۲۱ میلیون تومانی مهر ماه ۱۴۰۰، در حدود ۲۵۰ وات بوده که به دلیل نیاز به کانکتور ۸ پین مادربرد و کانکتور ۶ پین کارت گرافیک، نیاز به یک منبع تغذیه دارای هر دو مورد ذکر شده داشتیم و از این رو، پاور ۴۵۰ واتی گرین GP450A-ECO را برگزیدیم. در حد امکان سعی کردیم تا برخی از قطعات سیستم پیشنهادی را از نوع میان رده اقتصادی با قیمت بسیار مناسب انتخاب کنیم که البته کارایی، کیفیت و مشخصات مورد انتظار را ارائه دهند.

ساختار طراحی این محصول از نوع غیر ماژولار بوده و تمامی کابل‌ها به بورد اصلی متصل هستند. تمام کابل‌های به کار رفته در پاور ۴۵۰ واتی گرین از نوع تخت یا Flat بوده و فقط کابل ۲۴ پین مادربورد از یک روکش پارچه‌ای به منظور محافظت بیشتر برخوردار است. به‌کارگیری کابل‌های تخت به شما اجازه می‌دهد تا یک اسمبل زیباتر و آسان‌تر را بدون ایجاد مزاحمت تجربه کنید. تک ریل ۱۲ ولت این محصول خوش قیمت قادر به ارائه شدت جریان ۳۳ آمپر بوده و شاخه‌های ۳٫۳ و ۵ ولت نیز به ترتیب شدت جریان ۲۴ آمپر و ۲۰ آمپر را در دسترس کاربران قرار دهند.

مدار تصحیح ضریب توان (Active PFC)، خازن‌های ۱۰۵ درجه سانتی گراد SamXon، استاندارد راندمان مصرف انرژی ۸۰ Plus و فیلتر دو مرحله‌ای EMI از جمله ویژگی‌های مهم منبع تغذیه گرین به شمار می‌روند. به منظور محافظت بهتر و دقیق‌تر از پاور و سایر قطعات متصل به آن، تعداد ۶ مدار محافظتی شامل OVP، OPP، OCP، UVP، SCP و SIP تعبیه شده که از این حیث، کامل ترین مجموعه در مقایسه با رقبای موجود در بازار داخلی است. خنک سازی مدار داخلی پاور بر عهده یک عدد فن ۱۲۰ میلی‌متر و هیت سینک‌های آلومینیومی قرار دارد که وظیفه خود را در نهایت سکوت به انجام می‌رسانند.

  1. تک ریل ۱۲ ولت با شدت جریان ۳۳ آمپر
  2. مجهز به کابل‌های تخت مشکی رنگ
  3. مجهز به یک عدد کانکتور ۲+۶ پین PCI
  4. مجهز به ۶ کانکتور SATA
  5. استاندارد راندمان انرژی ۸۰ PLUS
  6. مدار تصحیح ضریب توان Active PFC
  7. فیلتر دو مرحله‌ای EMI
  8. مدارهای محافظتی OVP، OPP، OCP، UVP، SCP و SIP
  9. توان واقعی ۴۵۰ وات با قیمت بسیار مناسب
  10. ۳۷ ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش
راهنمای خرید سیستم گیمینگ مخصوص FIFA 22
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فیفا ۲۲
خنک کننده

کنترل دمای پردازنده مرکزی در شرایطی که از یک محصول چند هسته‌ای با فناوری لیتوگرافی ۱۴ نانومتری اینتل استفاده می‌کنید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید یک خنک کننده متناسب با نیاز و بودجه خود تهیه کنید. با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار و سطح نیاز پردازنده چهار هسته‌ای Core i3-10100F اینتل، در نهایت خنک کننده کولرمستر مدل Hyper T20 RED LED را برای سیستم پیشنهادی گیمینگ میان رده اقتصادی در نظر گرفتیم تا هنگام اجرای بازی‌های مختلفی از جمله فیفا ۲۲، eFootball 2022 و عناوین دیگر با مشکل بالا رفتن حرارت CPU مواجه نشوید.

خنک کننده منتخب دارای دو لوله انتقال حرارت با آلیاژ مس خالص و قطر ۶ میلی متر بوده که به صورت تماس مستقیم با سطح پردازنده ارتباط دارد. از این رو حرارت تولید شده توسط CPU در سریع ترین زمان ممکن به سمت هیت سینک آلومینیومی و فن منتقل شده و روند کاهش دما با سرعت بیشتری انجام می‌شود. کمپانی کولرمستر با بهره گیری از ساختار براکت ساده خود، امکان نصب آسان و سریع ایر کولر Hyper T20 LED را فراهم کرده و به این ترتیب برای نصب آن زمان بسیار کمتری را در مقایسه با سایر محصولات تلف خواهید کرد.

مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده با بودجه ۸۲ میلیون تومان – دی 1402

یک عدد فن ۹۰ میلی متری دارای سیستم نور پردازی قرمز رنگ برای عبور جریان هوا در نظر گرفته شده که محدوده سرعت چرخش آن در بالاترین سطح برابر با ۲۰۰۰ دور در دقیقه بوده و حداکثر شدت جریان ۲۶ فوت مکعب در هر متر مربع را ارائه می‌دهد. میزان نویز فن ۹۰ میلی متری کولرمستر برابر با ۳۰ دسی بل بوده که از این حیث در زمره محصولات با نویز کم به شمار می‌رود. با توجه به قابلیت PWM برای مدیریت سرعت چرخش فن، امکان تنظیم آن از طریق بایوس و نرم افزار اختصاصی مادربرد در محیط سیستم عامل نیز وجود دارد.

ابعاد کلی خنک کننده برابر با ۸۰×۹۵×۱۱۷ میلی متر و وزن آن نیز ۲۱۸ گرم توسط شرکت تولید کننده اعلام شده است. پشتیبانی از سوکت پردازنده LGA 1200 اینتل و AMD AM4 از دیگر ویژگی‌های خنک کننده کولرمستر Hyper T20 LED به شمار می‌رود.

  1. دو لوله انتقال حرارت با قطر ۶ میلی متر
  2. آلیاژ لوله‌ها از مس خالص
  3. آلیاژ هیت سینک از آلومینیوم
  4. فناوری سطح تماس مستقیم بلاک با پردازنده
  5. مجهز به یک عدد فن ۹۰ میلی متری دارای نور پردازی قرمز
  6. سرعت چرخش فن ۲۰۰۰ دور در دقیقه
  7. شدت جریان هوای ۲۶ فوت مکعب در دقیقه
  8. حداکثر نویز ۳۰ دسی بل
  9. ساختار نصب آسان و بدون نیاز به ابزار
  10. ابعاد ۸۰×۹۵×۱۱۷ میلی متر و وزن ۲۱۸ گرم
راهنمای خرید سیستم گیمینگ مخصوص FIFA 22
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فیفا ۲۲

حافظه SSD

در همان ابتدای معرفی حافظه SSD منتخب باید به این نکته اشاره کنیم که نصب بازی‌های FIFA 22 و eFootball 2022 روی درایو سالید تاثیر اندکی در سرعت بارگزاری آنها دارد و برای هر کدام از آنها به حدود ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارید. با این حال برای کاهش هزینه‌ها تصمیم گرفتیم تا از درایو سالید برای راه اندازی سیستم عامل و نرم افزار‌های کاربردی استفاده کرده و نصب بازی‌ها را بر عهده هارد دیسک قرار دهیم.

از این رو درایو سالید PNY CS900 با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت برای این کار در نظر گرفته شده که با بهره گیری از چیپ ست‌های حافظه ۳D TLC قادر به ارائه سرعت خواندن ترتیبی برابر با ۵۱۵ مگابایت و سرعت نوشتن ترتیبی به میزان ۴۹۰ مگابایت بر ثانیه است. برقراری ارتباط میان حافظه SSD کمپانی PNY با مادربرد توسط پورت SATA 6Gb/s صورت می‌پذیرد و البته با مادربرد‌های دارای پورت SATA 3Gb/s یا همان ساتا ۲ نیز سازگاری دارد. هر چند بهره گیری از آن روی مادربرد‌های قدیمی سبب کاهش سرعت خواندن و نوشتن شده و عملکرد درایو سالید را کاهش می‌دهد.

در صورتی که قصد دارید نصب بازی‌های فوتبالی مورد نظر را نیز به حافظه SSD موکول کنید، باید یک درایو دارای حداقل ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت را در نظر بگیرید که نیازمند پرداخت هزینه بیشتر است.

  1. ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت بر پایه رابط SATA 6Gb/s
  2. سرعت خواندن ترتیبی برابر با ۵۱۵ مگابایت بر ثانیه
  3. سرعت نوشتن ترتیبی برابر با ۴۹۰ مگابایت بر ثانیه
  4. برخورداری از چیپ ست حافظه ۳D TLC
  5. سرعت و قیمت بسیار مناسب
  6. فرم فکتور ۲٫۵ اینچی با ضخامت ۷ میلی متر

هارد Toshiba P300

هارد دیسک

همانطور که در بخش پیشین توضیح دادیم، برای کاهش هزینه‌های خریداری سیستم پیشنهادی گیمینگ از درایو سالید با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت استفاده کردیم که برای نصب سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی مناسب است. از این رو برای نصب بازی‌ها باید به هارد دیسک اکتفا کنید که برای این منظور، هارد دیسک Toshiba P300 با ظرفیت ۱ ترابایت مورد پسند واقع گردید. سرعت چرخش این محصول ۷۲۰۰ دور در دقیقه بوده و با توجه به پشتیبانی از رابط SATA 6Gb/s می‌توانید سرعت انتقال داده قابل قبولی را از آن دریافت کنید. حجم بافر هارد دیسک ۱ ترابایتی توشیبا برابر با ۶۴ مگابایت بوده که مقداری متداول در میان سایر محصولات موجود در بازار به شمار می‌رود.

هارد دیسک توشیبا به سنسور شوک مجهز شده تا در صورت تکان‌های ناگهانی و شدید به میزان ۷۰G، فعالیت درایو را برای مدت ۲ میلی ثانیه قطع کند. توان مصرفی این محصول در حالت بیکاری در حدود ۴ وات و در حالت فعالیت خواندن و نوشتن نیز در حدود ۶٫۵ وات است. هارد دیسک توشیبا مدل P300 با ظرفیت ۱ ترابایت به عنوان یکی از خوش قیمت ترین و پر سرعت ترین هارد دیسک‌های چند منظوره بازار به شمار می‌رود که برای کاربرد گیمینگ نیز عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

  1. ظرفیت ۱ ترابایت
  2. سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه
  3. حجم بافر ۶۴ مگابایت
  4. مقاومت در برابر شوک به میزان ۷۰G
  5. پشتیبانی از رابط SATA 6Gb/s
  6. حداکثر توان مصرفی ۶٫۵ وات

سیستم پیشنهادی گیمینگ میان رده اقتصادی برای اجرای دو بازی محبوب فیفا ۲۲ و eFootball 2022 در وضوح تصویر Full HD و حتی ۲K با نرخ فریم بسیار عالی قابل استفاده است. با بهره گیری از قطعات معرفی شده می‌توانید نرخ فریم بالایی را در این دو بازی تجربه کرده و حتی در سایر بازی‌ها نیز با دوستان خود به رقابت بر سر کسب فریم بیشتر بپردازید. این کانفیگ قابلیت ارتقای آسان و سریع در بخش‌های پردازنده مرکزی، حافظه رم، کارت گرافیک (حداکثر مدل GTX 1660) و درایو سالید را بدون نیاز به تعویض پاور دارد و عملکردی عالی و پایدار را ارائه می‌دهد.


لینک به مطلب اصلی در وب سایت پارسی گیم

1 thought on “راهنمای خرید سیستم گیمینگ مخصوص بازی فیفا ۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *