راهنمای خرید سیستم گیمینگ فوق حرفه ای – ۳۹ میلیون تومان

0
راهنمای خرید سیستم گیمینگ
زمان تقریبی برای مطالعه: 11 دقیقه

راهنمای خرید سیستم گیمینگ فوق حرفه ای با بودجه ۳۹ میلیون تومان 

سومین سیستم پیشنهادی سال ۱۳۹۸ در وب سایت پارسی گیم به یک کامپیوتر گیمینگ فوق حرفه‌ای اختصاص دارد که با بودجه حدود ۴۰ میلیون تومان قابل خریداری و اسمبل است. یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند با قطعات سخت‌افزاری هماهنگ و مناسب برای به زانو درآوردن فریم‌ها در تمامی بازی‌های جدید که شما را از خریداری سخت‌افزار و سیستم گیمینگ برای دو سه سال آینده به طور کامل بی نیاز می‌کند. با راهنمای راهنمای خرید یک سیستم گیمینگ حرفه ای همراه پارسی گیم باشید.

در توضیحات هر قطعه، دلیل انتخاب آن نیز عنوان شده تا به بخش اعظمی از سؤالات احتمالی پاسخ داده شود. البته می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.

نام قطعه مدل قطعه قیمت تقریبی
مادربرد GIGABYTE Z390 GAMING X ۵,۵۰۰,۰۰۰
پردازنده مرکزی Intel Core i9-9900K ۹,۹۹۰,۰۰۰
کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11GB ۱۴٫۷۲۰٫۰۰۰
 Hdd هارد WD Blue 2TB 64MB ۷۱۰,۰۰۰
SSD هارد WD Blue 250GB M.2 2280 ۱,۰۵۰,۰۰۰
رم Geil EVO Potenza DDR4 32GB 3000 CL16 ۴,۲۰۰,۰۰۰
پاور FSP Hydro G 750W 80PLUS GOLD ۱,۱۴۵,۰۰۰
کیس Thermaltake Suppressor F31 Tempered Glass Edition ۱,۴۸۰,۰۰۰
واترکولر Green GLC 360-EVO ۱,۰۳۵,۰۰۰
 قیمت تمام شده سی و نه میلیون و هشتصد و سی هزار تومان  ۳۹,۸۳۰,۰۰۰
قیمت های ذکر شده بر اساس بازار تهران در اردیبهشت ۹۸ به همراه گارانتی ثبت شد است.

مادربرد (Motherboard)

 

راهنمای خرید سیستم گیمینگ
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فوق حرفه ای

GIGABYTE Z390 GAMING X

یکی از اصلی‌ترین قطعات یک کامپیوتر گیمینگ که البته نباید هزینه غیرمنطقی برای آن بپردازید و از این رو باید تمام نیازها و امکانات موردنظر را به خوبی دانسته و در نهایت بهترین مادربرد را با توجه به پردازنده، حافظه رم، کارت گرافیک و تجهیزات ذخیره سازی انتخاب کنید. برای سیستم گیمینگ فوق حرفه‌ای پارسی گیم، مادربرد گیگابایت مدل Z390 GAMING X از جدیدترین چیپ ست اینتل برای پردازنده‌های سوکت LGA1151 اینتل و مناسب برای پشتیبانی از پردازنده‌های نسل نهم سری Core بهره می‌برد. مدار تغذیه مادربرد گیگابایت از ۲+۱۰ فاز دیجیتال به همراه ماسفت های Low RDS تشکیل شده که قدرت بسیار خوبی برای راه اندازی و به کارگیری از قابلیت‌های متعدد پردازنده‌های قدرتمند Core i9 اینتل را فراهم می‌سازد. چهار سوکت حافظه رم موجود روی مادربرد امکان نصب حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 و با فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز در حالت اورکلاک به وجود می‌آورد.

کارت صدای ۷٫۱ کانال مجهز به چیپ ست Realtek ALC892 و کارت شبکه گیگابیتی اینتل از جمله ویژگی‌های مهم مادربرد گیگابایت به شمار می‌روند که به طور حتم برای گیمرهای فوق حرفه‌ای کاربرد فراوانی دارند. دو اسلات PCIEX16 قابلیت پشتیبانی از دو کارت گرافیک AMD را با بهره‌گیری از فناوری Crossfire دارد؛ اما با توجه به اینکه خریداری و نصب دو کارت گرافیک در شرایط فعلی بازار و قیمت‌های موجود به‌هیچ‌وجه به صرفه نیست، در نهایت اسلات اصلی PCIE نسل سوم که به شیلد محافظ مجهز شده، یک کارت گرافیک حرفه‌ای را به‌راحتی در بالاتری سطح عملکرد راه‌اندازی می‌کند.

  1. مجهز به چیپ ست Z390 اینتل
  2. پشتیبانی از پردازنده‌های نسل نهم سری Core اینتل
  3. پشتیبانی از حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم DDR4
  4. پشتیبانی از رم DDR4 با حداکثر فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز
  5. اسلات PCIEX16 مجهز به شیلد محافظ
  6. مدار تغذیه ۲+۱۰ فاز دیجیتال با ماسفت های LOW RDS
  7. دو اسلات ۲ (یک اسلات مجهز به هیت سینک)

پردازنده (CPU)

 

راهنمای خرید سیستم گیمینگ
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فوق حرفه ای

Intel Core i9-9900K

اینتل در نسل نهم از سری Core اقدام به معرفی پردازنده قدرتمند Core i9-9900K کرده و با توجه به تعداد هسته و رشته قابل توجه در کنار سایر مشخصات کلیدی، هر بازی و عملیات پردازشی را به زانو در می‌آورد. پردازنده منتخب پارسی گیم به ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی با فرکانس پایه ۳٫۶ گیگاهرتز مجهز است که در شرایط اعمال لود سنگین، فرکانس آن به ۵ گیگاهرتز نیز افزایش می‌یابد. به طور حتم چنین فرکانسی در کنار تعداد هسته و رشته قابل توجه، هر نوع عملیات پردازشی را به سادگی پشت سر می‌گذارد. اینتل برخلاف سایر مدل‌های سری Core i7 و Core i5، حجم حافظه نهان سطح سوم یا همان L3 Cache را به ۱۶ مگابایت افزایش داده است.

فناوری ساخت ۱۴ نانومتری اینتل قدرت خود را در بهینه سازی عملکرد و توان مصرفی به خوبی نشان داده و پردازنده قدرتمند Core i9-9900K با تمام مشخصات بیان شده، فقط ۹۵ وات توان مصرفی دارد. با توجه به قدرت پردازشی بی نظیر Core i9-9900K باید به فکر یک خنک کننده حرفه ای بود که چنین رویکردی را برای انتخاب خنک‌کننده پردازنده به کار گرفتیم.

  1. ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی
  2. فرکانس پایه ۳٫۶ گیگاهرتز / فرکانس بوست ۵ گیگاهرتز
  3. ۱۶ مگابایت L3 Cache
  4. فناوری ساخت ۱۴ نانومتری
  5. سوکت پردازنده LGA1151 اینتل
  6. توان مصرفی ۹۵ وات
مشاهده  بررسی مودم دی لینک DSL-۲۷۹۰U

کارت گرافیک (VGA)

 

راهنمای خرید سیستم گیمینگ
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فوق حرفه ای

GIGABYTE AORUS GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11GB

به جرئت می‌توان گفت که انتخاب کارت گرافیک برای یک سیستم گیمینگ فوق حرفه‌ای با توجه به قیمت این قطعه دوست‌داشتنی در بازار، بسیار دشوار است. از این رو تمامی گزینه‌های موجود در بازار را بررسی و تلاش فراوانی برای یافتن کارت گرافیک RTX 2080 صرف کردیم؛ اما فقط کارت بسیار گران‌قیمت RTX 2080 Ti در بازار موجود است که با حداقل قیمت ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. از این رو تصمیم گرفتیم تا کارت گرافیک نسل گذشته انویدیا مدل GTX 1080 Ti از برند گیگابایت را انتخاب کنیم که علاوه بر عملکرد بی‌نظیر و ۱۱ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5X، قیمت به نسبت مناسبی در مقایسه با رقبا دارد.

کارت گرافیک منتخب پارسی گیم ساخت کمپانی گیگابایت و مدل Aorus GTX 1080 Ti Xteme 11GB است که از یک خنک‌کننده مجهز به سه عدد فن و هیت سینک آلومینیومی حرفه‌ای بهره می‌برد. لوله‌های انتقال حرارت قطور از آلیاژ مس خالص در کنار سایر اجزای خنک‌کننده، قدرت بسیار مناسبی برای کنترل حرارت پردازنده گرافیکی، چیپ ست های حافظه و مدار تغذیه ارائه می‌دهد.

کارت گرافیک موردنظر از نوع اورکلاک شده است و اندکی با نسخه معمولی آن تفاوت قیمت دارد، اما با در نظر گرفتن تمام موارد یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار به شمار می‌رود. گیگابایت دو پروفایل گیمینگ و اورکلاک برای فرکانس کاری پردازنده گرافیکی در نظر گرفته که هر کدام شامل دو حالت فرکانس استاندارد و GPU Boost می شوند. حداکثر فرکانس قابل ارائه توسط کارت گیگابایت Aorus GTX 1080 Ti Xtreme برابر با ۱۷۴۶ مگاهرتز تعیین شده که رقم بی نظیری تلقی می‌شود.

  1. ۱۱ گیگابایت حافظه GDDR5X
  2. دو پروفایل گیمینگ و اورکلاک
  3. حداکثر فرکانس پردازند گرافیکی برابر با ۱۷۴۶ مگاهرتز
  4. خنک‌کننده مجهز به سه عدد فن
  5. هیت سینک آلومینیومی بزرگ به همراه لوله‌های انتقال حرارت با آلیاژ مس خالص
  6. نورپردازی باقابلیت شخصی‌سازی رنگ و افکت
  7. بک پلیت حرفه‌ای برای جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی

عملکرد و قیمت بسیار مناسب در مقایسه با رقبا

هارد دیسک (HHD)

 

راهنمای خرید سیستم گیمینگ

WD Blue 2TB 64MB

ذخیره‌سازی فایل‌های مهم و نصب بازی‌های امروزی که به فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا نیاز دارند، سبب انتخاب هارددیسک وسترن دیجیتال مدل Blue 2TB گردید. یک هارددیسک پرفروش و باکیفیت که به دلیل برخورداری از رابط SATA 6Gb/s و حافظه بافر ۶۴ مگابایت، علاوه بر فضای ذخیره‌سازی مناسب، سرعت بسیار خوبی در انتقال داده‌ها ارائه می‌دهد. هارددیسک ۳٫۵ اینچی وسترن دیجیتال بلو از حداکثر سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه پشتیبانی می‌کند که برای یک درایو آرشیو مناسب است.

  1. سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه
  2. رابط نسل سوم ساتا با پهنای باند ۶ گیگابیت بر ثانیه
  3. حافظه بافر ۶۴ مگابایت

حافظه SSD

 

راهنمای خرید سیستم گیمینگ
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فوق حرفه ای

WD Blue 250GB M.2 2280

سرعت راه‌اندازی سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای کاربردی وابستگی فراوانی به SSD دارد و اگر بودجه شما برای خریداری درایو سالید با ظرفیت بالا کافی باشد، امکان نصب بازی‌های محبوب خود را خواهید داشت. به این ترتیب سرعت بارگذاری بازی و مراحل مختلف آن به میزان قابل قبولی افزایش می‌یابد. ازاین‌رو همانند دو سیستم پیشنهادی پیشین، درایو سالید را به عنوان یک بخش مهم در نظر گرفتیم. درایو منتخب ما ساخت کمپانی وسترن دیجیتال و مدل Blue 250GB M.2 2280 است که روی اسلات M.2 مادربرد نصب می‌شود. با توجه به اینکه مادربرد گیگابایت Z390 GAMING X به خنک‌کننده M.2 روی اسلات اول مجهز است، دمای SSD به خوبی کنترل می‌شود.

درایو سالید وسترن دیجیتال سرعت خواندن و نوشتن بسیار خوبی در هر دو حالت ترتیبی و تصادفی ارائه می‌دهد که اعداد دقیق هر کدام را می‌توانید مشاهده کنید:

  • سرعت خواندن ترتیبی: ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن ترتیبی: ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۹۷٫۰۰۰ دستورالعمل ورودی و خروجی در هر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۷۹٫۰۰۰ دستورالعمل ورودی و خروجی در هر ثانیه
مشاهده  دو دلیل خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر + راه حل

درایو WD Blue در برابر لرزش و شوک به میزان ۱۵۰۰G مقاوم است و طول عمر کلی آن در حدود ۱٫۷۵۰٫۰۰۰ ساعت توسط شرکت سازنده اعلام‌شده است. دمای توصیه‌شده وسترن دیجیتال برای فعالیت بدون مشکل درایو در محدوده ۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد است. به دلیل برخورداری از رابط M.2 2280 و نصب مستقیم روی مادربرد، درگیر کابل برق و داده ساتا نمی‌شوید و نصب درایو به‌هیچ‌وجه ظاهر سیستم گیمینگ شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

  1. ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت
  2. فرم فکتور ۲ ۲۲۸۰
  3. سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۵۴۰ و ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه
  4. سرعت خواندن و نوشتن تصادفی ۹۷٫۰۰۰ و ۷۹٫۰۰۰ بر اساس IOPS
  5. توان مصرفی بسیار پایین ۷۰ میلی وات
  6. طول عمر بالای ۱٫۷۵۰٫۰۰۰ ساعت
  7. وزن بسیار کم ۷ گرم

رم (RAM)

 

راهنمای خرید سیستم گیمینگ

Geil EVO Potenza DDR4 32GB 3000 CL16

حافظه رم یکی از قطعات مهم کامپیوتر گیمینگ است که متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مختلفی با افزایش قیمت مواجه شده و اگر به کیت حافظه قدرتمند نیاز داشته باشید، باید بودجه قابل‌توجهی را برای خریداری آن بپردازید. برند ژیل که یکی از تولیدکنندگان شناخته‌شده در حوزه حافظه رم به شمار می‌رود، حافظه‌های خوش قیمت و با کارایی بالای EVO Potenza را در سبد محصولات خود دارد. کیت حافظه دو کاناله شامل دو ماژول ۱۶ گیگابایتی با فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتز و زمان تاخیر CL16 یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار به شمار می‌روند.

خنک‌کننده آلومینیومی حرفه‌ای و شانه بلند به رنگ قرمز، علاوه بر عملکرد قابل‌قبول در خنک‌سازی چیپ ست های حافظه DDR4، ظاهری زیبا به اسمبل شما می بخشد. دو ماژول ۱۶ گیگابایتی و حافظه مجموع ۳۲ گیگابایت برای اجرای بازی‌های جدید با کیفیت ۴K و سایر عملیات پردازشی بسیار مناسب است. با وجود فرکانس به نسبت بالای ۳۰۰۰ مگاهرتزی، زمان تأخیر CL16 توسط برند Geil در نظر گرفته‌شده که این کیت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی را در سطح گزینه‌های حرفه‌ای و محدود بازار قرار می‌دهد.

  1. دو کیت ۱۶ گیگابایتی و حجم مجموع ۳۲ گیگابایت
  2. فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتز
  3. زمان تأخیر CL16
  4. ولتاژ کاری ۱٫۳۵ ولت
  5. هیت سینک شانه بلند آلومینیومی به رنگ قرمز

راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده با بودجه ۱۳ میلیون تومان

منبع تغذیه (POWER)

 

راهنمای خرید سیستم گیمینگ
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فوق حرفه ای

FSP Hydro G 750W 80PLUS GOLD

با توجه به سخت‌افزار منتخب برای سیستم گیمینگ فوق حرفه ای و محاسبه توان مصرفی قطعات که ۶۰۵ وات بوده، انتخاب یک پاور ۷۵۰ وات استاندارد و با کیفیت ساخت بالا، نیاز کاربران را به خوبی پوشش می‌دهد. پاور ۷۵۰ وات حاشیه امنیت ۲۵ درصدی را برای در نظر گرفتن کاهش راندمان ۵ درصدی در هر سال رعایت می‌کند که نکته بسیار مهمی برای تضمین کارکرد کلیه قطعات است.

در انتخاب برند نیز گزینه‌ای بهتر از برند خوش‌نام FSP و مدل Hydro G 750W نیافتیم. پاور مورد نظر از استاندارد راندمان ۸۰PLUS GOLD بهره می‌برد و سیستم مدیریت کابل‌کشی فول ماژولار دارد. به این ترتیب فقط کابل‌های موردنیاز خود را نصب‌کرده و از شلوغی بیش‌ازحد فضای داخلی کیس جلوگیری می‌کنید. برند FSP یکی از فعال‌ترین تولیدکنندگان منبع تغذیه در سطح جهان به شمار می‌رود و بیشتر کاربران حرفه‌ای، این برند را به دلیل تولید پاورهای مخصوص سرور می‌شناسند. منبع تغذیه FSP Hydro G 750W به مدار محافظ شش‌گانه شامل OCP/OVP/ SCP/ OPP/ UVP/ OTP مجهز شده تا ریسک آسیب‌های احتمالی را به کمترین میزان برساند.

پشتیبانی از اصلاح ضریب توان Active PFC به میزان ۹۹ درصد، راندمان ۹۰ درصدی، خازن‌های ژاپنی باکیفیت، تک‌ریل ۱۲ ولت با شدت‌جریان ۶۲٫۵ آمپر، مبدل DC-DC مدار ثانویه و مبدل LLC در مدار اولیه از دیگر ویژگی‌های پاور FSP مدل هیدرو جی ۷۵۰ وات به شمار می‌روند. پاور منتخب وب‌سایت پارسی گیم از رسانه‌های معتبر جهان، نمره قبولی را دریافت کرده تا خیالتان از بابت کیفیت و عملکرد این محصول راحت شود.

  1. راندمان ۹۰ درصد – استاندارد ۸۰PLUS GOLD
  2. تک‌ریل ۱۲ ولت با شدت‌جریان ۶۲٫۵ آمپر
  3. ریل ۳٫۳ ولت با شدت‌جریان ۲۵ آمپر
  4. ریل ۵ ولت با شدت‌جریان ۲۵ آمپر
  5. خازن‌های ژاپنی ساخت کمپانی Nippon Chemi-Con
  6. مبدل LLC در مدار اولیه – مبدل DC-DC در مدار ثانویه
  7. فن ۱۳۵ میلی‌متر FDB باکیفیت بالا و نویز بسیار کم
مشاهده  آموزش تصویری تنظیمات اینستاگرام کامپیوتر

کیس (CASE)

 

راهنمای خرید سیستم گیمینگ
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فوق حرفه ای

Thermaltake Suppressor F31 Tempered Glass Edition

با توجه به قطعات انتخابی از جمله پردازنده که نیاز به خنک کننده حرفه ای برای مهار حرارت دارد و همچنین کارت گرافیک قدرتمند با ابعاد بزرگ، نیاز به یک کیس حرفه‌ای بیش‌ازپیش احساس می‌شود. برای خریداری چنین کیسی باید هزینه قابل‌توجهی بپردازید و چاره‌ای جز انجام این کار وجود ندارد. در نهایت با بررسی‌های انجام شده و مقایسه تمامی جزئیات، کیس ترمال تیک مدل F31 Tempered Glass Edition را انتخاب کردیم که فضای کافی برای نصب خنک‌کننده مایع با رادیاتور ۳۶ میلی‌متری، نصب مادربرد، کارت گرافیک و پاور حرفه‌ای و در نهایت ظاهر زیبا را ارائه می‌دهد.

بسیاری از کیس های حرفه‌ای موجود در بازار، شرایط ایده آل برای نصب واترکولر ۲۴۰ یا ۳۶۰ میلی‌متری را ندارند و نصب این قطعه مهم به اماواگر کشیده می‌شود، اما ترمال تیک F31 به سادگی پذیرای واترکولر حرفه ای است. درب کناری کیس از شیشه حرارت دیده شفاف ساخته شده تا اسمبل زیبای خود را به همراه نورپردازی در معرض دید قرار دهید. پایه‌های زیرین مرتفع سبب بالا آمدن کیس از سطح زمین می‌شود که به دلیل اسکلت معکوس F31 و نصب پاور در کف کیس، وضعیت خنک سازی قطعات را به شدت بهبود می‌بخشد.

درب جلوی کیس نیز به صورت ساده و بدون هرگونه تجملاتی طراحی شده و زیر این درب یک عدد فن مجهز به دیودهای نوری آبی رنگ نصب شده است. البته کاربران حرفه‌ای می‌توانند تعداد فن بیشتری در این بخش نصب کنند. سقف کیس نیز بهترین مکان برای نصب فن‌های بیشتر یا واترکولر حرفه‌ای است که مهم‌ترین دلیل ما برای انتخاب F31 به شمار می‌رود. یک عدد فن مشابه با آنچه روی پنل جلوی کیس وجود دارد، روی پنل پشت نیز نصب شده است تا شرایط خنک‌سازی فضای داخلی کیس فراهم شود.

  1. ابعاد وسیع ۵۱۵×۲۵۰×۴۹۷ میلی متر
  2. قابلیت نصب خنک کننده مایع حرفه ای روی پنل جلو و سقف کیس
  3. دو عدد فن نصب‌شده توسط شرکت سازنده
  4. امکان نصب ۵ فن توسط کاربر
  5. اسکلت معکوس برای بهبود خنک‌سازی فضای داخلی کیس
  6. امکان جداسازی براکت درایو نوری و تجهیزات ذخیره‌سازی
  7. درب کناری شفاف از جنس شیشه حرارت دیده

خنک کننده پردازنده (CPU Fan)

 

راهنمای خرید سیستم گیمینگ
راهنمای خرید سیستم گیمینگ فوق حرفه ای

Green GLC 360-EVO

پردازنده Core i9-9900K همان‌طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، از ۸ هسته پردازشی با فرکانس پایه ۳٫۶ و فرکانس توربو بوست ۵ گیگاهرتز بهره می‌برد و با توجه به قابلیت اورکلاک آن، به یک خنک‌کننده پردازنده قدرتمند نیاز دارید. یکی از دلایل مهم انتخاب کیس ترمال تیک F31 قابلیت نصب واترکولر های حرفه‌ای ۲۴۰ و ۳۶۰ میلی‌متری روی سقف یا پنل جلوی کیس بوده و اکنون زمان رونمایی از واترکولر منتخب پارسی گیم فرارسیده است.

واترکولر ۳۶۰ میلی‌متری گرین مدل GLC360 EVO در حقیقت نسل جدید خنک‌کننده مایع این شرکت به شمار می‌رود که تغییرات عمده‌ای در مقایسه با نسل اول به خود دیده است. قرارگیری دیودهای نوری روی پمپ و بلاک به‌منظور نمایش دمای کولانت (مایع خنک‌کننده) و سرعت پمپاژ یکی از تغییرات خنک‌کننده مایع GLC360 EVO گرین است.

تغییر بعدی در به‌کارگیری سه عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری مجهز به دیودهای نوری قرمزرنگ است که هماهنگی بسیاری خوبی با رنگ قرمز LED به کار رفته روی پمپ به وجود می‌آورد. از سوی دیگر عملکرد واترکولر ۳۶۰ گرین نیز نسبت به نسل پیشین ارتقا یافته است.

باید به این نکته اشاره کرد که امکان انتخاب واترکولر ۳۶۰ نسل اول یا واترکولر GLC240 EVO نیز وجود دارد و هر دو مدل عنوان شده قدرت کافی برای مهار حرارت پردازنده Core i9-9900K را دارند. به‌این‌ترتیب هزینه نهایی سیستم گیمینگ فوق حرفه‌ای اندکی کاهش می‌یابد، هر چند با کاهش قیمت واترکولر نمی‌توان تغییر خاصی روی سایر قطعات به وجود آورد!

  1. نشانگر LED روی پمپ و بلاک برای نمایش دمای کولانت و سرعت پمپاژ
  2. سه عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری مجهز به دیود نوری قرمزرنگ
  3. امکان نصب سه عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری
  4. لوله‌های انتقال حرارت قطور باروکش محافظ الیافی
  5. خمیر حرارتی باکیفیت GT-4 گرین
  6. بهبود عملکرد پمپ به دلیل تغییر در طراحی داخلی آن

لینک مطلب اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *