راهنمای خرید هدست گیمینگ – تابستان ۱۴۰۰

0
راهنمای خرید هدست گیمینگ – تابستان 1400

راهنمای خرید هدست گیمینگ – تابستان 1400

زمان تقریبی برای مطالعه: 13 دقیقه

با توسعه بازی‌های آنلاین و استقبال قابل توجه کاربران از آنها در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ و صوتی به تولید انواع هدست گیمینگ پرداخته‌اند. همین تنوع محصول نیز سبب گمراهی بیشتر کاربران هنگام انتخاب محصول مورد گردیده و از این رو تصمیم گرفتیم تا در قالب راهنمای خرید هدست گیمینگ به معرفی پارامتر‌های مهم در انتخاب کالای مناسب با بودجه و کارایی و همچنین معرفی چند محصول قدرتمند بپردازیم.

در ابتدا قصد داریم تا پارامتر‌های مهم در انتخاب هدست گیمینگ را با شما به اشتراک بگذاریم تا حتی خودتان نیز بتوانید بر اساس آنها نسبت به انتخاب و خریداری کالای مناسب اقدام کنید. البته سلایق کاربران نیز نسبت به پارامتر‌های مورد نظر، متفاوت بوده و از این رو ممکن است گزینه‌های مورد نظر هر کاربر با دیگری متفاوت باشد.

راهنمای خرید هدست گیمینگ

  • سیستم توزیع صدا: هدف از سیستم توزیع صدا در بیان ساده، همان تعداد و نوع کانال انتقال امواج صوتی است که به طور کلی شامل استریو و ۷٫۱ کانال در هدست‌های موجود در بازار می‌شود. در حالت استریو که طیف وسیع تری از محصولات را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، صدا به صورت دو کانال و هر کانال به صورت جداگانه از گوشی سمت راست و چپ منتقل می‌شود. این ساده ترین سیستم توزیع صدا در میان انواع هدست گیمینگ به شمار می‌رود که به طور معمول در گزینه‌های ارزان قیمت نیز مشاهده می‌شود. حالت ۷٫۱ کانال اما دارای دو نوع واقعی و مجازی است که در حالت مجازی، توزیع صدای ۷٫۱ کانال به صورت شبیه سازی شده از طریق نرم افزار و تفکیک درایو‌ها انجام می‌شود. این در حالیست که در نوع ۷٫۱ کانال واقعی، تعداد ۸ درایو صوتی در هر دو سمت هدست قرار گرفته و هر کدام وظیفه انتقال صدای کامل شامل Front، Rear، Center و Subwoofer می‌شود. به طور حتم بهترین حالت تفکیک صدا در هدست‌های ۷٫۱ کانال واقعی در دسترس شما قرار می‌گیرد و البته بهره مندی از آنها نیازمند صرف بودجه فراوان و برخورداری از خروجی صدای حرفه‌ای روی مادربرد کامپیوتر شخصی، لپ تاپ و کنسول بازی است.
  • ابعاد درایو‌ها: انتقال امواج صوتی از طریق درایوهای موجود روی هدست امکان پذیر بوده و بزرگ تر بودن آنها می‌تواند به خوبی فضای روی گوش کاربران را تحت پوشش قرار داده و به این ترتیب تمام امواج صوتی به گوش کاربران برسد. یکی از مشکلات بزرگ هدست‌ها در سال‌های گذشته، انتشار صدا به محیط خارج از درایو‌ها بوده که دلیل اصلی آن عدم تناسب سایز درایو‌ها و همچنین نادرست بودن عایق بندی و سایز فوم به کار رفته دور درایو‌ها به شمار می‌رود. در صورتی که اندازه فوم و درایو‌ها نتواند تمام بخش گوش کاربر را به درستی پوشش دهد، حجم صدای قابل توجهی از این منطقه به محیط پیرامون درز پیدا کرده و گیمرها بخش زیادی از صدای تولید شده را از دست می‌دهند. از این رو شرکت‌های تولید کننده هدست سعی می‌کنند از درایو‌های بزرگتر از ۴۰ میلی متر و عایق بندی مناسب استفاده کنند تا بیشترین میزان حجم صدا به گوش کاربران برسد.
  • محدوده پاسخگویی فرکانس: انتقال امواج صوتی بر اساس دو پارامتر کلی حجم صدا و کیفیت صدا دسته بندی می‌شوند که در مورد پارامتر کیفیت صدا، محدوده پاسخگویی فرکانس نقشی اساسی ایفا می‌کند. به طور کلی محدوده فرکانس ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز به عنوان یک محدوده پاسخگویی مناسب ارزیابی شده و در صورتی که یک هدست از این بازه پشتیبانی کند، می‌توان بسیاری از امواج صوتی را از آن محصول دریافت کرد. در صورتی که محدوده پاسخگویی بیشتر از ۲۰ هرتز و کمتر از ۲۰ کیلو هرتز باشد، به طور حتم برخی از امواج صوتی مانند صدای ادوات موسیقی، صدای خواننده در موزیک، صدای باس و ریز موج‌ها را از دست خواهید داد که این مورد برای کاربران حرفه‌ای به هیچ وجه خوشایند نیست. در شرایطی که یک محصول بتواند محدوده کمتر از ۲۰ هرتز و بیشتر از ۲۰ کیلو هرتز را تحت پوشش قرار دهد، می‌توان صدای بسیار کاملی را دریافت کرد که البته این ویژگی به طور معمول در محصولات حرفه‌ای و بسیار گران قیمت مشاهده می‌شود.
  • حساسیت صدا: این پارامتر بسیار مهم که بر اساس معیار دسی بل (dB) مورد سنجش قرار می‌گیرد، نشان دهنده قدرت درایو‌های صوتی و میزان انتقال حجم صدا به گوش کاربران است. حساسیت صدا به طور معمول نشان دهنده قابلیت تبدیل امواج الکتریکی به امواج صوتی است که هر چه این مقدار بیشتر باشد، به معنی عملکرد بهتر در تبدیل امواج و دریافت حجم صدای بیشتر خواهد بود. از این رو توصیه می‌شود هنگام خرید هدست و البته هر نوع تجهیزات صوتی دیگر مانند هدفون و بلندگو به این پارامتر توجه کنید. در صورتی که سطح dB در یک هدست گیمینگ بالای ۹۰ دسی بل باشد، یعنی با یک محصول به نسبت قدرتمند مواجه هستید و اگر این عدد به بالای ۱۰۰ دسی بل افزایش یابد، می‌توان آن هدست را در میان حرفه ای‌ها دسته بندی کرد.
  • امپدانس: پارامتر دیگری که به وضوح در ارائه قدرت یک هدست گیمینگ نقش اساسی ایفا می‌کند، امپدانس است که با واحد اُهم مورد سنجش قرار می‌گیرد. هر چه امپدانس یک کالای صوتی بالاتر رود، قدرت آن نیز افزایش یافته و در حقیقت می‌توان آن را به عنوان یک محصول حرفه‌ای تلقی کرد. هر چند هدست‌ها از نظر امپدانس محدودیت‌هایی دارند، اما توصیه می‌شود که از خریداری محصولاتی با امپدانس کمتر از ۳۲ اهم به عنوان یک هدست گیمینگ صرف نظر کنید. بسیاری از محصولات متفرقه و تقلبی موجود در بازار، با وجود درج مشخصات عجیب و اعلام اعداد غیر واقعی، امپدانس بین ۸ تا ۱۶ اهم را ارائه می‌دهند که به هیچ وجه برای کاربرد گیمینگ و کاربرد مالتی مدیا مناسب نیستند.
  • فناوری ارتباطی: برقراری ارتباط میان هدست و تجهیزات مختلف مانند کامپیوتر شخصی، مینی پی سی، آل این وان، گوشی هوشمند و کنسول بازی به دو روش با سیم و بی سیم انجام می‌شود. ارتباط با سیم که به وضوح توسط اتصال سیم با طول ۱٫ ۲ تا ۱٫ ۸ متر (محدوده طول متوسط سیم انواع هدست گیمینگ) صورت می‌پذیرد، مشخصاتی مانند نوع سیم، ضخامت، روکش بافته شده یا ساده و نوع سوکت را با خود به همراه می‌آورد که هر کدام از آنها روی عملکرد محصول در دراز مدت تاثیر گذار هستند. با توجه به کاربرد مورد نظر ما در راهنمای خرید هدست گیمینگ و لزوم برقراری ارتباط مستمر، خریداری یک محصول سیمی در اولویت قرار می‌گیرد تا کاربران نسبت به اتصال پایدار دچار نگرانی و استرس نشوند.
مشاهده  راهنمای خرید مانیتور خانگی، اداری و گیمینگ

در کنار موارد بیان شده، به طور حتم کاربرانی هستند که به پارامتر‌های دیگری مانند جنس بدنه، نوع بالشتک‌های نگه دارنده درایو‌ها، سیستم نور پردازی و نرم افزار مدیریت توجه می‌کنند که البته محصولات معرفی شده در راهنمای خرید وب سایت پارسی گیم نیز از پارامتر‌های جانبی ذکر شده نیز به خوبی پشتیبانی می‌کنند. در ادامه نیز به معرفی بهترین هدست‌های موجود در محدوده قیمت ۱ تا ۲ میلیون تومان برای کاربرد گیمینگ می‌پردازیم.

هدست گیمینگ Lenovo H402 USB 7.1
راهنمای خرید هدست گیمینگ

هدست گیمینگ Lenovo H402 USB 7.1

چند ماهی از ورود محصولات جدید برند لنوو در حوزه تجهیزات جانبی می‌گذرد که هدست گیمینگ Lenovo H402 USB 7.1 نیز یکی از آنها به شمار می‌رود. سیستم توزیع صدای ۷٫۱ کاناله در این محصول به صورت مجازی عمل می‌کند و به طور حتم امری طبیعی به شمار می‌رود که یک هدست با قیمت حدود یک میلیون و پنجاه هزار تومان از شبیه ساز مجازی برای پخش صدای ۷٫۱ کانال استفاده کند. با توجه به این ویژگی، انتظار وجود پورت USB برای راه اندازی سیستم توزیع صدای ذکر شده، طبیعی به نظر می‌رسد. درایو‌های ۵۰ میلی متری به کار رفته توسط لنوو می‌توانند صدایی با میزان حساسیت ۱۰۳ دسی بل تولید کرده و شدت امپدانس آن نیز ۳۲ اهم توسط کمپانی سازنده اعلام شده است. محدوده پاسخگویی ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز نیز به خوبی نشان می‌دهد که هیچ صدایی از گوش شما دور نمی‌ماند. فرم بالشتک و درایو‌های ۴۰ میلی متری هدست گیمینگ لنوو به صورت شش ضلعی طراحی شده تا به صورت بهینه روی گوش کاربران قرار گیرد و به این ترتیب بهترین حالت قرار گیری روی فرم‌های مختلف صورت شکل می‌گیرد. کمپانی لنوو در طراحی قاب روی درایو‌ها از دیود‌های نوری RGB با قابلیت شخصی سازی بهره برده که ظاهری بسیار زیبا و جذاب را پدید آورده است. هدست گیمینگ H402 دارای دو روش ارتباطی شامل یک پورت USB برای مدل ۷٫۱ کانال و ترکیبی از پورت USB و جک‌های صوتی ۳٫ ۵ میلی متری برای نسخه استریو است که در مدل مورد نظر ما، فقط یک پورت USB وظیفه شخصی سازی نور پردازی و انتقال داده‌های صوتی را بر عهده دارد. قابلیت تنظیم ارتفاع درایو‌ها برای قرارگیری آسان روی انواع فرم سر، به عنوان یک نکته مهم در ساختار طراحی این محصول به شمار می‌رود. میکروفون به کار رفته در هدست H402 به آسانی قابلیت جداسازی و نصب از طریق جک مخصوص را دارد و یک دیود نوری نیز در قسمت انتهای آن به چشم می‌خورد تا کاربران از فعال بودن میکروفون با خبر شوند. کیفیت ساخت قابل قبول، کیفیت صدای بسیار مناسب، قابلیت حذف نویز برای هدست و میکروفون، قابلیت جداسازی میکروفون، کابل بلند ۲٫ ۲ متری و در نهایت شخصی سازی دیود‌های نوری RGB از مهم ترین ویژگی‌های هدست گیمینگ Lenovo H402 USB 7.1 به شمار می‌روند.

قیمت این محصول در ایران : ۱,۰۵۰,۰۰۰ هزارتومان
هدست گیمینگ JBL Quantom 100
راهنمای خرید هدست گیمینگ

هدست گیمینگ JBL Quantum 100

هدست Quantum 100 کمپانی مشهور JBL به عنوان یکی از ارزان ترین و البته با کیفیت ترین محصولات موجود در این بازه قیمت به شمار می‌رود که می‌تواند به تجهیزات مختلفی مانند کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، گوشی هوشمند، تبلت و کنسول‌های بازی XBOX، PS4 و Nintendo متصل شود. قابلیت ارائه صدای استریو دو کاناله توسط درایو‌های ۴۰ میلی متری به خوبی نشان می‌دهد که قابلیت ارائه حجم صدای قابل قبول را دارد. هدست ۲۲۰ گرمی JBL توسط یک جک ۳٫ ۵ میلی متری به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود و همین موضوع، شرایط استفاده از آن را روی تجهیزات متنوع فراهم می‌سازد. امپدانس JBL Quantum 100 برابر با ۳۲ اهم و شدت حساسیت آن نیز ۹۶ دسی بل اعلام شده است. درایو‌های صوتی ۴۰ میلی متری این محصول قادر به ارائه امواج صوتی در محدوده فرکانس ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز هستند که بازه بسیار خوبی به شمار می‌رود. به گونه‌ای که می‌توان گفت، هیچ صدایی را از دست نخواهید داد و همه چیز همان طور که دوست دارید، به گوش شما خواهد رسید. میکروفون دستگاه به صورت یک فیش مجزا تعبیه شده که به این ترتیب قادر به جداسازی یا نصب آسان آن خواهید بود. میکروفون به کار رفته در هدست JBL دارای فناوری حذف نویز یا همان Noise Canceling بوده و به این ترتیب سر و صدای محیط در سطح قابل قبولی از فضای مکالمه صوتی شما حذف می‌شود. هر چند با توجه به محدوده قیمت این محصول نمی‌توان انتظار شاهکار از نماینده JBL را داشت، اما به هر حال وجود این فناوری می‌تواند شما را برای تجربه مکالمات صوتی با کیفیت و عاری از نویز همراهی کند. طراحی ظاهری Quantum 100 با توجه به قیمت خود، در سطح بسیار خوبی ارزیابی می‌شود و کیفیت ساخت به نسبت مناسب آن را به نمایش می‌گذارد. طول کابل مورد استفاده توسط کمپانی سازنده برابر با ۱٫ ۲ متر بوده که اندکی کوتاه تر از استاندارد‌های موجود است.

قیمت این محصول در ایران : ۱,۹۷۰,۰۰۰ هزارتومان
هدست گیمینگ Fantech SNIPER HG16 7.1
راهنمای خرید هدست گیمینگ

هدست گیمینگ Fantech SNIPER HG16 7.1

کمپانی فنتک که مدت زیادی از ورود محصولات آن به بازار داخلی نمی‌گذرد، هدست گیمینگ بسیار با کیفیت و زیبایی به نام SNIPER HG16 با قابلیت توزیع صدای ۷٫۱ کانال را در دسترس گیمرها و کاربران حرفه‌ای قرار داده است. درایو‌های ۴۰ میلی متری این محصول می‌توانند صدایی با امپدانس ۳۲ اهم و شدت حساسیت شگفت انگیز ۱۱۲ دسی بل را ارائه دهند که قابل تحسین به شمار می‌رود. محدوده پاسخ گویی درایو‌ها در بازه ۵۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز قرار دارد که به این ترتیب بخشی از صدای موجود در فرکانس‌های ۲۰ هرتز تا ۵۰ هرتز را از دست می‌دهید. با این حال نمی‌توان از ویژگی‌های مثبت هدست گیمینگ فنتک به سادگی عبور کرد و از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به میزان حساسیت ۱۱۲ دسی بل اشاره کرد که در میان رقبای گران قیمت نیز مشاهده نمی‌شود. شدت حساسیت میکروفون به کار رفته در Fantech Sniper HG16 برابر با ۴۲ دسی بل اعلام شده که در کنار آن باید به قابلیت حذف نویز نیز اشاره کرد. البته یکی از مواردی که ممکن است این محصول را در مقابل سایر موارد مشابه به درجه‌ای پایین تر نازل کند، عدم قابلیت جداسازی میکروفون اشاره کرد که چندان مهم به نظر نمی‌رسد. به هر حال زمانی که تصمیم به خرید هدست می‌گیرید، به طور حتم به میکروفون آن نیاز مبرم دارید، در غیر این صورت به سادگی می‌توانید اقدام به خرید انواع هدفون با قیمت‌های بسیار کمتر کنید. حالت آزاد گیره بالای سر در این محصول به گونه ایست که نیازی به تنظیم چند باره آن برای قرار گیری آسان روی سر وجود نداشته و بسیار ساده تر از سایر محصولات، قابل استفاده خواهد بود. با توجه به ارائه صدای ۷٫۱ کانال مجازی (شبیه سازی شده) باید به این نکته اشاره کرد که هدست فنتک برای اتصال به تجهیزات مختلف، از یک پورت USB بهره می‌برد که طول مناسبی در حدود ۲ متر دارد. روی درایو‌های صوتی ۴۰ میلی متری SNIPER HG16 آثاری از دیود‌های نوری RGB مشاهده می‌شود که ظاهر این محصول را بسیار زیباتر می‌سازد. کیفیت ساخت HG16 در سطح قابل قبولی قرار دارد و کیفیت صدای آن نیز مناسب ارزیابی می‌شود.

قیمت این محصول در ایران : ۱,۵۵۰,۰۰۰ هزارتومان
هدست گیمینگ EDIFIER G4
راهنمای خرید هدست گیمینگ

هدست گیمینگ EDIFIER G4

اکنون نوبت به معرفی هدست گیمینگ ادیفایر مدل G4 با قیمت حدودی ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان فرا رسیده که یکی از ارزشمند ترین محصولات موجود در این بازه قیمت به شمار می‌رود. هدست گیمینگ ادیفایر قادر به ارائه صدا به صورت ۷٫۱ کانال مجازی بوده و به همین دلیل نیز برقراری ارتباط میان آن با سایر تجهیزات از جمله کامپیوتر شخصی، نوت بوک، گوشی هوشمند، تبلت و کنسول‌های بازی توسط یک پورت USB صورت می‌پذیرد. کمپانی ادیفایر در تولید هدست گیمینگ G4 اقدام به تعبیه سیستم لرزشی کمکی کرده که حس بسیار لذت بخشی را به کاربران منتقل می‌سازد. طراحی کلاسیک گوشی‌ها به صورت گرد و قرار گرفتن درایو‌های صوتی در عمق به نسبت زیاد، سبب ارائه صدایی عمیق (به خصوص بیس) می‌شود که البته بخشی از این سبک طراحی به دلیل به کارگیری سیستم نور پردازی و میکروفون جمع شونده به داخل است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، میکروفون به کار رفته در هدست Edifier G4 دارای ساختار جمع شونده بوده و به صورت ثابت روی هدست نصب شده است. در مواقع لزوم می‌توانید میکروفون را از درون بدنه خارج کرده و پس از اتمام کار نیز آن را سر جای خود قرار دهید. حتی می‌توان بدون نیاز به این کار نیز از میکروفون استفاده کرد و فقط باید اندکی صدای خود را هنگام مکالمه و چت کردن با دوستان در بازی‌ها بالاتر از حد معمول ببرید. قابلیت تنظیم ارتفاع بخش بالشتک‌های قرار گیری هدست روی سر به صورت کشویی و ساده طراحی شده تا در هر لحظه و بدون اعمال فشار بیش از حد بتوانید، ارتفاع آن را تنظیم کنید. درایو‌های ۴۰ میلی متری از نوع نئودیمیوم که امری رایج در هدست‌های امروزی به شمار می‌روند، صدایی با میزان حساسیت ۱۰۳ دسی بل و قدرت ۲۴ امپدانس را در محدوده پاسخ گویی ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز ارائه می‌دهند که از هر نظر در شرایط قابل قبولی قرار می‌گیرند. همانطور که در ابتدای معرفی هدست ادیفایر بیان کردیم، بخش بیرونی درایو‌های ۴۰ میلی متری دارای سیستم نور پردازی است که بر اساس نوع امواج صوتی در حال پخش، رنگ‌های در حال نمایش به سه رنگ قرمز، سبز و آبی تغییر می‌کنند و در حقیقت قابلیت شخصی سازی برای کاربران وجود ندارد. با توجه به پشتیبانی و ارائه صدای ۷٫۱ کاناله، برقراری ارتباط میان هدست ادیفایر G4 و تجهیزات مختلف از طریق یک کابل USB بسیار بلند به طول ۲٫ ۵ متر صورت می‌پذیرد. یک عدد ریموت کنترل نیز در امتداد کابل ۲٫ ۵ متری هدست تعبیه شده که امکان مدیریت ولوم صدا، میکروفون و سایر موارد توسط آن فراهم شده است. رنگ بندی متنوع هدست نیز از دیگر ویژگی‌های Edifier G4 به عنوان یک محصول با کیفیت و زیبا به شمار می‌روند.

قیمت این محصول در ایران : ۱,۶۶۰,۰۰۰ هزارتومان
هدست گیمینگ RAZER KRAKEN X 7.1 USB
راهنمای خرید هدست گیمینگ

هدست گیمینگ RAZER KRAKEN X 7.1 USB

کمپانی ریزر در سال‌های اخیر همواره به تولید محصولات بسیار حرفه‌ای و خوش قیمت پرداخته و هدست گیمینگ RAZER KRAKEN X 7.1 نیز یکی از همین موارد به شمار می‌رود. این محصول بی نظیر که صدای ۷٫۱ کانال را از طریق یک پورت USB ارائه می‌دهد، با بهره گیری از کیفیت ساخت بسیار بالای خود، احساس بی نظیر و غیر قابل وصفی را منتقل می‌سازد. هدست‌های سری KRAKEN X دارای مدل‌های بسیار متنوعی هستند که دارای پورت‌های USB و ۳٫ ۵ میلی متری می‌شوند. نسخه ۳٫ ۵ میلی متری هدست ریزر فاقد نور پردازی بوده و ارائه صدای ۷٫۱ کانال نیز توسط آمپلی فایر کارت صدای مادربرد تولید و به گوش کاربران می‌رسد. محدوده پاسخ گویی ۱۲ هرتز تا ۲۸ کیلو هرتز به خوبی ثابت می‌کند که با یک هدست بی نظیر از نظر کارایی و عملکرد سر و کار داریم که در هیچ محصول دیگری نمی‌توان مشابه آن را مشاهده کرد. شدت حساسیت بی نظیر ۱۰۹ دسی بل و میزان امپدانس ۳۲ اهم نیز نشان دهنده قدرت بسیار بالای هدست ریزر مدل KRAKEN X USB در زمینه انتقال صدای ۷٫۱ کانال به شمار می‌رود. حجم و کیفیت صدای قابل توجه هدست توسط یک کابل USB به طول ۱٫ ۳ متر منتقل شده و بخشی از توان ارائه شده توسط پورت USB نیز به منظور راه اندازی سیستم نور پردازی و میکروفون ثابت مصرف می‌شود. درایو‌های ۴۰ میلی متری هدست ریزر توسط بالشتک‌های فومی دارای روکش پرم پوشانده شدند و با توجه به ساختار گیره نگهدارنده، به خوبی روی سر کاربران قرار می‌گیرند. روی گوشی سمت چپ نیز کلید قطع میکروفون و تنظیم ولوم مشاهده می‌شود تا کاربران در سریع ترین زمان ممکن از آنها برای مدیریت هدست استفاده کنند. به طور کلی با خریداری هدست RAZER KRAKEN X 7.1 USB می‌توانید به صورت همزمان از کیفیت ساخت بالا، عملکرد بسیار خوب پخش صدا، عملکرد قابل توجه میکروفون و صدای ۷٫۱ کانال فراگیر بهره مند شوید. پیش از خرید توجه کنید که هدست‌های سری KRAKEN X دارای مدل‌های متنوعی از جمله دارای پورت ۳٫ ۵ میلی متری، پورت USB و مدل Lite است که هر کدام تفاوت‌هایی در ساختار و امکانات دارند و محصول مورد نظر ما در راهنمای خرید هدست گیمینگ در وب سایت پارسی گیم، مدل USB است.

قیمت این محصول در ایران : ۱,۸۰۰,۰۰۰ هزارتومان

جمع بندی

خرید یک هدست گیمینگ دارای پیچیدگی‌های خاص خود بوده و باید در این راه به پارامتر‌های متنوعی توجه کنید. برخی از پارامتر‌ها به صورت مستقیم روی کیفیت و حجم صدا تاثیر گذار بوده و برخی دیگر به عنوان پارامتر‌های جانبی شناخته می‌شوند. برای برخی از کاربران، حجم و کیفیت صدا اهمیت بیشتری داشته و برخی دیگر نیز همه موارد را به صورت کامل تقاضا می‌کنند. با این حال، بودجه مورد نظر شما برای خریداری هدست گیمینگ و دریافت امکانات از محصول، ارتباط مستقیمی دارند و به طور حتم در هدست‌های ارزان قیمت نمی‌توانید به تمام خواسته‌های خود در سطح عالی دست پیدا کنید. به هر حال در راهنمای خرید هدست گیمینگ سعی کرده‌ایم تا محصولاتی را با بهترین کیفیت ساخت، بهترین حجم و کیفیت صدای خروجی، عملکرد میکروفون بسیار خوب و ویژگی‌های جانبی مانند سیستم نور پردازی را نیز مد نظر قرار دهیم.

مشاهده  راهنمای خرید ماوس گیمینگ حرفه ای با بودجه 500 هزار تا 2 میلیون تومان

 

چرا هدست گیمینگ با قیمت بالا بخریم؟

به طور حتم این پرسش برای شما نیز مطرح می‌شود که چرا در حضور هدست‌های ارزان قیمت موجود در بازار که از نظر مشخصات روی کاغذ و طراحی ظاهری بسیار خوب به نظر می‌رسند، باید هزینه زیادی برای خریداری هدست‌های گیمینگ اصلی از برند‌های مشهور کنیم. دلیل واضح این امر، دستیابی به کیفیت ساخت و طول عمر بالا، عملکرد قابل قبول، امکانات جانبی از جمله ریموت کنترل، نور پردازی و سیستم حذف نویز است که فقط در مدل‌های اصلی و به نسبت گران قیمت در دسترس شما قرار می‌گیرند.

 

چه تفاوت‌هایی بین سیستم توزیع صدای استریو و ۷٫۱ کانال وجود دارد؟

صدای خروجی ۷٫۱ کانال حتی در نمونه‌های مجازی و شبیه سازی شده نیز به شما امکان رهگیری دشمنان و بررسی وضعیت محیط بازی از طریق صدا را می‌دهد. به این ترتیب تمرکز بیشتری روی سپری کردن مراحل صرف کرده و نیازی به بررسی بسیار دقیق محیط بازی برای یافتن دشمنان وجود ندارد. از سوی دیگر صدای ۷٫۱ کانال برای تماشای فیلم‌های با کیفیت و حتی گوش دادن به موسیقی با جزئیات صوتی بسیار بالا مناسب است.

 

چرا باید هدست گیمینگ سیمی و رو گوشی خریداری کرد؟

یک گیمر حرفه‌ای برای مدت بسیار طولانی به اجرای بازی‌ها می‌پردازد و در این مدت نمی‌توان از هدست یا هدفون‌های تو گوشی استفاده کرد. به این دلیل که ساختار طراحی آنها برای اهداف دیگری بوده و حس راحتی طولانی مدت را به شما منتقل نمی‌سازند. از سوی دیگر ساختار طراحی آنها اجازه ورود صدای محیط به گوش و خروج صدای تولید شده به محیط پیرامون را می‌دهد. همچنین هدست‌های بی سیم به دلیل طول عمر محدود باتری و البته عملکرد ارتباطی ضعیف تر، شما را در دریافت یک تجربه پایدار، شرمنده می‌سازند.

مشاهده  راهنمای خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 + قیمت

 

سبک طراحی یا سیستم نور پردازی به چه میزان اهمیت دارند؟

هر دو مورد بیان شده به نسبت زیادی یک امر سلیقه‌ای هستند و طرز تفکر کاربران نسبت به آنها متفاوت است. با این وجود سبک طراحی درایو‌ها و گوشی‌ها در انتقال بهتر صدای تولید شده، نقش مهمی ایفا کرده و اهمیت بیشتری نسبت به سیستم نور پردازی به عنوان یک ویژگی جانبی دارند. البته کاربران امروزی نسبت به وجود سیستم نور پردازی نیز حساسیت به خرجی می‌دهند، اما اهمیت این ویژگی به مراتب کمتر از دریافت صدای شفاف، واضح و پر حجم است.


لینک به مطلب اصلی در وب سایت پارسی گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *