بررسی مودم دی لینک DWR-۹۵۳ B۳ ۴G LTE

0
بررسی مودم ۴G LTE دی لینک DWR-۹۵۳ B۳
زمان تقریبی برای مطالعه: 7 دقیقه

بررسی مودم دی لینک DWR-۹۵۳ B۳ ۴G LTE

اکنون به سراغ مودم دی لینک DWR-۹۵۳ B۳ با فناوری ارتباطی ۴G LTE رفتیم تا این محصول بی نظیر را به طور کامل و تخصصی با عکس های برد مودم مورد بررسی قرار دهیم.

امکانات ارتباطی موبایل به سرعت در حال پیشرفت و به روز رسانی هستند و در کشور ما نیز با توجه به حجم بالای کاربران موبایل، سرویس دهی در این بخش با سرعت و کیفیت مناسبی در حال انجام است. هر چند هزینه ها و حجم بسته های اینترنتی در مدت اخیر مورد بحث و انتقاد کاربران قرار گرفته، اما برخی محدودیت ها سبب می شود که اینترنت موبایل به تنها یا بهترین راهکار ممکن بدل شود.

دریافت داده از طریق سیم کارت به روش ها و تحت پلتفرم های مختلفی صورت می پذیرد که می توان از فناوری ۴G LTE به عنوان یکی از جدیدترین و سریع ترین راهکار ها یاد کرد. زیر ساخت فناوری LTE به دو صورت ۴G LTE و TD LTE ارائه می شود که در نمونه دوم، نیازی به سیم کارت یا گوشی موبایل برای دریافت داده از اپراتور ها وجود ندارد. در حال حاضر بسیاری از مناطق کشور از جمله مراکز استان ها و شهر های بزرگ به صورت کامل تحت پوشش شبکه ۴G قرار دارند و از این رو با خریداری یک مودم ۴G LTE می توانید در بسیاری از مناطق جغرافیایی به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کنید.

بررسی مودم ۴G LTE دی لینک DWR-۹۵۳ B۳

جعبه و بسته بندی

محصولات دی لینک همواره به دلیل سبک طراحی و رنگ بندی خاص  جعبه های خود (مشکی-نارنجی یا سفید-سبز-مشکی سابق) از فواصل دور نیز قابل شناسایی بودند، ­اما در محصولات جدید سری DWR شامل DWR-۹۵۳ و DWR-۹۲۱ شاهد ترکیب رنگ و طراحی جدید روی جعبه هستیم که در حقیقت هیچ گونه جذابیتی ندارد. حتی می توان گفت که این سبک جدید سبب گمراهی کاربران در نگاه اول می شود و ذهنشان به سمت نام دی لینک متمرکز نمی شود. رنگ پس زمینه در بخش های مختلف جعبه با تفاوت هایی مواجه است، اما رنگ غالب روی جعبه شامل سفید و سبزآبی می شود.

باید به این نکته اشاره کرد که تلاش شما برای یافتن نام محصول روی جعبه به عبارتی با فونت ریز و البته در گوشه پایین سمت راست منتهی می شود که در نگاه اول به هیچ وجه خودنمایی نمی کند. عبارات مهمی که D-Link سعی در متمرکز کردن ذهن کاربران روی آنها داشته، شامل ۴G-LTE و AC ۷۵۰ می شود.

مشاهده  دو دلیل خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر + راه حل

در سایر بخش های جعبه DWR-۹۵۳ به موارد دیگری شامل پشتیبانی از حداکثر ۳۲ دستگاه متصل به صورت همزمان و دو باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز با حداکثر پهنای باند ۷۵۰ مگابیت در ثانیه می شود. حداکثر پهنای باند دانلود تحت شبکه ۴G LTE برابر با ۱۵۰ مگابیت در ثانیه است، اما پهنای باند آپلود همانطور که انتظار می رود، با حجمی برابر ۵۰ مگابیت شما را همراهی می کند. این مورد به اضافه استاندارد های امنیتی شبکه، پورت شبکه WAN گیگابیتی و محافظت در مقابل وقفه در برقراری ارتباط در بخش پشتی جعبه درج شده اند. در دو سمت کناری جعبه نیز اطلاعات فرکانس باند های شبکه در حالات مختلف، مشخصات آنتن ها، منبع تغذیه و مراحل راه اندازی مودم درج شده است که برای کاربران تازه کار و حتی حرفه ای نیز می تواند مفید تلقی شود.

بررسی مودم ۴G LTE دی لینک DWR-۹۵۳ B۳

طراحی ظاهری

در اولین مواجهه با مودم روتر D-Link DWR-۹۵۳ نسخه B۳ می توانید نظم و ترتیب خاصی که توسط شرکت سازنده در طراحی اجزای مختلف دستگاه به کار رفته را مشاهده کنید. ابعاد دستگاه با توجه به تعدد پورت ها، سه آنتن ۳ دسی بل و دیود های نوری اعلان بسیار مناسب است و حس اشغال کردن بی دلیل فضا را به شما منتقل نمی کند. دی لینک در حقیقت هیچ فضای اضافی روی DWR-۹۵۳ قرار نداده و روی تمام بخش های بدنه ی دستگاه با دقت تمام حساب کرده است.

طول دستگاه ۱۸۹.۵، عرض آن ۱۱۱.۵ و ضخامت مودم روتر نیز ۲۱.۹ میلی متر است. در نمای جلوی مودم با کلید برآمده ی فعال یا غیر فعال سازی WPS به همراه کلید درونی مخصوص ریست کردن مودم به عنوان تنها کلید های بخش جلویی دستگاه روبرو می شوید.

اما در همین نمای زیبا، تا دلتان بخواهد دیود نوری سبز رنگ وجود دارد که هر کدام وظیفه انتقال یک پیام ویژه از مودم به کاربر را بر عهده دارد. دیود های نوری اعلان شامل موارد زیر می شود:

  • Signal Strength: قدرت و کیفیت امواج دریافتی از دکل های BTS
  • STATUS: وضعیت اتصال به اینترنت
  • WAN: وضعیت استفاده یا عدم استفاده از پورت WAN گیگابیتی
  • LAN: وضعیت استفاده یا عدم استفاده از پورت ۱۰/۱۰۰ شبکه LAN
  • ۴ GHZ: وضعیت فعالیت دو آنتن باند ۲.۴ گیگاهرتز
  • ۵ GHZ: وضعیت فعالیت تک آنتن ۵ باند گیگاهرتز
  • ۲G/۳G: اعلان اتصال به شبکه نسل دوم و سوم اینترنت همراه
  • ۴G: اعلان اتصال به شبکه نسل چهارم اینترنت همراه
  • SMS: دریافت پیام کوتاه جدید
مشاهده  نمایشگاه خودرو های تاریخی - برج میلاد تهران
بررسی مودم ۴G LTE دی لینک DWR-۹۵۳ B۳
بررسی مودم دی لینک DWR-۹۵۳ B۳ ۴G LTE

اکنون پس از بررسی امکانات موجود در پنل جلوی مودم روتر به بخش پشتی آن کوچ می کنیم، جایی که محل قرارگیری پورت های متعدد است. پورت ها و کلید های پشت مودم شامل موارد زیر می شود:

  • دو پست آنتن ۴G LTE با قدرت ۳ دسی بل (برای دریافت امواج از BTS)
  • یک پست آنتن WiFi باند ۵ گیگاهرتز با قدرت ۳ دسی بل (برای انتقال امواج به دستگاه های وایرلس)
  • پورت سیم کارت استاندارد (برای نصب سیم کارت های میکرو و نانو به مبدل نیاز دارید)
  • ورودی منبع تغذیه ۱۲ ولت –۵ آمپر
  • کلید خاموش/روشن مودم روتر

بررسی مودم ۴G LTE دی لینک DWR-۹۵۳ B۳

طراحی ظاهری مودم DWR-۹۵۳ B۳ با توجه به رنگ بدنه مشکی و نوار دور تا دور سفید به خوبی جلب توجه می کند و البته تمام توجه شما را به سمت دیود های نوری اعلان متمرکز می کند. به این ترتیب با یک نگاه سریع به پنل جلوی مودم می توانید از وضعیت بخش های مختلف مودم روتر مطلع شوید. قاب مشکی براق در کنار نوار سفید رنگ بدنه، ظاهری زیبا و جذاب به DWR-۹۵۳ بخشیده است. نکته ای که در خصوص مودم روتر ۴G LTE دی لینک کمی نگران کننده است، جنس بدنه است که کیفیت بالایی ندارد و از سوی دیگر براق بودن سطح بالایی بدنه سبب جذب سریع خط و خش می شود. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به زیبایی میز کار و نگهداری تجهیزات خود اهمیت فراوانی می دهید، برای مراقبت از مودم دی لینک کار سختی در پیش دارید.

بررسی مودم ۴G LTE دی لینک DWR-۹۵۳ B۳

مشخصات فنی

در ادامه به معرفی برخی از مشخصات فنی مودم روتر D-Link DWR-۹۵۳ B۳ می پردازیم:

  • مودم روتر وایرلس ۴G LTE دو بانده AC۷۵۰
  • دو آنتن اکسترنال ورودی ۴G LTE با قدرت ۳ دسی بل برای دریافت امواج از BTS
  • یک آنتن اکسترنال ۵ گیگاهرتز با قدرت ۳ دسی بل برای ارسال امواج بی سیم به دستگاه های وایرلس
  • دو آنتن اینترنال ۲.۴ گیگاهرتز با قدرت ۳ دسی بل برای ارسال امواج بی سیم به دستگاه های وایرلس
  • یک پورت WAN گیگابیتی / چهار پورت LAN از نوع ۱۰/۱۰۰
  • پشتیبانی از باند های شبکه UMTS/HSDPA/HSUPA/HSPA+/DC-HSPA+
  • پشتیبانی از فرکانس های FDD-LTE سه گانه ۸۰۰ مگاهرتز باند بیست، ۲۶۰۰ مگاهرتز باند هفت و ۱۸۰۰ مگاهرتز باند سه
  • پشتیبانی از فرکانس ۲۱۰۰ مگاهرتز UTMS
  • پشتیبانی از فرکانس های ۸۵۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰ مگاهرتز GSM
  • پشتیبانی از حداکثر ۳۲ دستگاه به صورت همزمان!
  • قابلیت دریافت پیام کوتاه
مشاهده  راهنمای خرید حافظه رم گیمینگ – چند گیگ رم لازم داریم؟
بررسی مودم ۴G LTE دی لینک DWR-۹۵۳ B۳
بررسی مودم دی لینک DWR-۹۵۳ B۳ ۴G LTE

طراحی و تجهیزات برد

برای بررسی دقیق تجهیزات داخلی و برد مودم ۴G LTE دی لینک اقدام به باز کردن بدنه مودم کردیم. برای این منظور باید چهار پیچ زیر بدنه را باز کنیم و دو سمت نوار سفید رنگ را اندکی از قاب مشکی رنگ بالایی جدا کنیم. به این صورت قاب مشکی رنگ مودم به سادگی جدا می شود و می توانید به برد دسترسی پیدا کنید.

طراحی برد چندان شلوغ به نظر نمی رسد و ظاهر منظمی دارد. ماژول ۴G LTE نسخه CAT ۴ که ساخت کمپانی Wistron است، توسط رابط PCI-E به برد متصل شده و دو سیم مشکی رنگ برای اتصال آنتن های ۴G از این ماژول به بخش کناری مودم روتر منتقل می شود تا آنتن های ۳ دسی بل گیرنده را به آنها متصل کنید.

بررسی مودم ۴G LTE دی لینک DWR-۹۵۳ B۳

در بخش مرکزی برد نیز فرستنده باند ۵ گیگاهرتزی به وسیله رابط PCI-E روی برد قرار گرفته است که یک عدد آنتن ۳ دسی بل نیز به خروجی مخصوص متصل می شود. دی لینک به منظور مدیریت کابل آنتن ۵ گیگاهرتزی، توسط یک چسب پارچه ای این کابل را ثابت نگاه داشته، اما در کمال تعجب چنین رویکردی در خصوص کابل های گیرنده شبکه نسل چهارم LTE مورد استفاده قرار نگرفته است.

مودم D-Link DWR-۹۵۳ B۳ دو عدد آنتن داخلی ۲.۴ گیگاهرتزی روی برد دارد که یکی از آنها در مرکز و بالای برد و دیگری در گوشه سمت چپ قرار گرفته است. به واقع می توان گفت که کیفیت برد مودم روتر دی لینک ۹۵۳ در سطح رضایت بخشی قرار دارد و آثار بی کیفیتی یا استفاده از قطعات نامناسب مشاهده نمی شود.

تست سرعت

به منظور بررسی سرعت دریافت داده توسط مودم DWR-۹۵۳ B۳ دی لینک از وب سایت Speed Test اقدام کردیم و دستگاه را در چهار حالت مورد بررسی قرار دادیم.

برای نمایش در ابعاد اصلی، روی تصاویر بند انگشتی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *