سیستم پیشنهادی گیمینگ ۴K و رندرینگ با بودجه ۵۳ میلیون تومان

11
سیستم پیشنهادی گیمینگ 4K و رندرینگ با بودجه 53 میلیون تومان

سیستم پیشنهادی گیمینگ 4K و رندرینگ با بودجه 53 میلیون تومان

زمان تقریبی برای مطالعه: 10 دقیقه

سیستم پیشنهادی گیمینگ هفته دوم فروردین ۱۳۹۹ با قطعاتی بسیار قدرتمند، توان اجرای بازی های جدید با وضوح ۴K و همچنین قابلیت کار به عنوان سیستم رندرینگ را دارد. قدرتمندترین پردازنده نسل سوم سری رایزن AMD که به تازگی در بازار داخلی موجود شده به همراه کارت گرافیک پرچمدار RTX 2080 Ti ترکیبی ایده آل برای اجرای بازی ها در وضوح تصویر ۴K را به وجود می آورند.

پردازنده AMD RYZEN 9 3900X : قیمت ۱۱٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان

پردازنده بسیار قدرتمند AMD که به تعداد ۱۲ هسته و ۲۴ رشته پردازشی مجهز بوده و با فرکانس پایه قابل توجه ۳٫۸ گیگاهرتز فعالیت می کند، بهترین گزینه برای سیستم پیشنهادی گیمینگ به شمار می رود. در صورت فعال سازی فناوری توربو بوست، فرکانس کاری پردازنده به ۴٫۶ گیگاهرتز افزایش می یابد. معماری ریز پردازنده Zen 2 با فناوری ساخت ۷ نانومتری سبب می شوند تا امکانات کلی پردازنده قدرتمند RYZEN 9 3900X در سطح بسیار خوبی قرار گیرد و کمتر محصولی در بازار می تواند با آن رقابت کند.

شش مگابایت حافظه نهان سطح دوم (L2 Cache) و ۶۴ مگابایت حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) به خوبی می تواند سرعت پردازش را در این محصول گران قیمت ای ام دی افزایش دهد. پردازنده قدرتمند AMD با بهره گیری از مشخصاتی که ذکر شد و همچنین عدم وجود واحد گرافیکی مجتمع به توانی در حدود ۱۰۵ وات نیاز دارد که بسیار عالی است.

این پردازنده در مقایسه با سایر محصولات کلاس دسکتاپ اینتل، بالاترین امتیاز را در بنچمارک PassMark به دست آورده و در حقیقت هیچ رقیبی ندارد. اختلاف میان RYZEN 9 3900X و پردازنده Core i9-9900KS در این بنچمارک بیش از ۱۲۰۰۰ امتیاز است که به خوبی اختلاف آنها را در قدرت پردازشی اثبات می کند.

سیستم پیشنهادی گیمینگ 4K و رندرینگ با بودجه 53 میلیون تومان

مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS : قیمت ۴٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان

برای پشتیبانی از پردازنده های نسل سوم رایزن و بهره گیری از تمام قابلیت ها و فناوری های جدید، به مادربرد های دارای چیپ ست AMD X570 نیاز دارید و مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS به عنوان مادربرد منتخب در سیستم پیشنهادی گمینگ ، یکی از بهترین گزینه ها از نظر امکانات، عملکرد و قیمت به شمار می رود.

چهار اسلات حافظه رم موجود روی مادربرد، می توانند از حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس ۴۴۰۰ مگاهرتز به صورت دو کاناله پشتیبانی می کنند. ام اس آی برای خنک سازی چیپ ست X570 از یک عدد فن به همراه هیت سینک آلومینیومی استفاده کرده تا عملکرد سیستم در دراز مدت دچار افت نشود.

وجود اسلات PCI 4.0 برای نصب جدیدترین کارت گرافیک های AMD کاربرد دارد، با این حال از کارت گرافیک های رابط PCI 3.0 نیز پشتیبانی می کند. دو اسلات PCI Express موجود روی مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS از فناوری دو کارت گرافیک همزمان به نام CrossfireX پشتیبانی می کند تا عملکرد گرافیکی کامپیوتر گیمینگ خود را به شدت افزایش دهید.

از سایر امکانات این مادربرد حرفه ای می توان به کارت صدای ۷٫۱ کاناله، پورت Optical صوتی، اسلات M.2 مجهز به هیت سینک خنک کننده، پورت ها و کانکتور های کامل، مدار تغذیه قدرتمند به همراه هیت سینک های آلومینیومی و سیستم نورپردازی اشاره کرد. مادربرد MSI در حال حاضر با قیمت بسیار مناسبی در بازار به فروش می رسد که با در نظر گرفتن امکانات گسترده آن، این محصول را به گزینه ای بی نظیر تبدیل کرده است.

سیستم پیشنهادی گیمینگ 4K و رندرینگ با بودجه 53 میلیون تومان

حافظه رم G. Skill TridentZ RGB DDR4 32GB 3200MHZ : قیمت ۴٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان

با توجه به اینکه سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت بنچیمو قرار است به اجرای بازی ها در وضوح ۴K بپردازد و برخی امور دیگر از جمله رندرینگ و امور مالتی تسک را انجام دهد، به طور حتم به یک پک حافظه رم DDR4 با حجم ۳۲ گیگابایت و فرکانس مناسب نیاز دارد. از این رو کیت حافظه رم ۳۲ گیگابایتی G. Skill TridentZ RGB متشکل از دو ماژول با ظرفیت ۱۶ گیگابایت و فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز را برای این سیستم در نظر گرفتیم.

مشاهده  راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده اینتل - 8 میلیون تومان

هر دو ماژول حافظه رم جی اسکیل به هیت سینک آلومینیومی به رنگ مشکی و دارای شانه مرتفع به همراه دیود های نوری RGB مجهز شده اند. در نتیجه اسمبل شما با استفاده از حافظه TridentZ RGB بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود. زمان پاسخدهی حافظه رم جی اسکیل برابر با CL15 (به صورت دقیق ۳۵-۱۵-۱۵-۱۵) است که با توجه به فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتزی آن بسیار عالی ارزیابی می شود.

سازگاری با مادربرد های جدید مجهز به چیپ ست های AMD و اینتل، ولتاژ کاری ۱٫۳۵ ولت، پشتیبانی از فناوری XMP 2.0 و قابلیت اورکلاک از جمله ویژگی های G. Skill TridentZ RGB به عنوان گزینه منتخب سیستم پیشنهادی گیمینگ به شمار می روند. از سوی دیگر کیفیت ساخت بالای هیت سینک آلومینیومی و چیپ ست های حافظه DDR4 به کار رفته در آن، نشان می دهد که مبلغ ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار برای آن ارزش پرداخت دارد.

سیستم پیشنهادی گیمینگ 4K و رندرینگ با بودجه 53 میلیون تومان

کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti GAMING TRIO 11GB : قیمت ۲۳٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان

در انتخاب کارت گرافیک برای سیستم پشینهادی گیمینگ باید بهترین و قدرتمندترین گزینه را در نظر گرفت، با این حال سعی کردیم پول اضافی برای خریداری کارت گرافیک نپردازیم. از این رو گزینه ای بهتر و قدرتمندتر از کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti GAMING TRIO 11GB در بازار نیافتیم که با قیمت بسیار مناسبی در بازار به فروش می رسد.

این محصول یکی از تحسین شده ترین کارت گرافیک های گیمینگ برای اجرای بازی ها در وضوح تصویر ۴K به شمار می رود و نرخ فریم قابل قبولی را حتی در سنگین ترین بازی و خشمگین ترین موتور های گرافیکی ارائه می دهد. پردازنده گرافیکی به کار رفته در RTX 2080 Ti به تعداد قابل توجه ۴۳۵۲ هسته پردازشی CUDA مجهز شده که این محصول را به قدرتمندترین کارت گرافیک دسکتاپ جهان تبدیل کرده است.

فرکانس بوست پردازنده گرافیکی برابر با ۱۶۳۵ مگاهرتز بوده و خنک سازی مجموعه GPU، مدار تغذیه و چیپ ست های حافظه بر عهده هیت سینک آلومینیوم بزرگ، لوله های انتقال حرارت و سه عدد فن قرار دارد. سیستم خنک کننده کارت گرافیک MSI به نورپردازی RGB مجهز شده تا بر اساس سلیقه خود نسبت به تعیین رنگ و افکت های آن اقدام کنید.

یازده گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 در این کارت گرافیک قدرتمند با فرکانس موثر ۱۴۰۰۰ مگاهرتز فعالیت می کنند و با توجه به رابط حافظه ۳۵۲ بیتی می توانند پهنای قابل توجهی را در دسترس کاربران قرار دهند. توان مصرفی کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti GAMING TRIO برابر با ۳۰۰ وات است و برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ مجهز به آن به یک پاور با حداقل توان ۶۰۰ وات نیاز دارید.

سیستم پیشنهادی گیمینگ 4K و رندرینگ با بودجه 53 میلیون تومان
کیس Cooler Master Master Case H500 : قیمت ۲٫۵۶۰٫۰۰۰ تومان

برای نصب قطعات حرفه ای انتخاب شده برای سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت بنچیمو، کیس بسیار زیبا و بی نظیر کولرمستر مدل Master Case H500 را انتخاب کردیم. این کیس یکی از جدیدترین محصولات کولرمستر است که به بازار داخلی قدم گذاشته و امکانات قابل توجهی دارد.

بدنه با کیفیت و ابعاد قابل قبول برای نصب حرفه ای ترین قطعات از جمله ویژگی های بارز آن به شمار می روند. در این کیس زیبا می توانید انواع کارت گرافیک حرفه ای به طول ۴۱۰ میلی متر و سیستم های خنک کننده بادی و آبی را نصب کنید. درون کیس Master Case H500 کولرمستر می توانید حداکثر ۶ عدد فن نصب کنید که سه عدد از آنها توسط شرکت سازنده نصب شده است. یک عدد فن ۱۲۰ میلی متری در پنل پشت و دو عدد ۲۰۰ میلی متری در پنل جلو توسط کولرمستر نصب شده اند که هر سه مدل از نورپردازی RGB بهره می برند.

مشاهده  بررسی روتر توتولینک TOTOLINK N600R

پنل جلو و سقف کیس از فلز با طرح توری شکل و درب کناری نیز از شیشه حرارت دیده است. به این ترتیب می توانید ظاهر زیبای کیس و قطعات داخل آن را در معرض دید دوستان خود قرار دهید. پاور در این کیس درون یک محفظه مخفی نصب می شود و امکان نصب منبع تغذیه به طول ۱۸۰ میلی متر را دارید. همچنین برای نصب خنک کننده بادی، حداکثر فضایی با ارتفاع ۱۶۷ میلی متر در نظر گرفته شده است.

ابعاد کیس و طراحی فضای داخلی به گونه ایست که می توانید به سادگی رادیاتور ۲۴۰ میلی متری خنک کننده مایع پردازنده را در این بخش نصب کنید. پشتیبانی از مدیریت کابل کشی، قابلیت نصب دو عدد هارد دیسک ۳٫۵ اینچی، قابلیت نصب دو عدد درایو سالید یا هارد دیسک ۲٫۵ اینچی، دو عدد پورت USB 3.0 و دو عدد پورت USB 2.0 از جمله قابلیت های کیس کولرمستر Master Case H500 به شمار می روند.

سیستم پیشنهادی گیمینگ 4K و رندرینگ با بودجه 53 میلیون تومان
پاور Antec HCG850 Extreme GOLD : قیمت ۱٫۷۵۰٫۰۰۰ تومان

توان مصرفی کل سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت بنچیمو حدود ۷۰۰ وات است و از این رو یک پاور ۸۵۰ وات حرفه ای از برند معتبر Antec را برای آن انتخاب کردیم. پاور Ante HCG850 Extreme GOLD یکی از بهترین پاور های موجود در بازار به شمار می رود و امکانات بی نظیری برای استفاده در سیستم پیشنهادی گیمینگ دارد.

سیستم کابل کشی فول ماژولار به کاربران اجازه می دهد تا فقط کانکتور های مورد نیاز را به آن متصل کرده و همین موضوع از ازدحام کابل ها جلوگیری می کند. این محصول از استاندارد راندمان ۸۰PLUS GOLD بهره می برد که به این ترتیب میزان اتلاف انرژی آن بسیار کم (راندمان ۹۲ درصد، اتلاف انرژی ۸ درصد) خواهد بود. وجود ۸ مدار محافظ برای جلوگیری از بروز آسیب به پاور و سایر قطعات سیستم به کاربران تضمین می دهد که نگرانی کمتری نسبت به خرابی قطعات در شرایط افزایش یا کاهش ولتاژ، افزایش بیش از حد توان مصرفی، افزایش بیش از حد دمای پاور، اتصال کوتاه، کاهش شدت جریان و مواردی از این قبل تجربه کنند.

خنک سازی مدار داخلی پاور برعهده یک عدد فن ۱۳۵ میلی متری مجهز به فناوری Zero RPM Manager است که به پاور اجازه می دهد تا در توان های از پیش تعیین شده، بدون نیاز به چرخش فن فعالیت کند. فناوری اصلاح ضریب توان، کانکتور های متعدد از جمله دو عدد ۴+۴ پین پردازنده، شش عدد کانکتور ۲+۶ پین کارت گرافیک و ۱۰ عدد کانکتور ساتا از دیگر ویژگی های پاور حرفه ای Antec HCG850 Extreme GOLD به شمار می روند.

سیستم پیشنهادی گیمینگ 4K و رندرینگ با بودجه 53 میلیون تومان
خنک کننده SilverStone PF240-ARGB : قیمت ۳٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان

خنک سازی یک پردازنده قدرتمند دارای ۱۲ هسته و ۲۴ رشته پردازشی با فرکانس بالا، در توان کمتر خنک کننده ای مشاهده می شود و از این رو واترکولر سیکل بسته SilverStone PF240-ARGB را برای سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت بنچیمو انتخاب کردیم. این خنک کننده حرفه ای و زیبا به دو عدد فن از نوع ARGB مجهز شده که از سرعت چرخش ۶۰۰ تا ۲۲۰۰ دور در دقیقه بهره می برند.

بلاک خنک کننده نیز از آلیاژ مس خالص ساخته شده و سطح تماس مستقیمی با سطح پردازنده دارد. واتر پمپ به کار رفته در این محصول از نوع سه فاز و دارای ۶ قطب مغناطیسی برای چرخش با کمترین توان مصرفی و کمترین میزان نویز است. روی سطح بلاک نیز دیود های نوری از نوع ARGB مورد استفاده قرار گرفتند تا ظاهر جذاب تری به اسمبل شما ببخشد.

لوله های انتقال آب دارای روکش بافته شده از ایجاد صدمات مختلف به آن جلوگیری می کند و ضخامت بیشتر آنها نیز سبب انتقال حجم بالاتری از کولانت به سمت رادیاتور و بلاک پردازنده می شود. قابلیت ARGB موجود در فن ها و واتربلاک سیلوراستون با نرم افزار های نورپردازی شرکت های مختلف از جمله MSI، گیگابایت، ازراک، ایسوس و بایواستار سازگاری دارد.

مشاهده  راهنمای خرید مانیتور گیمینگ با کیفیت 4K
درایو سالید Lexar NM610 500GB M.2 2280 : قیمت ۱٫۰۳۵٫۰۰۰ تومان

درایو های سالید شرکت Lexar که به تازگی وارد بازار داخلی شدند، علاوه بر مشخصات فنی قابل قبول، قیمت بسیار مناسبی دارند و از این رو می توان درایو هایی با ظرفیت بالا را برای سیستم پیشنهادی گیمینگ انتخاب کرد. درایو سالید ۵۰۰ گیگابایتی Lexar NM610 که از نوع M.2 2280 بر پایه رابط PCIe Gen3x4 NVMe است، سرعت بسیار خوب ۲۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را در حالت خواندن ترتیبی ارائه می دهد.

سرعت نوشتن اطلاعات نیز در حالت ترتیبی برابر با ۱۶۰۰ مگابایت توسط شرکت سازنده اعلام شده و حداکثر تعداد IOPS در حالت خواندن برای آن ۱۸۸٫۰۰۰ ذکر شده است. بهره گیری از چیپ ست های حافظه از نوع ۳D TLC در یک درایو با وزن ۹ گرم، می تواند سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات را تضمین دهد. با توجه به اینکه مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS از یک هیت سینک برای خنک سازی اسلات M.2 بهره می برد، جای هیچ نگرانی بابت دمای بالای درایو های NVMe وجود ندارد.

این درایو پر سرعت از حداکثر شوک ۱۵۰۰G پشتیبانی می کند و طول عمر آن نیز ۱٫۵ میلیون ساعت است. دمای عملیاتی ۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد، پشتیبانی از نرم افزار SSD ToolBox، توان مصرفی بسیار پایین و ساختار ضد لرزش از دیگر ویژگی های درایو ۵۰۰ گیگابایتی Lexar NM610 به شمار می روند.

هارد دیسک WD Blue WD20EZRZ 2TB : قیمت ۱٫۰۶۵٫۰۰۰ تومان

هارد دیسک وسترن دیجیتال مدل WD20EZRZ از سری Blue و با ظرفیت ۲ ترابایت، یکی از بهترین هارد دیسک های اقتصادی برای ذخیره سازی اطلاعات به شمار می رود. با توجه به اینکه در این سیستم از یک درایو سالید با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت استفاده کردیم، می توانید تمامی بازی ها و نرم افزار های مورد نیاز خود را روی آن نصب کرده و از هارد دیسک وسترن دیجیتال فقط برای آرشیو استفاده کنید.

به این ترتیب سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه آن بر پایه رابط ساتا ۳ به همراه ۶۴ مگابایت حافظه بافر که اعداد و ارقامی متداول به شمار می روند، نیازهای شما را به خوبی پوشش می دهند. از سوی دیگر سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه سبب ایجاد نویز کمتر می شود. همانطور که می دانید در بازار داخلی، تنوع چندانی برای هارد دیسک های مناسب کاربرد سیستم پیشنهادی گیمینگ (به جز وسترن بلک که قیمت بسیار بالایی دارد) وجود ندارد. با این حال WD20EZRZ می تواند نیازهای یک کاربر حرفه ای را برای ذخیره سازی اطلاعات برطرف سازد.

قطعه مدل قیمت
پردازنده AMD RYZEN 9 3900X ۱۱٫۳۰۰٫۰۰۰
مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS ۴٫۴۰۰٫۰۰۰
حافظه رم G. Skill TridentZ RGB 32GB 3200 CL15 ۴٫۷۰۰٫۰۰۰
کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti GAMING TRIO 11GB GDDR6 ۲۳٫۴۰۰٫۰۰۰
کیس Cooler Master Master Case H500 ۲٫۵۶۰٫۰۰۰
پاور Antec HCG850 Extreme GOLD ۱٫۷۵۰٫۰۰۰
خنک کننده SilverStone PF240-ARGB AIO ۳٫۱۰۰٫۰۰۰
درایو سالید LEXAR NM610 500GB M.2 NVMe SSD ۱٫۰۳۵٫۰۰۰
هارد دیسک WD Blue 2TB WD20EZRZ ۱٫۰۶۵٫۰۰۰
قیمت کل ۵۳٫۳۱۰٫۰۰۰

جدول مشخصات سیستم پیشنهادی گیمینگ ۴K و رندرینگ با بودجه ۵۳ میلیون تومان

11 thoughts on “سیستم پیشنهادی گیمینگ ۴K و رندرینگ با بودجه ۵۳ میلیون تومان

  1. لطفاً شمارتونو بدید چون میخواهم یک کامپیوتر استمبل کنم و قطعات هم علامت زدم میخواستم از شما هم یک نظر بگیرم

  2. ممنونم ار راهنماییتون منظور از تعویض کارت گرافیک چیه اخه من اینو رو دوهفته هست خریداری کردم به عنوان دسته دوم بفروشم ضرر میکنم میزان تفاوت کارت گرافیک فعلی من با rtx 2080ti ارزشش رو داره یعنی به خواسته ای که دارم میرسم؟

    1. طبق پیام اول خودتون، شما حداقل ۶۰ فریم بر ثانیه لازم دارید که با استفاده از کارت ۲۰۸۰ تی آی میتونید به این خواسته دست پیدا کنید. فروشنده نباید کارت ۲۰۸۰ به شما پیشنهاد می کرد و حتما باید نسخه Ti خریداری می کردید.
      در حال حاضر ارزان ترین راه برای دست یابی به نرخ فریم بیشتر، اورکلاک کارت گرافیک فعلی خودتون هست. نرم افزار اورکلاک مخصوص برند تولید کننده کارت گرافیک خودتان را دانلود و نصب کنید و مرحله به مرحله اورکلاک را انجام دهید.
      در صورتی که اورکلاک هم خواسته شما را تامین نکرد، باید هزینه زیادی برای تعویض کارت خودتون با ۲۰۸۰Ti پرداخت کنید.

  3. سلام ممنونم از اطلاعات خوبی که بهمون دادین یک راهنمایی میخواستم ازتون من میخواستم ی سیستم حرفه ای گیمینگ ۴k جمع کنم فروشنده این سیستمی که عرض میکنم رو بهم پیشنهاد کرد منم بهش اعتماد کردم و خریداری کردم.این سیستم روی رزولیشن ۴k با تنظیمات حداکثر نرخ فریم ۴۵ تا ۷۵ میده بهم درصورتی که من بهش گفتم نرخ فریم زیر ۶۰ اصلا نیاد ۴۸ میلیون هم هزینه کردم میشه لطفا راهنمایی کنید برای تعویض یا چگونگی ارتقا قطعات برای رسیدن به نرخ فریم بالای ۶۰ و رزولیشن ۴k میتونم از دوتا کارت گرافیک استعاده کنم؟ممنونم
    مادربرد:msi mpg z390 gaming carbon ac
    Ram g skill 2×۸=۱۶ فرکانس ۳۲۰۰ cl16
    Cpu intel cori7 8700k
    Vga asus rog strix 2080 super oc gaming 8g
    Power coolermaster 1000w
    Ssd500g samsung
    Hdd 2 tera

    1. سلام
      اول از همه پیشنهاد می کنم کارت گرافیک را با مدل rtx 2080ti تعویض کنید.
      ارتقای حافظه رم به ۳۲ گیگابایت هم در مرحله بعدی توصیه می شود.
      باقی قطعات مناسب هستند.
      اگر هم خنک کننده قدرتمندی برای پردازنده دارید، با احتیاط کامل، پردازنده را اورکلاک کنید. البته به شرطی که اطلاعات کافی در مورد اورکلاک دارید.

  4. سلام عالیه فقط اینکه الان که۲۴اردیبهشت هست قیمت رفته روی ۵۵۶۰۰۰۰۰ .
    مانیتور پیشنهادیتون چیه؟

    1. سلام
      مانیتور ایسوس MG28UQ با قیمت ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ارزان ترین مانیتور ۴K موجود در بازار هست که مشخصات و ظاهر خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *