هر آنچه باید در مورد بازی Cyberpunk 2077 اثر جدید CD Projekt RED بدانید

1
هر آنچه باید در مورد بازی Cyberpunk 2077 اثر جدید CD Projekt RED بدانید

هر آنچه باید در مورد بازی Cyberpunk 2077 اثر جدید CD Projekt RED بدانید

زمان تقریبی برای مطالعه: 6 دقیقه

بازی Cyberpunk 2077 یکی از عناوین مورد انتظار برای انتشار در سال ۲۰۲۰ است که برای اولین بار خبر تولید آن در سال ۲۰۱۲ توسط استودیو CD Projekt RED منتشر شده بود. روند تولید این بازی جهان باز یا همان Open World به اعتقاد استودیو توسعه دهنده، بسیار زود اطلاع رسانی شد و حتی این موضوع، مراحل توسعه بازی The Witcher 3: Wild Hunt که در ماه می ۲۰۱۵ منتشر شد را تحت تاثیر قرار داد.

در این مطلب جامع می توانید به تمام اطلاعات منتشر شده از بازی Cyberpunk 2077 دسترسی پیدا کنید. استودیو توسعه دهنده CD Projekt RED در سال های اخیر روند توسعه بازی را به شدت افزایش داد و در راستای تحقق اهداف خود، دفتر Kraków را توسعه داده و یک برند جدید در Wrocław  راه اندازی کرد. به اعتقاد آنها، سرعت توسعه و تولید سایبرپانک ۲۰۷۷ مثال زدنی بوده و تاکنون هیچ عنوانی با این سرعت در حال آماده سازی نبود.

در ماه ژوین ۲۰۱۸ تعداد افراد حاضر در تیم توسعه دهنده بازی در حدود ۳۵۰ نفر بود و مدتی بعد در فوریه ۲۰۱۹، تعداد آنها از ۴۰۰ نفر نیز فراتر رفته بود. تعداد افراد حاضر در پروژه توسعه بازی Cyberpunk 2077 در ماه جولای ۲۰۱۹ به بیش از ۴۵۰ نفر افزایش یافت و این تعداد حتی در ماه اکتبر ۲۰۱۹ نیز روند صعودی داشته تا تعداد افراد حاضر در تیم توسعه این عنوان به ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

تاریخ و پلتفرم های انتشار

پیش از این اعلام شده بود که بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۰ منتشر می شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، انتشار این عنوان نیز همانند بسیاری از پروژه های دیگر با تاخیر مواجه شده است. استودیو CD Projekt RED اعلام کرده که این عنوان پر حاشیه در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰ به صورت رسمی منتشر خواهد شد تا به انتظار طولانی مدت گیمرها خاتمه دهد. حتی قرنطینه اجباری و انتقال کار توسعه از استودیو به خانه نیز اختلالی در روند تولید آن به وجود نیاورده، اما شرایط انتشار آن در سطح گسترده فراهم نبوده است.

پیش بینی می شود که بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ در پلتفرم های مختلف از جمله کامپیوتر شخصی (Steam and GOG)، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و Google Stadia به صورت همزمان منتشر شود. انویدیا نیز به تازگی تایید کرده که عنوان جدید و جنجالی استودیو CD Projekt RED در سرویس ابری GeForce NOW به همراه افکت های ردیابی پرتو برای کارت گرافیک های سری RTX قرار خواهد گرفت.

مشاهده  معرفی کامل مشخصات سخت افزاری کنسول بازی پلی استیشن 5 سونی

با وجود آنکه بازی Witcher 3: Wild Hunt برای پلتفرم نینتندو سوییچ توسعه یافته، اما بعید به نظر می رسد که چنین اتفاقی با توجه  به پیچیدگی های فنی و سخت افزاری بازی Cyberpunk 2077 رخ دهد و کنسول دستی نینتندو قادر به اجرای آن نخواهد بود. اگر در شرایط فعلی به پیش خرید بازی علاقه دارید، در حال حاضر تخفیف ۱۰ دلاری در وب سایت آمازون برای نسخه استاندارد لحاظ شده و در حال حاضر اثری از پیش فروش Collector’s Edition مشاهده نمی شود.

نسخه اختصاصی و هیجان انگیز Collector’s Edition این بازی به احتمال فراوان با قیمت ۲۵۰ دلار با ارائه تمامی تجهیزات و متعلقات به فروش خواهد رسید. در حال حاضر تجهیزات جالب توجهی از جمله هدست، کنسول ایکس باکس وان و کنترلر وایرلس ایکس باکس وان با طراحی اختصاصی سایبرپانک ۲۰۷۷ معرفی شده اند.

نقش آفرینی Keanu Reeves

بازیگر کانادایی سرشناس که پیش از این در آثار تحسین شده ای از جمله کنستانتین، ماتریکس و جان ویک ۳ به ایفای نقش پرداخته بود، به عنوان یکی از کاراکتر های اصلی و اسرار آمیز در بازی Cyberpunk 2077 حضور دارد. نقش آفرینی Keanu Reeves به عنوان تاثیر گذار ترین کاراکتر بازی با دارا بودن طولانی ترین خط داستانی سبب می شود تا گیمرها علاقه بیشتری به این عنوان پیدا کنند. نوع کاراکتر وی که در این بازی با نام  Johnny Silverhand شناخته می شود، به نجات افراد مختلف می پردازد.

یک خواننده گروه سامورایی در سال ۲۰۲۰ و طی حمله به مقر آراسکا، هنگامی که در تلاش برای نجات دادن نامزد خود بود، ناپدید شد. با توجه به ناپدید شدن طولانی مدت، همه به این نتیجه رسیده بودند که وی کشته شده است. جانی سیلورهند در نقش یک شبح دیجیتال و به عنوان راهنمای Night City به دنبال تحقق اهداف نا مشخص خود است تا این شهر را نجات دهد.

داستان و مکانیک گیم پلی

استودیو CD Projekt RED برای اولین بار در بازی Cyberpunk 2077 به گیمرها امکان شخصی سازی کامل کاراکتر بازی را می دهد و گیمرها وجود این ویژگی را مدیون Mike Pondsmith به عنوان طراح بازی هستند. گیمرها می توانند بدن شخصیت خود و صدای آن را بین دو گزینه زن و مرد تعیین کنند. شخصیت V که کاراکتر منفی و شرور بازی به شمار می رود، به تازگی وارد شهر Night City (بر پایه کالیفرنیا و الهام گرفته شده از لس آنجلس!) شده تا با اعمال خلافکارانه خود به کسب ثروت بپردازد.

مشاهده  راهنمای خرید کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و اس + قیمت

نایت سیتی از نظر دوره تاریخی شامل چهار بخش Entropism، Kitsch، Neomilitarism و Neokitsch می شود. این شهر به طور کلی دارای شش منطقه مختلف از جمله City Center، Westbrook، Heywood، Santo Domingo، Pacifica و Watson است. دنیای طراحی شده در سایبرپانک ۲۰۷۷ شاید از نظر قابلیت کاوش کوچکتر از محیط بازی Witcher 3: Wild Hunt باشد، اما از نظر وسعت متراکم تر است. چرخه روز و شب کامل و آب و هوای پویا از جمله باران اسیدی ناشی از آلودگی هوا نیز در این بازی لحاظ شده است.

وسایل نقلیه پرواز که البته توسط کاراکتر اصلی بازی مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما در محیط بازی به پرواز در می آیند. فعالیت های جانبی از جمله ورزش های رزمی، بوکس، مسابقات خیابانی، تیراندازی و حتی هک کردن کامپیوتر و تجهیزات الکترونیک نیز در بازی Cyberpunk 2077 در نظر گرفته شده است. در این عنوان یک سیستم اجرای قانون نیز وجود دارد که به اندازه نمونه به کار رفته در Grand Theft Auto سخت گیرانه عمل نمی کند.

یکی از بزرگترین تفاوت ها نسبت به سه گانه Witcher در حالت نمایش اول شخص (به جز در هنگام رانندگی) است که برای برخی از گیمرها ناخوشایند خواهد بود. با این حال استودیو CD Projekt RED روی استفاده از حالت اول شخص تاکید دارد و بهره مندی از حالت سوم شخص با توجه به گیم پلی بازی و نوع جلوه های گرافیکی در آن امکان پذیر نیست. یک اسلایدر Field of View نیز برای افزایش سرعت اجرای بازی و بارگزاری محیط وجود دارد.

گیم پلی بازی به گونه ای تنظیم شده که کاراکتر V در خصوص اتفاقات بازی حق انتخاب دارد و انتخاب گیمر سبب ایجاد رخداد های مختلف و حتی پایان متفاوت می شود. در صورتی که در انجام ماموریت ها موفق عمل نکنید، با صفحه Game Over مواجه نمی شوید و روند داستانی بازی همچنان ادامه خواهد یافت. همچنین داستان بازی نسبت به ویچر ۳ کوتاه تر است، اما با توجه به تاثیر پذیری گیم پلی از تصمیمات گیمر، قابلیت بازی کردن در چند نوبت را دارد تا بتوانید خط داستانی متفاوتی را در هر نوبت تجربه کنید.

هر آنچه باید در مورد بازی Cyberpunk 2077 اثر جدید CD Projekt RED بدانیدحالت چند نفره (Multiplayer)

در حال حاضر اطلاعات چندانی در خصوص حالت چند نفره بازی Cyberpunk 2077 وجود ندارد، اما این اتفاق برای اولین بار در یک عنوان از استودیو لهستانی رخ می دهد که سبب به وجود آمدن رمز و رازهای بیشتر می شود. از سال ۲۰۱۲ که مراحل طراحی و توسعه بازی آغاز شده بود، بخش چند نفره نیز مورد بحث بوده و این حالت به عنوان یک پروژه کوچک در حال برنامه ریزی بود.

مشاهده  هر آنچه که باید در مورد بازی Resident Evil 3 Remake بدانید

حتی استودیو CD Projekt RED تا ماه سپتامبر ۲۰۱۹ در این خصوص اطلاع رسانی نکرده بود، اما پس از آن اعلام کرد که حالت چند نفره فقط در صورت اتمام بخش داستانی و تمام DLC های بخش تک نفره در دسترس قرار خواهد گرفت. به این ترتیب آنها می توانند درآمد زایی طولانی مدتی از بخش چند نفره کسب کنند.

موتور گرافیکی RED Engine 4

پس از استفاده از موتور گرافیکی BioWare Aurora در اولین نسخه از بازی Witcher، استودیو لهستانی تصمیم به بهره گیری از موتور گرافیکی انحصاری خود با نام RED Engine در بازی Witcher 2: Assassins of Kings گرفت. نتیجه نهایی استفاده از آن قابل توجه بود و به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند تا از موتور گرافیکی انحصاری خود برای Witcher 3: Wild Hunt نیز استفاده کنند.

با بهره گیری از موتور گرافیکی توسعه یافته و بهینه سازی شده RED Engine 4 در بازی Cyberpunk 2077 می توان انتظار داشت که گیم پلی و جلوه های گرافیکی آن در سطح قابل توجهی قرار گیرند. پشتیبانی از فناوری Ray Tracing انویدیا در کارت گرافیک های سری RTX توسط موتور گرافیکی RED Engine 4 سبب اشتیاق بیشتر گیمرها به خریداری و تجربه بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ برای گیمرهای پلتفرم کامپیوتر شخصی شده است.

در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ در پلتفرم کامپیوتر شخصی منتشر شده، اما به نظر می رسد که برای دستیابی به بالاترین سطح از جزییات گرافیکی به یک کامپیوتر گیمینگ دارای کانفیگ گران قیمت نیاز خواهید داشت.

لینک مطلب اصلی در وب سایت بنچیمو

1 thought on “هر آنچه باید در مورد بازی Cyberpunk 2077 اثر جدید CD Projekt RED بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *