سیستم پیشنهادی گیمینگ پایین رده با بودجه ۱۱ میلیون تومان

0
سیستم پیشنهادی گیمینگ پایین رده با بودجه 11 میلیون تومان

سیستم پیشنهادی گیمینگ پایین رده با بودجه 11 میلیون تومان

زمان تقریبی برای مطالعه: 10 دقیقه

پس از معرفی سیستم‌های پیشنهادی گیمینگ در محدوده قیمت‌های متوسط و گران‌قیمت و بنابر درخواست کاربران وب سایت پارسی گیم، تصمیم گرفتیم تا یک سیستم پیشنهادی گیمینگ با حداقل بودجه و کارایی بسیار مناسب را معرفی کنیم. سیستم گیمینگ جدید پارسی گیم با بودجه اندکی بالاتر از ۱۱ میلیون تومان به سخت‌افزار مناسبی برای اجرای بازی در وضوح تصویر Full HD مجهز شده و در بسیاری از بازی‌ها می‌تواند نرخ فریم قابل قبولی ارائه دهد.

سیستم پیشنهادی گیمینگ به همراه تمامی لوازم با بودجه ۱۱ میلیون تومان – (پایین رده)

در توضیحات هر قطعه، دلیل انتخاب آن نیز عنوان شده تا به بخش اعظمی از سؤالات احتمالی پاسخ داده شود. البته می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.

نام قطعه مدل قطعه قیمت تقریبی
مادربرد MSI H310M PRO-VHL ۱,۵۰۰,۰۰۰
پردازنده مرکزی Intel Core i3-8100 ۲,۰۰۰,۰۰۰
کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1650 SUPER GAMING 4GB GDDR6 ۴,۴۰۰,۰۰۰
خنک کننده ThermalRight True Spirit 120M ۵۴۰,۰۰۰
SSD Lexar NS100 512GB ۱,۲۱۰,۰۰۰
رم Kingston HyperX FURY 8GB DDR4 2400 CL15 ۷۷۰,۰۰۰
پاور GAMDIAS KRATOS E1 500W ۶۴۵,۰۰۰
کیس GREEN PARS EVO ۴۲۰,۰۰۰
 قیمت تمام شده یازده میلیون و چهارصد و هشتاد و پنج هزار تومان  ۱۱,۴۸۵,۰۰۰
قیمت های ذکر شده بر اساس بازار تهران در اردیبهشت ماه ۹۹ به همراه گارانتی ثبت شد است.

مادربرد (Motherboard)

MSI H310M PRO-VHL

MSI H310M PRO-VHL

برای پشتیبانی از پردازنده‌های نسل هشتم Intel به مادربردهای مجهز به چیپ ست های سری ۳۰۰ نیاز دارید و مادربردهای سری H310 یکی از اقتصادی‌ترین و مناسب‌ترین مدل‌ها به شمار می‌روند. قیمت مادربردهای مجهز به چیپ ست H310 در بازار داخلی نیز بسیار مناسب هستند و می‌توانید در حال حاضر با بودجه ۱٫۵ میلیون تومان موفق به خریداری مادربرد MSI H310M PRO-VHL شوید.

این مادربرد با بهره‌گیری از مدار تغذیه ۵ فاز، گزینه‌ای بسیار عالی برای پشتیبانی از پردازنده‌ای مانند Core i3-8100 به شمار می‌رود و امکانات قابل قبولی نیز توسط آن ارائه می‌شود. دو اسلات حافظه موجود روی آن می‌توانند از حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه رم به صورت چینش دو کاناله و با فرکانس استاندارد ۲۶۶۶ مگاهرتز پشتیبانی کنند. این حجم از حافظه، حتی برای یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای بسیار مناسب است و باوجود فرکانس استاندارد ۲۶۶۶ مگاهرتز نیز پهنای باند قابل قبولی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یک اسلات PCI Express 3.0 x16 با بهره‌گیری از شیلد محافظ فلزی برای نصب انواع کارت گرافیک حرفه‌ای و سنگین‌وزن مورداستفاده قرار می‌گیرد، هرچند با توجه به سطح کاربری مادربرد MSI H310M PRO-VHL نیازی به خریداری و نصب کارت گرافیک حرفه‌ای و سنگین‌وزن وجود ندارد، اما وجود شیلد محافظ سبب افزایش طول عمر اسلات PCI Express 3.0 می‌شود.

از سایر امکانات این مادربرد می‌توان به کارت صدای ۷٫۱ کاناله، چهار کانکتور ساتا ۳، چهار پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.1، پورت PS/2 برای اتصال ماوس یا کیبرد قدیمی، شبکه سیمی گیگابیتی و خروجی‌های تصویری VGA و HDMI اشاره کرد.

  1. مدار تغذیه ۵ فاز
  2. دو اسلات حافظه رم DDR4
  3. پشتیبانی از ۳۲ گیگابایت حافظه رم با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز
  4. اسلات PCI Express 3.0 x16 مجهز به شیلد محافظ
  5. خروجی‌های تصویری VGA و HDMI
  6. دو پورت USB 3.1
  7. چهار پورت USB 2.0
  8. شبکه سیمی گیگابیتی
  9. کارت صدای ۷٫۱ کانال

پردازنده (CPU)

Intel Core i3-8100

Intel Core i3-8100

درگذشته نه‌چندان دور، خریداری یک پردازنده Core i3 برای سیستم پیشنهادی گیمینگ پیشنهاد نمی‌شد و دلیل آن‌هم عدم وجود مشخصات فنی قابل توجه از جمله تعداد هسته و فرکانس کاری بالا بود. در نسل هشتم از پردازنده سری Core اینتل و در رأس آن‌ها پردازنده Core i3-8100 با بهره‌گیری از تعداد ۴ هسته و ۴ رشته پردازشی و فرکانس پایه ۳٫۶ گیگاهرتز قدرت بسیار مناسبی برای اجرای بازی‌ها در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

این پردازنده چهار هسته‌ای با استفاده از فناوری ساخت ۱۴ نانومتری و بر پایه معماری Coffee Lake تولیدشده که در حقیقت با احتساب پردازنده‌های نسل دهم، محصولی متعلق به دو نسل پیش است. سی پی یو اینتل مدل Core i3-8100 برای افزایش سرعت پردازش دستورات به ۶ مگابایت حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) مجهز شده که مقدار مناسبی برای پردازنده‌ای در این سطح به شمار می‌رود.

مشاهده  سیستم گیمینگ میان رده با بودجه 52 میلیون تومان

اینتل در این پردازنده از فناوری‌هایی مانند توربو بوست و هایپر تریدینگ استفاده نکرده و به همین دلیل تعداد رشته‌ها همانند تعداد هسته‌ها بوده و فرکانس کاری نیز فقط شامل فرکانس پایه ۳٫۶ گیگاهرتز می‌شود. با توجه به اینکه Core i3-8100 فاقد پسوند K و ساختار ضریب باز است، امکان اورکلاک و دستیابی به فرکانس بالاتر برای آن وجود ندارد، اما بااین‌حال قدرت بسیار مناسبی را نسبت به محصولات هم قیمت خود در بازار ارائه می‌دهد.

سی پی یو Core i3-8100 در بنچمارک PassMark موفق به کسب امتیاز قابل‌توجه ۶۲۵۰ شده که اختلاف بسیار کمی با پردازنده قدرتمند Core i7-3770 دارد. هرچند آن‌ها ۵ نسل با یکدیگر اختلاف دارند، اما به‌هرحال نمی‌توان از قدرت بالای ۳۷۷۰ به‌سادگی عبور کرد. بنچمارک های منتشرشده از پردازنده ۸۱۰۰ نشان می‌دهند که محصولی بسیار مناسب برای اجرای گیم در وضوح Full HD و پردازش‌های اختصاصی در حوزه گیم به شمار می‌شود.

  1. چهار هسته و چهار رشته پردازشی
  2. فرکانس کاری ۳٫۶ گیگاهرتز
  3. ۶ مگابایت حافظه نهان سطح سوم
  4. معماری ریزپردازنده Coffee Lake
  5. فناوری ساخت ۱۴ نانومتری

حافظه رم (RAM)

Kingston HyperX FURY

Kingston HyperX FURY 8GB DDR4 2400 CL15

با توجه به اینکه مادربرد MSI H310M PRO-VHL همانند محصولات هم‌رده خود از دو اسلات حافظه بهره می‌برد و بر اساس بودجه کل به میزان ۱۱ میلیون، تصمیم گرفتیم تا یک ماژول رم DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز را برای سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت پارسی گیم در نظر بگیریم. به‌این‌ترتیب می‌توانید در آینده، یک ماژول ۸ گیگابایتی دیگر به سیستم گیمینگ خود اضافه کنید تا مجموع حافظه رم شما به ۱۶ گیگابایت افزایش یابد.

ماژول ۸ گیگابایتی Kingston HyperX FURY با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز و زمان‌بندی CL15 یک گزینه ایده آل برای کامپیوترهای گیمینگ میان رده با بودجه محدود به شمار می‌رود. به دلیل بهره‌مندی از چیپ ست های حافظه با کیفیت و هیت سینک آلومینیومی برای دفع حرارت، می‌توانید روی این محصول حساب ویژه‌ای باز کنید.

هر چند ماژول‌های حافظه DDR4 دیگر با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز نیز در بازار موجود است، اما زمان‌بندی آن‌ها بیشتر از ماژول کینگستون است و به‌این‌ترتیب تصمیم گرفتیم تا فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز با زمان‌بندی CL15 را انتخاب کنیم. سایر ماژول‌های موجود در بازار در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان فاقد هیت سینک هستند که در درازمدت سبب افت عملکرد و طول عمر می‌شود.

  1. یک ماژول ۸ گیگابایتی
  2. فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز
  3. زمان‌بندی CL15
  4. ولتاژ کاری ۱٫۲ ولت
  5. هیت سینک آلومینیومی
  6. چیپ ست های حافظه با کیفیت
  7. پشتیبانی از فناوری XMP
  8. قابلیت اورکلاک آسان

کارت گرافیک (VGA)

ASUS ROG STRIX GTX 1650

ASUS ROG STRIX GTX 1650 SUPER GAMING 4GB GDDR6

حجم بسیار زیادی از قدرت موردنیاز کامپیوتر گیمینگ توسط کارت گرافیک تأمین می‌شود و ازاین‌رو کارت گرافیک ایسوس مدل ROG STRIX GTX 1650 SUPER GAMING مجهز به ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 را برای سیستم پیشنهادی گیمینگ انتخاب کردیم. کارت ایسوس با استفاده از پردازنده گرافیکی ۱۲ نانومتری TU116 و تعداد ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ترانزیستور، قدرت بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد.

چهار گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 به کار رفته در این محصول با فرکانس مؤثر ۱۲۰۰۲ مگاهرتز و رابط حافظه ۱۲۸ بیتی می‌تواند پهنای باند ۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه را ارائه دهد. تعداد ۱۲۸۰ هسته پردازشی CUDA، تعداد ۸۰ واحد TMU و ۳۲ واحد ROP از جمله ویژگی‌های این کارت به شمار می‌روند.

خنک‌کننده دو اسلاتی مجهز به لوله انتقال حرارت با آلیاژ مس و روکش نیکل به همراه دو عدد فن می‌تواند دمای پردازنده گرافیکی TU116 را به‌خوبی کنترل کند. مدل‌های سری TUF ایسوس از قیمت به‌مراتب کمتری برخوردارند، اما به دلیل عدم استفاده از لوله انتقال حرارت و هیت سینک های ضعیف با مشکل حرارت بالا مواجه هستند و به همین دلیل کارت گرافیک ROG STRIX GTX 1650 SUPER GAMING را برگزیدیم.

فرکانس پایه کارت گرافیک در حالت گیمینگ برابر با ۱۵۳۰ مگاهرتز و در حالت اورکلاک نیز ۱۷۸۵ مگاهرتز تعیین‌شده است. فرکانس‌های ذکرشده در پروفایل اورکلاکینگ به ترتیب ۱۵۳۰ مگاهرتز و ۱۸۱۵ مگاهرتز است که به‌این‌ترتیب قدرت پردازشی بسیار مناسبی برای اجرای بازی‌ها در وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل ارائه می‌دهد. توان موردنیاز کارت گرافیک ایسوس توسط یک کانکتور ۶ پین PCI تأمین می‌شود و برای راه‌اندازی سیستم مجهز به آن، به یک منبع تغذیه استاندارد با حداقل توان ۳۵۰ وات نیاز دارید.

  1. پردازنده گرافیکی TU116 انویدیا
  2. تعداد ۱۲۸۰ هسته پردازشی CUDA
  3. تعداد ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ترانزیستور
  4. ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6
  5. پهنای باند حافظه ۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه
  6. فرکانس پایه ۱۵۳۰ مگاهرتز
  7. فرکانس اورکلاک ۱۸۱۵ مگاهرتز
  8. یک کانکتور ۶ پین پاور
مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده با بودجه ۸۲ میلیون تومان – دی 1402

حافظه SSD

Lexar NS100 512GB

Lexar NS100 512GB

در سیستم پیشنهادی گیمینگ وب‌سایت پارسی گیم تصمیم گرفتیم تا فقط یک درایو ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD انتخاب کنیم و در میان محصولات موجود در بازار، درایو سالید Lexar NS100 را در نظر گرفتیم. چیپ ست های حافظه این درایو سالید از نوع TLC هستند و سرعت خواندن ترتیبی به میزان ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهند.

برای نصب درایو سالید لکسار مدل NS100 با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت به یک کانکتور ساتا ۳ (با پهنای باند ۶ گیگابیت بر ثانیه) نیاز دارید. کنترلر قدرتمند به‌کاررفته در این محصول، وظیفه مدیریت چیپ ست های حافظه را برعهده‌گرفته و به همین دلیل می‌توان انتظار عملکرد قابل‌توجهی از درایو سالید Lexar NS100 داشت. این محصول با توجه به قیمت و ظرفیت خود، سرعت بالایی در مقایسه با محصولات هم‌رده ارائه می‌دهد.

چیپ ست های به کار رفته در درایو سالید لکسار با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت می‌توانند حداکثر طول عمر به میزان ۲۵۶ ترابایت نوشتن داده‌ها را ارائه دهند. میزان شوک قابل‌تحمل توسط این SSD به میزان ۱۵۰۰G و به مدت نیم ثانیه است.

  1. چیپ ست های TLC 3D NAND FLASH
  2. سرعت خواندن ترتیبی ۵۲۰ مگابایت
  3. مقاومت در برابر شوک به میزان ۱۵۰۰G
  4. رابط ساتا ۳ با پهنای باند ۶ گیگابیت بر ثانیه

کیس (CASE)

GREEN PARS EVO

GREEN PARS EVO

برخلاف بسیاری از وب‌سایت‌ها که سیستم پیشنهادی گیمینگ غیراصولی و غیراستاندارد ارائه می‌دهند، در وب سایت پارسی گیم همواره به این موضوع اعتقاد داریم که هزینه خریداری کامپیوتر گیمینگ باید به درستی در میان تمامی قطعات توزیع شود. در این راستا باید از پرداخت هزینه هنگفت و بی‌دلیل برای برخی از قطعات پرهیزکرده و نباید همه‌چیز را فدای زیبایی و ظاهر کرد.

کیس وظیفه نگهداری از قطعات مختلف را در یک فضای استاندارد و اصولی دارد و در پروسه خریداری این کالا، پرداخت هزینه بسیار زیاد به‌منزله انتخاب بهترین کالای متناسب با نیاز شما نیست. از این رو در سیستم پیشنهادی گیمینگ با بودجه اندکی بالاتر از ۱۱ میلیون تومان، کیس گرین مدل PARS EVO را انتخاب کردیم که با قیمت حدود ۴۲۰ هزار تومان، گزینه‌ای بی نظیر به شمار می‌رود.

بدنه باکیفیت و فضای مناسب برای نصب قطعات حرفه‌ای از جمله کارت گرافیک به طول ۳۹۰ میلی متر برای تمامی اسلات ها و نصب خنک‌کننده پردازنده با ارتفاع ۱۶۰ میلی‌متر از مهم‌ترین ویژگی‌های کیس گرین مدل PARS EVO به شمار می‌روند. ساختار کیس به صورت اسکلت معکوس طراحی شده و پاور در قسمت زیرین سینی کیس و درون یک محفظه مخفی قرار می‌گیرد.

سبک طراحی این کیس به گونه ایست که حتی به دلیل وجود دو درگاه نصب درایو نوری ۵٫۲۵ اینچی، باز هم تمام فضای داخلی در دسترس شما قرار دهد تا قطعات حرفه‌ای خود را درون آن نصب کنید. امکان نصب انواع خنک‌کننده مایع مجهز به رادیاتور ۱۲۰ تا ۲۸۰ میلی‌متری در نقاط مختلف کیس وجود دارد. همچنین قابلیت نصب ۷ عدد فن درون کیس گرین پارس اوو وجود دارد و یک عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری از نوع FDB روی پنل پشت توسط شرکت سازنده نصب‌شده است.

فضای موردنیاز برای نصب ۵ عدد درایو ۲٫۵ اینچی و دو عدد درایو ۳٫۵ اینچی در این محصول در نظر گرفته‌شده که نیاز کاربران حرفه‌ای را به‌طور کامل برطرف می‌سازد. در پنل جلوی کیس نیز یک عدد پورت USB 3.0، دو عدد USB 2.0، جک‌های صوتی و کلیدهای ریست و پاور وجود دارند.

  1. طراحی اسکلت معکوس
  2. فرم فکتور Mid Tower
  3. قابلیت نصب کارت گرافیک به طول ۳۹۰ میلی متر
  4. قابلیت نصب خنک کننده پردازنده با ارتفاع ۱۶۰ میلی متر
  5. قابلیت نصب ۷ عدد فن
  6. قابلیت نصب خنک کننده مایع ۱۲۰ تا ۲۸۰ میلی‌متری
  7. قابلیت نصب ۵ عدد درایو ۲٫۵ اینچی و ۲ درایو ۳٫۵ اینچی
  8. محفظه مخفی برای نصب پاور
  9. پورت‌های USB 3.0، USB 2.0 و جک‌های صوتی در پنل جلو
مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ اقتصادی با بودجه 40 میلیون تومان

منبع تغذیه (POWER)

GAMDIAS KRATOS E1 500W

GAMDIAS KRATOS E1 500W

توان مصرفی مورد نیاز قطعات انتخابی برای سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت پارسی گیم در حدود ۳۰۰ وات است و با توجه به اینکه کارت گرافیک ایسوس به یک عدد کانکتور ۶ پین PCI نیاز دارد و در نظر گرفتن قابلیت ارتقا، در نهایت پاور ۵۰۰ واتی گیم دیاس مدل KRATOS E1 را انتخاب کردیم. این محصول از استاندارد راندمان ۸۰PLUS پشتیبانی می کند و ساختار کابل‌کشی آن نیز از نوع غیر ماژولار است.

با توجه به پاورهای موجود در بازار، برای خریداری یک پاور ۵۰۰ وات استاندارد باید مبلغ زیادی پرداخت کنید، اما قیمت بسیار مناسب پاور گیم دیاس مدل KRATOS E1، آن را به گزینه‌ای بی‌نظیر تبدیل کرده است. بهره‌مندی از یک عدد فن RGB زیبا باقابلیت تنظیم نورپردازی، علاوه بر عملیات خنک‌سازی مدار داخلی منبع تغذیه، ظاهر زیبایی به اسمبل شما می‌بخشد. هرچند محفظه مخفی کیس گرین پارس اوو، شما را از این ویژگی بی بهره می‌گذارد.

در بخش کانکتورها، دو عدد کانکتور ۲+۶ پین برای نصب انواع کارت گرافیک حرفه‌ای در نظر گرفته‌شده است. مدارهای محافظتی پاور شامل UVP (محافظت در برابر افزایش شدت ولتاژ)، مدار OPP (محافظت در برابر افزایش توان مصرفی سیستم) و درنهایت مدار SCP (محافظت در برابر اتصال کوتاه) می‌شود.

  1. توان ۵۰۰ وات پیوسته و واقعی
  2. استاندارد راندمان ۸۰PLUS (بازدهی ۸۰ درصد)
  3. دو عدد کانکتور ۲+۶ پین کارت گرافیک
  4. پنج عدد کانکتور ساتا
  5. مدارهای محافظتی UVP، OPP و SCP
  6. فن خنک‌کننده مجهز به نورپردازی RGB باقابلیت تنظیم

خنک کننده پردازنده (CPU Fan)

ThermalRight True Spirit 120M

ThermalRight True Spirit 120M

پردازنده‌های Core i3 در نسل‌های گذشته نیازی به خنک‌کننده پردازنده به‌جز همان ایرکولر موجود به همراه CPU نداشتند، اما پردازنده Core i3-8100 به دلیل برخورداری از ۴ هسته و چهار رشته با فرکانس ۳٫۶ گیگاهرتز، به یک ایرکولر مناسب نیاز دارد.

ایرکولر ترمال رایت True Spirit 120M با استفاده از چهار لوله انتقال حرارت با آلیاژ مس و روکش نیکل و بهره‌مندی از هیت سینک‌های آلومینیومی با کیفیت ساخت بالا و فن ۱۲۰ میلی‌متری، قدرت بسیار مناسبی برای کنترل دمای پردازنده Core i3-8100 ارائه می‌دهد. قطر لوله‌های انتقال حرارت به‌کاررفته در این خنک‌کننده برابر با ۶ میلی‌متر است و به‌این‌ترتیب دمای پردازنده را به‌سرعت و باقدرت بسیار خوب به هیت سینک و مسیر جریان هوای تولیدشده از فن منتقل می‌کند.

فن ۱۲۰ میلی‌متری با سرعت ۶۰۰ تا ۱۳۰۰ دور در دقیقه می‌تواند شدت‌جریان هوای حدود ۵۰ CFM را تولید کند. نویز تولیدشده توسط آن در حداکثر سرعت چرخش حدود ۲۵ دسی‌بل است که در این شرایط نویز آن به‌هیچ‌وجه احساس نمی‌شود. این خنک‌کننده خوش قیمت و کارآمد می‌تواند به‌خوبی دمای پردازنده اینتل مدل Core i3-8100 و حتی مدل‌های Core i5 و Core i7 را کنترل کند.

  1. چهار لوله انتقال حرارت با آلیاژ مس خالص و روکش نیکل
  2. قطر ۶ میلی‌متری لوله‌های انتقال حرارت
  3. سطح تماس مستقیم خنک‌کننده با پردازنده
  4. یک عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری
  5. سرعت چرخش فن در محدوده ۶۰۰ تا ۱۳۰۰ دور در دقیقه
  6. شدت‌جریان هوای ۱۶ CFM
  7. نویز ۲۵٫۴ دسی‌بل

لینک به مطلب اصلی در وب سایت پارسی گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *