راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان

0
راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان
زمان تقریبی برای مطالعه: 7 دقیقه

برای گیمرها و کاربران حرفه ای هیچ کدام از تجهیزات جانبی به اندازه ماوس گیمینگ حرفه ای ارزشمند نیست و البته در کنار این مورد می توان کیبرد را هم قرار داد. با این وجود بیشتر دستورات کاربران در محیط سیستم عامل و گشت و گذار در محیط بازی به وسیله ماوس انجام می شود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در دوران شیوع کرونا ویروس به معرفی تعداد ماوس گیمینگ حرفه ای در محدوده قیمت ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان بپردازیم.

در این راهنمای خرید کاربردی به معرفی ۵ ماوس گیمینگ حرفه ای در بازار داخلی می پردازیم که قیمت فروش آنها در محدود ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان قرار دارد. سعی کرده ایم تا در انتخاب محصولات بدون تعصب عمل کرده و برند های مختلفی را معرفی کنیم. به این ترتیب ۵ ماوس از ۵ برند مختلف از جمله RAZER، Logitech، Cooler Master، Rapoo و Corsair می پردازیم.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان

۵- ماوس گیمینگ حرفه ای Rapoo VT300 : قیمت ۵۹۰٫۰۰۰ تومان

برند Rapoo که در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ حرفه ای با قیمت مناسب و امکانات قابل قبول فعالیت دارد، محصولات بسیار متنوعی را تولید کرده و در سال های اخیر نیز شاهد حضور مداوم این برند در بازار داخلی بوده ایم. اولین محصول منتخب وب سایت بنچیمو در راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای، ماوس Rapoo VT300 است که با استفاده از سنسور اپتیکال با دقت ۶۲۰۰ نقطه در هر اینچ بهره می برد.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان

تعداد ۱۰ کلید روی این ماوس گیمینگ حرفه ای و زیبا وجود دارد که همه آنها قابلیت شخصی سازی توسط نرم افزار اختصاصی Rapoo را دارند. همچنین سیستم نورپردازی آن می تواند ۱۶ میلیون رنگ را به همراه افکت های متعدد تولید کنند تا ظاهر زیباتری به آن اعطا کنید. سرعت ردیابی سنسور به کار رفته در ماوس Rapoo VT300 برابر با ۲۲۰ اینچ در هر ثانیه بوده و حداکثر شتاب آن نیز به میزان ۳۰G اعلام شده است. نرخ گزارش دهی سنسور ماوس رپو مدل VT300 برابر با ۱۰۰۰ هرتز با استفاده از پورت USB است که مقداری مناسب برای یک ماوس گیمینگ به شمار می رود.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان

۴- ماوس گیمینگ حرفه ای Cooler Master MM830 : قیمت ۹۲۰٫۰۰۰ تومان

دومین محصولی که موفق به قراردادن خود در لیست سخت گیرانه وب سایت بنچیمو در راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای شده، ماول Cooler Master MM830 است که از سنسور اپتیکال بهره می برد. سنسور اپتیکال PixArt PMW3360 قابلیت ارائه حداکثر دقت ۲۴۰۰۰ نقطه در هر اینچ را دارد و تنظیم چهار حالت DPI از ۱۰۰ تا بالاترین رقم نیز برای آن امکان پذیر است.

مشاهده  راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ قدرتمند با بودجه 15 تا 20 میلیون تومان

تعداد کلید های قابل برنامه ریزی ماوس کولرمستر برابر با ۸ عدد است که توسط نرم افزار اختصاصی شخصی سازی می شود. دیود های نوری به کار رفته روی بدنه ماوس گیمینگ حرفه ای کولرمستر مدل MM830 قابلیت نمایش ۱۶٫۷ میلیون رنگ را دارند و تنظیمات این بخش به همراه کلید های موجود به صورت ۵ پروفایل مختلف در نرم افزار اختصاصی این برند ذخیره می شوند. به این ترتیب می توانید در سریع ترین زمان ممکن و فقط با یک کلیک، پروفایل مورد نظر شامل تنظیمات خاص خود را پیاده سازی کنید.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان

کولرمستر برای تنظیم دقت سنسور، یک کلید اختصاصی روی بدنه قرار داده که سه دیود نوری نیز قسمت بالای آن قرار گرفته است. در صورت افزایش دقت سنسور اپتیکال، دیود های نوری این بخش نیز فعال می شوند. لوگوی کولرمستر روی بدنه ارگونومیک ماوس گیمینگ حرفه ای Cooler Master MM830 توسط دیود های نوری RGB احاطه شده که ظاهر جذابی به ماوس بخشیده است. البته دیود های نوری ماوس در قسمت های مختلف بدنه نیز تعبیه شده اند تا ظاهر آن جذاب تر شود.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان

۳- ماوس گیمینگ حرفه ای Logitech G502 : قیمت ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان

تصور یک لیست از تجهیزات گیمینگ بدون حضور یک محصول از برند لاجیتک غیر ممکن است و اکنون در راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای وب سایت بنچیمو نیز ماوس Logitech G502 Hero Play Advanced در لیست منتخب حضور دارد. محصول منتخب لاجیتک ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد و کیفیت ساخت آن نیز در بالاترین سطح ممکن با توجه به قیمت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی آن قرار دارد.

تعداد ۱۱ کلید با قابلیت برنامه ریزی روی ماوس گیمینگ حرفه ای لاجیتک نصب شده که سبب آزادی عمل کاربران برای انتقال دستورات به کامپیوتر شخصی می شود. تمامی کلید های ماوس توسط نرم افزار اختصاصی Logitech G HUB قابلیت شخصی سازی دارند و به این ترتیب عملکرد این محصول در بازی های مختلف بهبود می یابد. لاجیتک در ماوس G502 Hero Play Advanced از سنسور ساخت خود با نام Hero 16K استفاده کرده که همانطور که از نامش پیداست، دقت ۱۶۰۰۰ نقطه در هر اینچ را ارائه می دهد.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان

در قسمت زیرین بدنه ماوس می توانید ۵ عدد وزنه ۳٫۶ گرمی نصب کنید تا شرایط ارگونومی این محصول بی نظیر لاجیتک را بهبود بخشید. دیود های نوری G502 Hero توسط قابلیت LIGHSYNG RGB و با استفاده از نرم افزار به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن قادر به تولید ۱۶٫۷ میلیون رنگ در بازه RGB هستند. لاجیتک در پروسه تولید ماوس گیمینگ حرفه ای G502 Hero از سوییچ های با کیفیتی استفاده کرده که طول عمر هر کدام از آنها ۵۰ میلیون کلیک است.

مشاهده  راهنمای خرید فرمان بازی – مهر 1401
راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان
۲- ماوس گیمینگ حرفه ای CORSAIR GLAIVE RGB PRO : قیمت ۱٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان

ماوس گیمینگ CORSAIR GLAIVE RGB PRO یکی از بهترین و با کیفیت ترین ماوس های موجود در بازار داخلی است که امکانات بی نظیری در کنار ارگونومی قابل توجه ارائه می دهد. نام برند کرس ایر به تنهایی برای اثبات کیفیت ساخت بالای یک محصول کفایت می دهد و بسیاری از کاربران برای خریداری محصولات این برند حاضرند هر مبلغی را پرداخت کنند.

کرس ایر در ماوس گیمینگ خود از سنسور اپتیکال PMW3391 با دقت ۱۸۰۰۰ نقطه در هر اینچ استفاده کرده که در مقایسه با سایر محصولات موجود در راهنمای خرید وب سایت بنچیمو، دقت بالاتری را ارائه می دهد. این محصول ۷ عدد کلید قابل برنامه ریزی دارد و علاوه بر کلید ها، می توانید با استفاده از نرم افزار اختصاصی iCUE کرس ایر نسبت به شخصی سازی دیود های نوری RGB اقدام کنید.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان

بدنه ای با ارگونومی بی نظیر سبب می شود تا کاربران هر لحظه از کار با GLAIVE RGB PRO نهایت لذت را ببرند و احساس خستگی نیز لحظه ای در وجود آنها نفوذ نکند. نرخ گزارش دهی سنسور PixArt PMW 3391 در محدوده ۱۲۵ تا ۱۰۰۰ هرتز قرار دارد و طبق اعلام کمپانی سازنده، برای بازی های FPS و MOBA مناسب است. همچنین سوییچ های OMRON به کار رفته در کلید های ماوس کرس ایر، طول عمری برابر با ۵۰ میلیون بار کلیک را ارائه می دهد.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان
۱- ماوس گیمینگ حرفه ای MSI CLUTCH GM70 : قیمت ۱٫۷۵۰٫۰۰۰ تومان

پس از معرفی ۴ ماوس گیمینگ سیمی، اکنون نوبت به معرفی یک محصول بی سیم حرفه ای رسیده است. ماوس گیمینگ MSI CLUTCH GM70 یکی از بهترین و حرفه ای ترین های موجود در بازار به شمار می رود که همانند یک نگین در میان محصولات پر شمار می درخشد. این محصول در حال حاضر گران ترین ماوس گیمینگ از برند MSI در بازار به شمار می رود که علاوه بر ظاهر بسیار زیبا و جذاب، امکانات بی نظیری ارائه می دهد.

مشاهده  سیستم گیمینگ میان رده با بودجه 52 میلیون تومان

ماوس گیمینگ حرفه ای و بی سیم MSI CLUTCH GM70 با بهره گیری از سنسور PMW3360 می تواند حداکثر دقت ۱۸۰۰۰ نقطه در هر اینچ را ارائه دهد. باتری داخلی ماوس توسط کابل Micro USB شارژ می شود و در هنگام شارژ نیز می توانید از آن استفاده کنید. سوییچ های OMRON سبب ارائه طول عمر ۵۰ میلیون کلیک می شود. کلید های ماوس علاوه بر نورپردازی RGB آن قابلیت شخصی سازی بر اساس سلیقه کاربر و توسط نرم افزار اختصاصی MSI را دارند.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان

با توجه به اینکه در نواحی مختلف ماوس شاهد حضور دیود های نوری RGB هستیم، به طور حتم از ظاهر جذاب آن تحت هر شرایط لذت خواهید برد و قابلیت شخصی سازی نورپردازی با فناوری MYSTIC LIGHT به شما این امکان را می دهد تا از رنگ ها و افکت های متعدد آن نهایت هیجان را تجربه کنید. همانطور که می دانید پشتیبانی از این فناوری، کاربران را قادر می سازد تا نورپردازی و افکت ها را با سایر تجهیزات سازگار از جمله مادربرد و کارت گرافیک همگام سازی کنند.

محل استراحت دست (PALM REST) در ماوس گیمینگ حرفه ای MSI CLUTCH GM70 قابلیت تغییر فرم دارد و برای این منظور نیز دو قطعه آهن ربایی برای شخصی سازی آن در نظر گرفته شده است. به این ترتیب بر اساس ابعاد دست خود و قطعات موجود در جعبه ماوس می توانید ارگونومی بی نظیر آن را ارتقا دهید. ام اس آی حتی یک عدد قاب روی ماوس زاپاس نیز به همراه این محصول ارائه می دهد تا در صورت لزوم، آن را تعویض کنید.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان

همچنین نرخ نمونه برداری سنسور اپتیکال آن در حالت بی سیم می تواند ۱۰۰۰ هرتز و در حالت سیمی نیز رقم بی نظیر ۳۰۰۰ هرتز را به ثبت برساند. با توجه به قیمت سایر محصولات موجود در بازار، می توانید به ارزش خرید بالای ماوس گیمینگ MSICLUTCH GM70 پی ببرید. از سوی دیگر این محصول برخلاف بسیاری از ماوس های حرفه ای موجود در بازار، با گارانتی ۱۸ ماهه معتبر به فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *