اپلیکیشن ایرانسل من فقط با اینترنت ایرانسل کار می کند (محدودیت دسترسی با اینترنت خانگی!)

0
اپلیکیشن ایرانسل من فقط با اینترنت ایرانسل کار می کند (محدودیت دسترسی با اینترنت خانگی!)

اپلیکیشن ایرانسل من فقط با اینترنت ایرانسل کار می کند (محدودیت دسترسی با اینترنت خانگی!)

زمان تقریبی برای مطالعه: 3 دقیقه

اپلیکیشن ایرانسل من یک نرم افزار کاربردی برای دارندگان سیم کارت های این اپراتور به منظور فعال سازی بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک و موارد دیگری از جمله مشاهده کارکرد خط و پرداخت قبض (برای سیم کارت های دائمی) است. اپلیکیشن ایرانسل به تازگی رفتار عجیبی از خود به نمایش گذاشته، به این صورت که برای استفاده از آن فقط باید به اینترنت این اپراتور متصل شوید و دسترسی به آن از طریق اینترنت خانگی (ADSL) غیر ممکن است!

پس از چندین و چند بار اجرای اپلیکیشن ایرانسل من با استفاده از اینترنت خانگی مخابرات، متوجه عدم دسترسی به رابط کاربری آن شدم و تلاش برای دسترسی به آن با استفاده از اینترنت خانگی سایر سرویس دهندگان از جمله آسیاتک و پارس آنلاین نیز به در بسته خورد.

معنی پسوند پردازنده های اینتل چیست؟ (رمز گشایی پسوند پردازنده های Intel)

در حالیکه اپلیکیشن ایرانسل من به عنوان بهترین و سریع ترین روش برای فعال سازی اینترنت، مشاهده کارکرد و پرداخت قبض به شمار می رود، اما اپراتور محبوب ایران سیاست عجیبی برای دسترسی کاربران اتخاذ کرده است. در شرایطی که اینترنت سیم کارت شما به پایان برسد و خط شما هم بدهی دارد و باید ابتدا قبض خود را پرداخت و سپس سرویس جدید اینترنت را فعال کنید، دسترسی به اپلیکیشن بدون وجود اینترنت ایرانسل غیر ممکن خواهد بود.

در این شرایط برای پرداخت بدهی و فعال سازی اینترنت باید دست به دامان کدهای دستوری USSD شوید و نکته جالب توجه این است که سرویس USSD بارها توسط وزیر ارتباطات و سایر کارشناسان امنیتی به عنوان یک روش نا امن معرفی شده است. حال این پرسش مطرح می شود که در شرایط اتمام بسته اینترنت و عدم وجود شارژ کافی روی سیم کارت یا وجود بدهی برای سیم کارت های دائمی، چه روشی به جز کدهای دستوری نا امن برای دسترسی به اپلیکیشن وجود دارد؟

مشاهده  بررسی ماوس MSI CLUTCH GM70

برای بررسی این شرایط بارها تلاش کردم تا با استفاده از اینترنت خانگی، اپلیکیشن ایرانسل من را اجرا کنم، اما در کمال تعجب روی صفحه Load متوقف شدم. اما به محض فعال سازی اینترنت ایرانسل، دسترسی به اپلیکیشن اختصاصی اپراتور محبوب، امکان پذیر شد. پرسش بعدی این است که ایرانسل بر اساس چه طرز تفکر و هدفی، دسترسی کاربران را روی اینترنت خانگی محدود کرده است؟

مسئله بعدی که در خصوص اپلیکیشن ایرانسل من با آن مواجه شدم، پیغام نا امن بودن اتصال اینترنت ۴٫۵G ایرانسل بوده و حتی اجرای آن با استفاده از اینترنت اپراتور همراه محبوب به دلایل امنیتی غیر ممکن بود! این پیغام در حالی نمایش داده شد که در لحظه اجرای اپلیکیشن، هیچ سرویس تغییر آی پی یا به اصطلاح پراکسی روی گوشی فعال نبود و اتصال عادی اینترنت نیز به عنوان اتصال نا امن تشخیص داده شد!

لینک به مطلب اصلی در وب سایت بنچیمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *